...och kenza ba "det går bra nu"

Lycka är för övrigt att beställa hem en blå skinnjacka designad av Kenza herself. Jag hatar att jag gör det, men den är så jävla snygg att jag inte har något val. Bittersweet...


goin out kissin frogs

Jag har fått bröllops-yra.
Jag skäms lite, för om sanningen ska fram var det IGÅR jag fick reda på att prins William och Kate Middleton ska gifta sig om knappt en jävla månad! Jag hörde om deras förlovning för typ några månader sedan! Hur kommer det sig att det tog 1,5 år att planera danne och vickans bröllop medans det bara tar ungefär ett halvår att planera ett brittiskt rojalistiskt storverk?
I alla fall. Jag är tagen! Jag är en blödig rojalist = jag smälter när våra prinsar och prinsessor skall gifta sig. Mitt inre gråter dock lite när den manliga varianten gör det eftersom det i sin tur minskar chansen för mig att gifta mig med en prins och bli prinsessa. Jag antar att jag fortfarande kan satsa på calle-fille (han är ju rätt så söt...), men åh... Helst vill jag ha jetset-prinsarna i Monaco, Andrea och Pierre. They've got the looks, they've got the cash and they've got the titles, all that's missing is me! Jag kan se hur hakorna fallerar hos Helena och Olivia på Klick-redaktionen när de ser the latest news från de monogastiska (jag har verkligen ingen aning om vad det där betyder) tidningarna... Haha, det vore nåt.

Anyways. Nu är det ju inte min tur, utan Kate's. Lucky bastard. Alla feminister där ute vill att vi females ska arbeta tillsammans och älskar varandra - men hur fan ska man kunna gilla någon icke-adlig brud som gifter sig med en prins? Snacka om att hon saknar compassion. Vad hände med solidariteten? Alla ska med?
Äh, hon kan få William. Han är ju ändå ganska ful. Men vänta ni bara, om ett tag är det jag och Pierre Casiraghi...


Just look at him! hahaaa


prins william är fan inte sötare än danne!

"Dadlar" i singular, "dadel" är ett extremt roligt ord.
Och så är jag så extremt creddig att jag spenderar kvällen framför public service samtidigt som jag skriver en fet franskauppsats. Vad jag lär mig? Olle Palmlöf är fan min drömman gånger 1000.

jag är en vampyr

Var hos reggis idag (=tandregleringen. Viktigt att skilja på tandis och reggis, vet ni! Sedan tycker jag om att säga "reggis" med en riktigt bred stockholmska, för då låter det helt plötsligt som något nytt hippt inneställe där typ prinsessan Madeleines ex hänger. "Aarå, jag ska bara förbi reggis ett tag!") och undersökte munnen min. Ni förstår, normala kids i min ålder tar ut sin tandställning typ nu, jag har inte ens fått in den ;p Kan ha att göra med att jag tappade (eller snarare drog ut...) mina mjölkisar extremt sent. Aja, är man en late bloomer så är man...
I alla fall. I juni åker den in. Och jag får redan lite ångest! Handlade min tandställning bara om utseende hade jag nog inte tatt den. Nog för att jag hatar mina inåtstående rått-framtänder, men jag tycker om mina små vampyrtänder! Det är sjukt sorgligt att de kommer försvinna... Och jag är en sucker för brittiskt sneda och icke-perfekta tänder, det finns inget charmigare! Men med mitt extrema djupbett så biter jag mig i gommen med de nedre tänderna och det gör så jävla ont ska ni veta. Tyck synd om mig som har levt med en sönderbiten och svullen gom i hela mitt liv! Pity me. All välgörenhet godtas...

Annars så gillar jag vädret. Eller?
Näh. Fan vad det är mainstream att gilla våren. Fan vad det är mainstream att vara glad. Det är nu som alla pessimistiska cyniker of the world måste unite. Det är nu vi jobbar som bäst och allra effektivast. Men just nu låter jag er andra sköta jobbet. Gå ut i solen ni, få cancer, myggbett, sand i skorna och pollen i näsan, gört.
Kände ni vändningen? Hihihi...




en banal poet

Jag vet inte om den är direkt klassisk men vi har en outad line i O.C som är så snett översatt att den förtjänar att bli K-märkt. Så jag tänker kalla den för klassisk.
Sandy håller i en nyrostad bagel och utbrister "hot, hot, hot!"
Översättningen: "sexig, sexig, sexig"...

