Oh jeez I'm old

För länge sedan, när jag var ung och dum och inte visste bättre (ehehe...) brukade jag bli förundrad.
Sedan blev jag likgiltig.
Och nu bryr jag mig helt plötsligt igen.
Det suger.
För att bry sig är bara coolt om det rör någonting som är värt att bry sig om. Det är inte coolt när det gäller det jag bryr mig om. Framför allt inte när jag bryr mig på ett sätt som jag absolut inte bör bry mig på. Om jag över huvud taget ska envisas med att bry mig om så mycket så ska jag ju bry mig på rätt sätt, eller hur? Men det gör jag inte, för det är uppenbarligen svårt. Svårt att bry sig på rätt sätt.
Åh vad jag önskar att jag var en likgiltig man i stället för en... ja. I stället för det (UPPENBARLIGEN) svagare könet.
Nä, nu ska jag sova. Skål fan.


Nähä

Imorgon är det inte lov längre. Scary thought. Jag kom på inatt att jag egentligen har en massa plugg att göra (kemi, matte, historia, franska...), men vem orkar? Jag är faktiskt lite sjukis. Ingen magsjuka (THANK VISHNU) men en finfin förkylning inkluderat världens ondaste hals. Men hellre det 365 dagar om året än magsjuka två dagar. JA, jag har en fobi för att spy, ring outsiders!

Annars så är jag sådär härligt nördig och typ dyrkar bokrean. Har än så länge bara fyndat två böcker (The God Delusion och The Picture of Dorian Gray med FULT jäkla filmomslag! HATAR när de gör så!) men mer lär det bli, hoppas jag...

Som en liten sådan där fin punchline skulle man ju kunna säga att 1. Jag vill såå se Alice in Wonderland! Speciellt när den nu finns i 3d i Norrköping också. För med alla facit i hand kan vi ju säga att Tim Burton + Johnny Depp + Helena Bonham Carter = Ren och skär skönhet i filmform. Världens bästa regissör och världen bästa manliga respektive kvinnliga skådisar. Såå, om någon är up for it...
2. Magnetic Fields är så bra så bra så bra så bra. Deras nya "realism" är galet skön. Listen to it, please.

Nä, kanske tid nog att faktiskt göra något? Jo.
xxx

 


And no religion too


Jag läser just nu "The God Delusion" av Richard Dawkins.
Det borde alla göra.


Lite som terapi, faktiskt

No one will ever love you honestly
No one will ever love you or your honesty.

Mmmmm...

Romance and all  its strategies
Leaves me battling with my pride

But for all the insecurity
Some tenderness survives
I'm just another writer
Still trapped within my truth
A hesitant prize-fighter
Still trapped within my youth


Så jäkla typiskt....

... Att min typ drömkille bara ska finnas virtuellt. Bummers.


Kelly Ripa!

snö+kaos=snökaos. syster kommer inte hem till gbg pga den. jag hoppas innerligt att swebus kör mig till sthlm på tisdag som det är planerat. just nu är det mycket rod stewart, barnprogram (richard scarrys äventyrsvärld! åh!) o.c och matteplugg. om viktor bara kunde logga in på msn någon gång.
anyway, detta är ingen dag för versaler. känns så jäkla off att skriva utan dem. här får ni som kompensation:

KELLY FUCKING RIPA ON YOUR ASS!
xx


BAMSE!

Idag hade jag och min syster en liten diskussion om Bamse och hans familj. Är det verkligen bara jag som har fattat varför Nalle-Maja, Brum, Teddy och Brumma ser så olika ut trots att de är syskon?

- Teddy är asiat. Därav hans... gulhet.
- Brum är afrikan.
- Nalle-Maja är... ja. Europé? Whatever.
- Brumma är utvecklingsstörd.