Det är så skevt och uppenbart fel och får en att fnissa och fantisera om en jävligt lonely översättare någonstans i den tjocka Skåneskogen.
Eller, vad vet jag? Vem är jag att säga vad som är rätt och fel? Kanske har denna lonely översättaren helt rätt i sin tolkning, Sandy kanske inte tyckte att bagelsen var varma utan sexiga. Det finns ju folk som tänder på sånt också, har jag hört. Om man drar det så långt så har Kirsten en del likheter med bagels, framför allt den krispiga färgen på skinnet. 

Frågan är ju också varför jag direkt kopplade en lonely översättare med Skåne. Jag menar, jag vet vad ni tänker; "är det några så är lonely så är det fan norrlänningar" och jag kan förstå det. Det är bara det att jag drar linjen vid norrländska översättare och O.C. Jag tror stereotypfast på att om man är av sådant virke så översätter man bara torftiga public service-program, inte sockerdrypande såpor från USA. Och om vi räknar bort norrland så är man fan mest lonely i Skåne, det säger väl sig självt!

Ja, så är det nog. Raise a glass för alla ensamma översättare där ute i landet! 




När vi ändå talar om stereotyper... fniss.

MESSIAH


Tänkte bara stop by and say Hej! Jag har spenderat helgen i mysiga, men blåsiga, Örebro med Sveriges finaste människor, aka Liberala ungdomsförbundet. Det var väl ungefär det. Och fyi så trivs jag inte alls att lyssna på musik vid datorn med hörlurar på. Det är fan FÖR isolerande att inte höra sig själv andas.
PUSS xxxxxx


two wheeled stallion

Jag tycker att Victoria Milan är en hemsk sida (för er som inte vet; det är datingsidan där du bara är välkommen om du redan har ett förhållande, dvs en otrohets-datingsida!). Vem fan är för att uppmana till något så äckligt som otrohet? Varför ge de villiga hela jävla handen när de lyckas göra både berg och hönor av bara lillfingret? Jag tycker att det är korkat så in i norden.

För att prata om andra saker; jag har haft en toppendag! The shit from yesterday är all forgotten. Jag har haft en filosofilektion (jag tycker om filosofi! som naturvetare är det så extremt befriande att ha ett ämne där det inte finns några rätt eller fel. i en vardag full av matte och fysik får man nog av det, believe me...), en lektion i matte d (som jag fattade! snälla låt det fortsätta så!) och en flummig engelskalektion. Efter det gick jag och finaste franskamänniskorna hem till mudis och lagade mat, åt och hade det allmänt mys. Me likey! Så ska jag lätt göra med mina elever när jag blir lärare.

Nu ska jag strax börja packa lite inför helgens äventyr. Eller ja, äventyr och äventyr... Jag ska ända till Örebro med luf ser ni. Det blir förhoppningsvis en bra helg! Vi ses på söndag ♥ (jag har lärt mig hur man gör sådana hjärtan! så jävla grym jag är. inte visste jag att knappen med ohm-tecknet på innehöll en massa smarta tecken som man kan använda. awesome♥)


"Hur kan det vara så vackert, något som dör? Hur kan man glömma vad man lever för?"


IN A WORLD FULL OF SORROW ONLY FOOLS WITH NARROW EYES ENJOY

Jag skulle kunna skriva en lista om hur jävlig denna dag har varit. Och well, det tänker jag göra också... deppigt värre.

- Fysikprov. Enough said.

- Vi fick tillbaka våra kemiprov (om kemiska jämvikter) och det gick inte bra alls. Visserligen är jag rätt lugn eftersom I saw it coming liksom. Välförtjänt.

- Vi fick tillbaka våra slutprov i matte c + betygssnack med marcus. Well oh well, hello kära g i matte c! Inte heller det tog mig så hårt egentligen, jag sätter ju själv mina gränser liksom... (jag fick i alla fall ett fint plus i g-kanten om det gör någon nytta. typ nej. hata dagens betygssystem)

- Glömde säga att mellan det pissiga kemiprovsbetyget och mattebetyget hade jag hål i 1,5 h. Helt ensam också! Tacka fan för att de geer ligger så nära stan... tänkte jag och gick dit för att sedan öppna plånboken och inse att shit, jag är fattig. Jag lyckades i alla fall skrapa ihop några tjugor och småmynt och köpa mig en klänning (H&M 99 pix!) vilket höjde lyckobarometern liiiite men inte mycket. Blev mest depp över min brist på cash och den not so much-bristen på snygga saker att köpa...

- Jag vandrar hem och möts av ett åh så hemtrevligt hem som är rent, välstädat och snyggt inrett. NOT. Jag möts av två unga snickare som ockuperar hela jävla trappen med sina jävla byggställningar och breda jävla östgötska. Så fort jag tar ett steg utanför köket eller vardagsrummet attackeras jag av byggdamm och sågspån. Jag vill inte ens göra om i hallen, det är mammas dumma idé! Jag älskar vår retro-tapet från typ 70-talet, den är asball! Åh...

- Jag har feta köttsår på båda mina hälar. Tack.

- Ont i halsen och rethosta har jag också.

- Och en blåsa på tandköttet.

- Och som the giant pickle on the crap sandwich that is my day måste jag plugga in köksredskap på franska.

Tacka fan för att det är Grey's ikväll, att det finns choklad hemma (socker och shopping är det enda som biter på stress och olycka, det är ju typ vetenskapligt bevisat) och att min nya Kånken mini (brick-färgad) är jättefin. Imorgon ska jag och franskagänget hem till lilla Ulla (vår lärare) och laga mat. Haha who does that? Hon är rolig hon...



Of Montreal gör mig också lycklig... Världens häftigaste band!


i really love it, you gotta fry it

Jag vill ha ett dubbelörhänge (inte en earcuff, utan dubbelörhänge. tydligen är det en stor skillnad ;) nej men srsyl, earcuffs är snyggt men jag står inte ut med tanken att knipsa dit någonting på brosk-delen av örat, jag är så grymt känslig där! haha bummers...) som går från mitt första till mitt andra hål, men vet ni hur svårt det är att hitta? Svårt! Och när man väl hittar ett finns det bara med en jävla massa kors på, and me no likey kors. They make my skin sizzle.
I alla fall, jag lyckades ändå googla mig fram till en blogg som drivs av en tjej i typ min ålder. Hon säljer egengjorda smycken som är sjuuukt snygga! Enkla, stilrena och billiga! OCH hon hade en massa dubbelörhängen! "Tyvärr" är hon på semester just nu, men när hon kommer hem ska jag skicka iväg några beställningar. Kul med driftiga och kreativa människor! Sånt vill man gynna. 

 

det är inte bara sant,

Jag ska vara tacksam för allt jag har, för varje dag jag får stanna kvar
Men när hjärtat vill slå på stort är det lättare sagt än gjort
Aldrig ställa ett enda krav, bara vänta och slappna av
Men när jag smyger förbi din port är det lättare sagt än gjort
Jag måste vidga mitt perspektiv och älska varje stund av mitt liv
Men när jag har satsat allt på ett kort är det lättare sagt än gjort
Ge mig en ny chans, jag vill ingenting med någon inre balans
Ta allt jag fått, bränn upp varje lycklig lott
Tänk på alla som tvingas fly och de som aldrig ser dagen gry
Men när jag bara vill ha dig fort är det lättare sagt än gjort
Vi kan drabbas av vad som helst när som helst, så var tacksam och glad som en frälst
Men när min sans är på okänd ort är det lättare sagt än gjort
Bara ring in något nytt
Tills jag får dig och får dig i år.

det här är roligt


När vi ändå snackar dinos så trippade jag och cornelia down memory lane här om dagen och återupptäckte Landet för längesedan! Finns det en bättre film typ? Eh, NÄ! Jag läste typ nyss att den var regisserad av George Lucas och Steven Spielberg, hah! Det hade jag ingen aning om. No wonder it's awesome liksom. Nej men srsly tlkng (har ingen aning om man öht kan förkorta "talking" så jag improviserade för att verka cool), det är en fab film. Lillefot är ju jordens godaste varelse som väcker de allra största av moderskänslor. Min favorit är ändå Cera. Vilken brud! Om jag hade vart en dinosaurie hade jag ju LÄTT vart Cera! Hon är såå fin... Och resten av gänget med Tagg, Petri och Kvacki är ju också störtsköna (jag menar, vem ville inte käka gräs efter Tagg's födelsescen när han käkar upp sitt hus? epic)