Och detta för att Bamse är världens fredligaste peace-serie som ska lära kidsen att alla är lika mycket värda. Gul som brun som vit som utvecklingsstörd. Bamse älskar er alla!
Det är ju också därför som Brum gillar att måla (=tjejigt) och Nalle-Maja gillar att slåss med leksakssvärd (=killigt). Bamse rör om i normgrytan.

Nu har ni lärt er det! :)

    


Hej mitt namn är Kenza!

*bild på en osminkad jag i rosa plyshbyxor och med Mani i knät*
Sitter och myser med Mani nu. Ska snart ut på en LÅNG promenad på djurgården. Men usch så kallt det är. Önskar att det vore varmt. Kram <3

*bild på en tröja med axeldetaljer*
svängde förbi Topshop och hittade denna snygging. Blir skitsnygg med ett par korta jeansshorts, brunbrända ben och skyhöga klackar. ÅH jag vill ha sommar med vännerna nu! Puss <3

*bild på mig själv iklädd random klänning som jag tror ser så annorlunda ut för att jag syr dit lite kedjor på axlarna fast den i själva verket ser ut som alla mina klänningar, massa ringar samt de där fula skorna från Din Sko*
Nu ska vännerna och jag ut och dansa på Collage! Ses vi där? ÅH vad jag längtar till sommarnätter på Collages uteservering...

*bild på Jay i ful keps i dj-båset*
Hade en underbar kväll/natt i går tillsammans med vännerna. Träffade en massa söta läsare, SÅ himla kul när ni kommer fram och hälsar på mig som om jag vore någon! Men snälla kan ni respektera att mina vänner vill hålla sig utanför? Puss <3 (p.s, längtar till sommaren, det är snöstorm ute!)

Och så börjar det om igen. Jag. hatar. Kenza. Ledsen. Men hellre prettobella ALLA DAGAR!
Och folk kallar min blogg värdelös liksom? HALLÅ? Det enda som skiljer mig från Kenza är att hon har mer cash så att hon kan köpa fler (EXAKT LIKADANA) skor, smycken och kläder hela tiden.
(Ja, jag är enormt uttråkad)

Brutus the bear and Christian the lion

Alltså jag vill... jag vill vill vill vill vill!
Ska gå ner och tjata på mamma om den där tigerungen vi funderar på att skaffa. Vad skulle jag döpa den till? Uggla kanske?
Uggla the tiger och jag skulle bli bästa vänner. Oskiljbara. Uggla och jag agains the world.
Pretty nice story, huh?


Så skulle Uggla se ut... Alltså. Mitt hjärta b r i s t e r !


Näpp


Idag blir det verkligen inte roligare än såhär... SUCKZ!!


Svensk grammatik

SURE, fine, whatever. Jag är en språkpolis, jag hatar grammatiska fel otroligt mycket. (När det gäller svenska och engelska dock... franskan och dess jävla grammatik kan ju bara dö).
MEN...även jag har flaws. Jag är dock flawless, men alltså... Svensk grammatik har fel. Kolla bara på detta;

Knä i plural, bestämd form, heter Knäna. Hur DUMT låter inte det?
Mitt förslag: Knänen. Makes much more sense.

När man misshandlar någon har man utfört en misshandel.
Mitt förslag:
MisshandLING. Det är ju faktiskt en handling man utfört, inte en handel...

Det heter "Jag är mycket bättre än du" eller "Du är mycket sämre än jag" Men det är ju helt cp, så...
Mitt förslag: "Jag är mycket bättre än dig" eller "Du är mycket sämre än mig".

Språkpolisen har talat. Och ni vet att jag har rätt :) (även fast jag börjar meningar med Och och Men som man absolut inte får... Det SUGER också!)

Me and my food obsession


Min framtida skola inom ringen. Runt omkring den - tre pizzerior! Vi snackar Lawrenceville här, un petit village. En liten by (typ...) haha... Aja. Pizza Hut! Det finns inte ens i Norrköping. Har jag talat om hur mycket Sverige suger? Haha.
(p.s, de har Subway också!)