Sedan tänkte jag på hur det egentligen bara finns fyra scener (i fyra olika filmer) som på riktigt berör mig till tårar. Ni vet en sådan där innerlig smärta i bröstet då du inte vet vad du ska ta dig till. Den första är i just Landet för längesedan, när Lillefots mamma dör och hon frågar Lillefot om han minns hur hon berättade om Den stora dalen och han svarar att "ja men varför ska jag komma ihåg, du ska ju gå dit med mig!" ÅH! Sedan har vi när Bambis mamma dör (i Bambi), när Mufasa dör (i Lejonkungen) och självklart när Micke blir lämnad i skogen (i Micke och Molle). Jag vet inte varför, men just dessa genererar en särskild smärta som är åh så jävlig! Det är helt sjukt hur man kan relatera till en liten bebisdinosaurie egentligen men ååååh...

Enough om det, jag sitter här med fetaste klumpen i halsen nu.
Och ja, detta inlägg finns till för att kompensera det tidigare. Jag bevisar liksom att jag inte alls är så självcentrerad att jag bara bryr mig om mig själv - jag bryr mig faktiskt om tecknade dinosaurier, lejonbebisar, rådjurskids och rävungar också! Hah!


hahahha älskade Cera!


Vad säger det om mig som människa?

Jag har lite problem med mitt öra, förstår ni. Mitt högra öra för att vara exakt och ett tredje hål i mitt högra öra för att vara ännu mer exakt. Jag tog hålet i typ september förra året och i december tog jag ut läkörhänget (eller "tog ut" är en underdrift, ellen slet ut det bakifrån... different story, double the pain). För några veckor sedan började det fucka igen, svullna upp och vara sig. Så jag tog ut örhänget för att låta det läka lite. Idag bestämde jag mig för att det hade läkt klart eftersom jag inte varr något svullet öht längre. Problemet var ju bara att det typ hade läkt igen. Frickin P A I N att försöka trycka igenom!

När jag stod där i pauserna till Grey's så tänkte jag att STINA för i helvete skärp dig! Du står här och klagar för att du inte kan få igenom ett örhänge när folk ute i världen dör. De svälter ihjäl, blir skjutna, brutalt mördare, våldtagna eller bestulna. Vilka har värst? Dem eller du?  Men nej, jag fick inte igenom det.
Sedan började jag tänka på katastroferna i Japan och på alla människor som dött, skadats eller öht lidit av dem. Igen, du gnäller över ett (tredje) öronhål och de blir besprutade av radioaktiv strålning. Men fan, jag fick inte igenom något jävla örhänge.

Sedan började jag tänka på mig själv och på hur jävla synd det är om mig. Hur många är det som egentligen skänker en tanke till mig när jag har det svårt? Nej, bara för att jag har sjukförsäkringar, aktieobligationer och en pensionssparfond så är det inte ett dugg jävla synd om mig. Där stod jag och led med ett blödande öra, värkande hjärta och en sargad själ och så förväntas jag tänka på andra människor?
Och jävlar. Jag fick igenom örhänget.

yet i keep on wondering

Idag är det synd om mig. De två största anledningarna är att jag har en äcklig bihåle-huvudvärk som har suttit i hela dagen och som DÖDAR mig samt att jag har en blåsa på tandköttet som gör jätte-jätteont typ hela tiden :( Att jag trots det överlevt en dag med kemiprov, fett hål och matte d är fan bra jobbat. Om man får säga så. Klapp på axeln Stina, du överlevde dagen! Fan vad osvenskt av mig.

Allt detta leder oss självklart fram till frågan; vad fan är det som har hänt Kenza som tvingar henne till en bloggpaus? Är hon med barn? (hoppas, hoppas!!!!!!) Har hennes kommunist-syster styrt upp något Gulag-liknande nere i Skåne som kräver Kenzas närvaro? Har hennes fyrkantiga pojkvän blivit uppäten av svampar/strypt av bossen/fastnat med hängslena i skorstenen/förlorat sina extraliv? (det där var super mario-referenser btw.) Tankarna är många, men när skall jag få ett svar? För att vara perfekta perfektionsperfo-kenza rör det sig väl bara om att hon inte shoppat några nya kamelskor eller tan-färgade accessoarer på länge. Sånt är ju också en personlig kris har jag hört. Dull brud alltså.

Nu ska jag avsluta detta inlägg med att säga att om Martin Björk var en hund skulle han för fan vara en bastant pitbull-terrier med lång nos. xx


en jämvikt utan oxoniumjoner

Jag skulle ju faktiskt vilja ha ett mvg i kemi b. Krister tror på mig, säger han, vilket känns... ja, well. Bra? Men kemiska jämvikter är sjukt jobbigt och framför allt dödligt svårt. Visst skulle jag kunna göra det bästa av situationen och faktiskt p l u g g a med tanke på att provet är imorgon, men vafan... Hur stor nytta kommer det att göra? Hur mycket lyckligare kommer jag att bli av det? Förmodligen inte ett piss. Jag vet inte. Jag orkar inte.

Någonstans är jag fan helt jävla övertygad över att jag skulle kunna kirra mvg i alla jävla ämnen om jag försökte. Jag är inte lättlärd, men fan inte dum. Problemet ligger ju bara i att jag inte orkar. Eller orkar... jag gör det bara inte. Jag pluggar extremt lite vilket aldrig egentligen har synts på mina betyg förens nu. I nian och ettan var jag grymt nöjd med betygen och så jävla stolt över att ha klarat det på egentliga baskunskaper som man snappar upp på lektioner eller kunde sedan tidigare. Det är väl klart att det svider lite att inte längre kunna överleva på sånt (för vem FAN har baskunskaper i fysik a? kemi b? matte c-d? just det.) men jag andas fan fortfarande. Mina krav på mig själv finns liksom inte längre, och jag vet inte om jag ska se det som en extrem lättnad eller om jag ska vara orolig.

Jag tror att jag liksom livnär mig på att inte plugga, det är så jag opererar. Det är självbevarelsebedrift i allra högsta grad. Om jag skulle råplugga och ändå misslyckas på prov - vad händer då? Det är ju (nästan...) som att få det skrivet i pannan att HEJ du är dum i huvudet. Då resonerar jag att det är bättre att inte plugga och misslyckas och sedan kunna tänka att "om jag hade pluggat, då hade det gått mycket bättre."
Det är en ganska idiotisk tanke, men det gör mig jävligt mycket lyckligare. Jag har aldrig vart bruden som släpper taget eller kastar mig ut i något, jag är beroende av bekvämlighet och full kontroll över mig själv. Det är jag i ett nötskal.

Så... även fast jag tycker att bra betyg ÄR viktigt så är välmående viktigare och FAN vad det är lätt att glömma som stressad student. Visst vill man värna om sin framtid, men det kanske är lika viktigt att värna om nuet? Det är lite som en kemisk jämvikt. Fast utan kemin, så bara en jämvikt då. Dock så tror jag inte att Krister godtar det som ett svar på provet... Bummer. 

idag lyssnar jag på:


Cold war kids. Galet bra!


Idag tänker jag:



From Ryan With Love

Ryan Adams väcker minnen, den mannen.
I taught myself how to grow old without any love
Sätter man ett B framför honom blir det en helt annan artist. Ett sidospår, jag vet, men det är väl ok?
Jag har ändå alltid tyckt att Ryan är ett mycket finare namn än Bryan.

Ja, världen är full av älskvärda män. Och kvinnor, men mest män faktiskt. En av dem är Colin Firth. Jag och mamma var precis på bio och såg "The King's Speech". (Mamma har tjatat i evigheter om att se den. Efteråt var det en sak hon var mest glad över - "Stina, jag höll mig vaken under hela filmen!") Jag kan tala om att jag 1. Var ungefär fyrtio år yngre än alla andra i biosalongen och 2. älskade filmen. Såklart. Vad annars? Det finns få människor jag älskar så mycket som Colin Firth (och Hugh Grant, trots att han inte hade något med just denna film att göra...). Den där pale-brittiska looken, de konstant bekymrade ögonen, den sluddriga accenten och de fyrkantiga käkbenen är kanske det charmigaste jag vet. OCH, ladies, Colin Firth är ju Uncle Jamie vafan! And "I hate uncle Jamie"! Älskvärt om något på denna kalla planet.