Min dag;

Romme. Imaginära vurpor. Brutna tummar? Läskiga liftar. Skitsnack. Blåmärken. Liftkort som inte funkade (typ).
...
Glädje. Snö! Sällskap. Skiiiidor! "Svarta" backar. Gupp. Forrest Gump. Ja. Ni. Fattar. Utfyllnad.

Jag är galet trött men måste göra klart min romananalys. Vi har ju dock sovmorgon tills typ klockan ett imorgon, så det är nog rätt lungt.
Allt som allt, bottom line; det har vart en bra dag! Jag älskar att åka skidor :) (Och som sagt, de vurpor jag faktiskt gjorde gills inte... inte alls!)

Alltid reverse, aka Gud hatar mig.

Jag är precis mitt i min ordinära moralpredikan om hur Sverige verkligen alltid underpresterar, och om hur vi är experter på att bygga luftslott och sedan inte leva upp till förväntningarna.
Mitt i "typiskt jävla messvenskar som inte kan ta lite favorit-press, vi ser väl ALDRIG en kines ligga och gråta för att han är fav...." skriker pappa till. Charlotte Kalla vann visst guld (i vad-hon-nu-sysslar-med).
Gud hatar mig så enormt att han är redo att offra sin stolthet för att provea me wrong.
Amen, japp...


Aja... grattis, kanske man ska säga. Nu behöver man väl kanske inte skämmas LIKA mycket för att man är svensk...


Diverse

Imorgon ska vi äntligen till Romme! Ska bli asnice, jag har verkligen saknat att åka skidor! Att behöva gå upp klockan halv fem är dock mindre asnice, men vafan... Vill man åka till Romme Alpin får man lida pin typ (JA, där fick jag till det! hahahha..)
Innan det har jag dock tre sidor romananalys att skriva. Cp-jag har sådana cp-problem med att komma igång. Hur cp-svårt kan det egentligen vara? ÅH!

Idag ska ni även få en riktig playlist av mig. En som innehåller några andra spår än bara Gypsy...
Listen to it and thank me later.

Fleetwood Mac - Gypsy (man måste ju upprepa sig tydligen...)
Spoon - Out go the lights
The Kinks - Sunny Afternoon
Buddy Holly - Heartbeat
Fleetwood Mac - Dreams
Joel Alme - No Class
Daniel Gilbert - The Damned City Lights
Jamie T - Calm Down Dearest
Dizzee Rascal - Stand Up Tall
Annie Lennox - Why
Hästpojken - Från Där Jag Ropar
The Human League - Don't You Want Me
Will Young - Leave Right Now
Rod Stewart - You Wear It Well
Ramones - Needles And Pins

Ja. En episk blanding av bra och dålig musik. Så som det ska vara.
xxx

Stina Stör Sig

Reverse särskrivningar är nästan värre än särskrivningarna själva.
Ta för givet. Det finns inget ord som heter förgivet!
Srsly.
Jävla carpe diem-brudar.

welcome to the dark side...


HAHA, det trodde ni va?
S U C K E R S !


Changed my mind


This time tomorrow, what will we know? Will we still be here?


Mitt pojkbandshjärta slår och slår och slår


Backstreet Boys - Everybody (Backstreet's Back)

ÅH sådan nostalgi! Hela jag är ju faktiskt en boyband-sucker, och det ska ni veta. Allt annat som jag kanske säger är all made up, allt för en cool och tuff image liksom. Egentligen är jag tjejen som skriver kärleksbrev till Nick Carter, gråter till Boyz II Men och spelar "All I have to give" på gitarren.
Det finns ju trots allt inga människor på denna jord som kan beskriva känslor lika bra som fem pojkar med nittiotalsmittbena.
Att de typ har moveat on ignorerar jag helt. För mig kommer Nick Carter aldrig att vara killen med illgröna wayfarers som misshandlar Paris Hilton och snortar koks för mig.
Han är för alltid lillkillen med hängselbyxor som har ett leende som smälter hela mig. 
Så det så. 