I alla fall. Ikväll är det mello-final och jag är så svensk att jag 1. använder uttrycket "mello" och 2. ser fram emot det. Jag tänker till och med gå så långt att jag säger vilka jag "hejar" på (känns väldigt lågstadie). Jag älskar The Monikers låt. Ja, det är väl den enda låt som jag tycker om... Men ja. Eric Saade är FETT SNYGG (som om ni inte redan visste det, hallå!) och är det något som kan charma såväl feta tyskar som snorkiga britter och fulla serber är det fan en snygg, ung kille som kan dansa och sjunger en sådan ren pop att tuggummi känns bisarrt i samma sammanhang. Trust me, jag vet sånt. Jag kan ju i alla fall lova att varje jävla brud mellan 4 och 18 år i hela jävla europa kommer att rösta, och det är quite a lot aight?

Nä, enough om sånt shit. Vi snackade ju om Ryan Adams, HUR kunde jag twista det så hårt? I alla fall, Ryan Adams... see for yourself. Hugs, xxxxxx


"Sometimes I feel like I'm going insane
Without the numbness or the pain so intense to feel, especially now it added up throught the years"


We all float on

Idag stör jag mig på:

- Tyra. Är det bara jag eller är inte bruden sjukt tacky?

- Tyras orangea skor som Kenza vill ha. Är det bara jag eller är de inte sjukt äckligt jävla skitfula?

- Vädret. Är det bara jag eller suger inte blåst och lera mer än något annat? Hej vår!

- Att det är så jävla svårt att få tag på snygga ramar. (Tänkte skriva "är det bara jag..." här också men helt ärligt så orkar jag inte... jävla töntigt alltså) I alla fall om man inte vill ha dem rosa eller lila. OCH FOLK SNACKAR PATRIARKI? hah.

- Alex Schulman. Det finns nog ingen man jag hatar så mycket som den arroganta jävla bitterkärringen. Han och hans jävla attityd kan dra åt helvete.

- Kissie. Kissie stör jag mig alltid på, men vet ni vad jag stör mig mest på nu? De som säger att "låt Kissie vaaaraaaa, hon är ju ung och det är ju hennes liiiiiiiv ju!" Fuck you, det är fan mer än hennes liv som påverkas när man har en blogg med 150 000 läsare om dagen. Framför allt då den främsta målgruppen inte riktigt är Claes, 35 år och civilekonom i Uppsala. Kan inte staten bara "ta hand" om henne och sedan låtsas vi andra att vi inte sett något? 

- Marissa. Förlåt, men jag stör mig lika mycket varje gång när hon ska råtjuta när Volchok är "otrogen". Vad fan trodde du? Åh, naiva jävla idiot...


Tjuvtittat

Normalbegåvande eller något intellektuella människor köper typ Dostojevskij och Tolstoj-klassiker på bokrean. Jag köper Tjuvtittat! Haha, jag älskar det! Här kommer favoriten som har genererat skrattattacker många gånger (att det är tagen i Linköping gör det hela liiite roligare också, fniss. Linköpingsbor, *djup suck*)


"1700 svenska 18-åringar säljer sex" - "börjar du bli pank? använd kroppen - tjäna stålar på hår och spermier"
Hahahahhah jag döööör


D A R L I N G

Idag har jag skrivit ett matteprov i två timmar. Det är fan mycket, jag har nog aldrig skrivit något prov så länge förut. Det gick, som vanligt, rätt skitdåligt, men det är sånt man får ta. Allt i skolan går rakt åt helvete för mig just nu, precis allt! Förutom möjligtvis musiken där man ligger på mvg bara för att man typ kan hantera en tamburin... I alla fall. Nu är äntligen matte c över och F A N vad det känns bra. Att jag förmodligen bara kommer att få G skiter jag i just nu. Ni vet, sedan jag kom på att jag vill bli lärare tar jag inte ett dåligt betyg lika hårt eftersom jag vet att jag kommer att komma in bara jag får G i allting liksom. Mina krav sänks i och med att samhällets gör det, så tacka FAN för att det bara är sorgliga puckon som vill bli lärare! Yay!
Efter matten hade jag franska och den där Ulla är fan full of surprises (and not in a good way...) och bestämde sig för att men Stina, du och Emilia kan ju skriva en uppsats! Jadu Ulla, klart att vi kan.
Det kan ha vart det sämsta jag någonsin skrivit på franska. Något om att jag hittade ett litet barn utanför en tågstation och var tvungen att ta hand om henne och du förstår, det är DÄRFÖR jag inte kunde träffa dig! Såklart! Suck...


Jag blev dock lite gladare när jag kom hem, för vad väntade i brevlådan om inte ett paket från Nelly? Ladies, i det låg mitt livs KAP! En svart långkjol (mamma säger att jag ser ut som en finsk zigenare och jag har lite svårt att veta hur jag ska ta det...) som är hur bekväm som helst och kostade - wait for it - 39 kronor!!!!!! Är det inte helt sjukt eller? Just nu är det ju fraktfritt på nelly också, så fan! Det var ett jävla köp! SÅ nöjd är jag. 
Problemet kom bara när jag skulle försöka fota den. Haha, fan vad jättetöntig jag känner mig! Men jag kan bjuda på det...

  
Ni fattar grejen. I love it! Helt lagom lång också, det brukar ju annars vara problemet med långkjolar/klänningar. Är man inte tre jävla meter lång så släpar de i marken likt nåt jävla brudsläp. Och då är jag väl ändå inte överdrivet kort, jag är ju nästan 1.70! (Eller ok, jag är typ 1.68 men beroende på vem som frågar brukar jag säga 1.70. Låter ju lite häftigare.)

Nog om kjolar och posarbilder, sånt får det att skära sig lite i hjärtat på mig.
Imorgon är det någon slags friluftsdag i skolan vilket är pretty neat. Allt för att slippa det vanliga schemat liksom! 
Vi ses, vänner xxxx 


e^ln2,76x=

Jag är näst intill säker på att matte c är grunden till all ondska. Det må vara en skum konspirationsteori från min sida (typ som den där jag är helt säker på att all jordens brott styrs av George Bush och hans kompanjoner världen över) men är den verkligen så out of line? Det kan ju inte finnas en enda vettig människa som blir lycklig av denna helvetiska kurs. Och de som - mot all förmodan - blir det är det ju något uppenbart fel på ändå. Och vad föds av misery om inte ondska? DÄR har vi en enkel jävla ekvation som man varken behöver logaritmera eller derivera för att lösa. Sug på den, evil math monsters.

blown away


Jag är mindre frisk. Vill egentligen inte säga att jag är sjuk för jag har faktiskt ingen feber eller nåt sånt... Men en bihåleinflammation light är fan inte mycket bättre. Det enda som hjälper är starka minttuggummin, vatten och piller. Och att dega i soffan framför bra filmer. Idag såg jag denna (127 hours) som var HELT OUTSTANDNING. Seriöst, den var magisk! Att den dessutom är baserad på en sann historia gör det hela så mycket häftigare. Fatta människans psyke alltså, det är en jävla manick... Och igen - James Franco... Vilken underbar skådespelare! I alla fall. Jag ska sova mycket inatt och försöka gå till skolan imorgon, annars har jag lovat mig själv att plugga matte hela dagen... vet inte vad jag ser fram emot minst.
Ha det fint ponytails xx

this is my bach

Såhär ligger det till. Jag är kaos.
Jag älskar kaos. Jag älskar defekt, onormalt, snett, vint, assymetriskt och stökigt. Jag genererar gäspningar åt fint, rent, rakt och prydligt. Och finns det NÅGOT som jag hatar är det väluttänkt, noga planerat och utfört med precision. Men det är ju bara jag.

I alla fall. Vad jag tänkte med detta är hur bra sådant speglas i hur man väljer att inreda sitt rum/hem. Mitt rum är JAG så det bara skriker om det, och jag älskar det! Det är allt det där jag beskrev ovanför, framför allt fult och kaos. Att bestämma sig för en linje och sedan go for it? Nja. Visst kan jag tycka att det är jättesnyggt med rum/hem som är inredda helt enligt vissa mönster, framför allt tycker jag om shabby chic och sådana romantiska/lantliga influenser, men ÅH så trist. Och varför inte bara blanda allt för att maximera det roliga?

                         

Lite smakisar på vad mitt rum har att bjuda på. Jag är en citat-nörd av rang och har citat uppsatta i hela mitt rum, även flera tavlor med olika citat. Men åh... jag är Waldorf-gjorda älvor, Katten Gustav-lampor, plastblommor från fyndhörnan på mio, finkultur, sophie kinsella-kultur, tidningsurklipp, Baker Street och FRAMFÖR ALLT är jag Rasmus Seebachs kindben. OM NÅGOT.
Och som det står på en av bilderna - this is my art.
Så äkta.


With a coat he borrowed from James Dean

Jag såg på två rätt så bra filmer igår (när man på måndagar har sovmorgon till klockan 12:50 är det vääldigt lätt att mha Headweb ploga sig igenom film efter film efter film...) som jag tänkte tipsa lite om. (Lägg märke till "lite", detta är ju trots allt Sverige...)

Den ena är Till det som är vackert, en svensk film med Alicia Vikander och (min favorit) Samuel Fröker (aka Johan Steen, aka skärgårdsdoktorn tillika Wilmas pappa. Ååååh...). Jag såg det i hopp om att få se något übersött give-me-tequila-shots-stereotyp gullgullfilm. Jag fick en ganska fin och tänkvärd film om kärlek som liksom inte är kärlek till en människa utan en livsstil som binds till just den där människan... Trots ett ganska corny slut var den helt klart sevärd!

Den andra filme jag såg var The kids are all right. Min förhoppning på den var en lite amerikansk trash-miljö, stereotypa homosexuella och tonårskids med växa upp-komplex. Det var ungefär det jag fick också, blandat med en rå och hjärtlig humor och en gnutta ångest. Också helt klart sevärd!

Såja, nu har jag agerat public service-underhållning i några rader, dags för mig att göra något annat. Vad får ni kanske se någon gång... i framtiden...
xxxxxx

 


such a beautiful surprise


Jag tycker om den, väldigt mycket. En sockerkick till my all time low. Yeights!

För övrigt anser jag att allt förutom Emil Jensen bör förstöras


livet består av en jävla massa dagar

Dagen. Åh dagen. (åh mads med dagarna och rutorna på magarna).
Sista skapande svenska-lektionen och karin var söt och bjöd på fika (awe!). Perk: inget mer eber på väldigt länge. Kanske ever. Vem vet? Nästa vecka beger jag mig till Kungsgård (again...) för att börja läsa filosofi A. Jag förväntar mig att kursen ska bli flumflumflum, vad annars? Kan vi inte bara sitta och filosofera? Det är jag bra på!

Något jag tydligen inte är bra på är svenska (haha...me? fniss, min språkkunskap är ju helt dandy ju) då jag bara fick vg på provet. Tröst: det gick typ åt helvete för alla = det är fan inte oss det är fel på. Faktiskt. Jag är först med att skylla på me me me när det går dåligt på prov, men inte detta. Jag saknar Helena, jätte-jättemycket. Världens bästa lärare.

Kvällen spenderades på CL om integritet samt ett connected DS-möte med typ halva styrelsen. Sedan kom jag hem, åt, duschade, fixade lite i mitt rum (<3) och nu ska jag snart sova, ASTRÖTT som jag är. Imorgon kommer the vick and the fjäll hit och vi ska se Säkert! i flygeln. Ska bli helt dandy faktiskt, Annika Norlin är grym.
Jag har ett fett slutprov i matte c nästa vecka, men jag känner att jag liksom har gett upp där. Matte C är en äcklig jävla skitkurs som är så mycket svårare än vad jag någonsin hade kunnat föreställa mig. Faktiskt. Fast en perk kan vi ändå hitta: efter nästa vecka är den slut. Dock så börjar ju matte d direkt, men det är också den sista mattekursen jag kommer att läsa.

Men ja, nog snackat om det. Sjukt okul. Eller "sickly unfunny" som de hade sagt i Watford. Va?


Det här lyssnar jag på just nu, "Smith Westerns". Helt okej musik, om än lite för mycket noise för min smak...


hey I put some new shoes on

Inget gör en så lycklig som ett par nya skor. Framför allt inte när det är Converse med halvtacky stars på. Älskar halvtacky. Älskar fult. (Älskar photo booth, man blir så äckligt aware of sig själv liksom)
Puss på D I G !

RSS 2.0