(P.s, vem är INTE livrädd för Kevin i denna video? AAH!!)


Mitt pojkbandshjärta slår och slår och slår


Backstreet Boys - Everybody (Backstreet's Back)

ÅH sådan nostalgi! Hela jag är ju faktiskt en boyband-sucker, och det ska ni veta. Allt annat som jag kanske säger är all made up, allt för en cool och tuff image liksom. Egentligen är jag tjejen som skriver kärleksbrev till Nick Carter, gråter till Boyz II Men och spelar "All I have to give" på gitarren.
Det finns ju trots allt inga människor på denna jord som kan beskriva känslor lika bra som fem pojkar med nittiotalsmittbena.
Att de typ har moveat on ignorerar jag helt. För mig kommer Nick Carter aldrig att vara killen med illgröna wayfarers som misshandlar Paris Hilton och snortar koks för mig.
Han är för alltid lillkillen med hängselbyxor som har ett leende som smälter hela mig. 
Så det så. 

(P.s, vem är INTE livrädd för Kevin i denna video? AAH!!)


fake and plastic

Shall I tell you about my life? They say I'm a man of the world. I've flown across every tide, and I've seen lots of pretty girls.
I guess I've got everything I need. I would't ask for more. And there's no one I'd rather be, but I just wish that I'd never been born

And I need a good woman, to make me feel like a good man should.
I don't say I'm a good man, but I would be if I could.
I could tell you about my life, and keep you amused I'm sure...
About all the times I've cried, and how I don't want to be sad anymore.
And how I wish I was in love.


Some lace and paper flowers

Idag ser min spellista ut såhär:

Fleetwood Mac - Gypsy
Fleetwood Mac - Gypsy
Fleetwood Mac - Gypsy
Fleetwood Mac - Gypsy
Fleetwood Mac - Gypsy
Fleetwood Mac - Gypsy
Fleetwood Mac - Gypsy
Fleetwood Mac - Gypsy
Fleetwood Mac - Gypsy
Fleetwood Mac - Gypsy
Fleetwood Mac - Gypsy
Fleetwood Mac - Gypsy
Fleetwood Mac - Gypsy

Variation är att föredra. Det här är nog världens bästa låt..


Ett sådant humör liksom...

"100 love songs". Ibland är det riktigt vackert.
Alltid lika töntigt,
men ibland fint också.

Fast Annie Lennox - Why är ju faktiskt fin på riktigt... åh.

Vänd andra kinden till

Jag har märkt en sak med mig själv.
Alla har vi väl typ standarsposer? Klart. Puta lite med läpparna, skjut fram bröstet och skaffa den där dimmiga blicken - voilá!

Nej, men jag vänder verkligen alltid min vänstra kind (ansiktshalva) mot kameran. Det är min snygga sida. Min högra sidan är så GALET olik min vänstra. Stina Two Face Vainio, liksom! Haha...
Men typ. Visste jag inte bättre skulle jag tro att mitt ansikte blivit invarderat av någon slags utomjordisk varelse som gått in i min genbank och rört om lite.
Eller vänta... vet jag bättre? Nej!
Shit, jag har aliens i mitt ansikte...

   
Gemensam nämnare liksom? (Och nej, det är inte mina underbara vampyrtänder...)
Sedan tänkte jag att ni kanske ville se en riktig POP-bild på mig? Det får ni göra.

Lyssnar på BD atm. Då blir det så.
Vi avslutar med en suddis. Jag gillar suddisar. Kanske för att de liksom... döljer the ugly truth som gömmer sig där bakom liksom... kanske.

TJIPP vilken egoparad det blev. Eller om jag vore... nej, det är jag inte...
xxxxxx


Min fjortis till mamma

Mamma och jag har pratat om att själva bli en värdfamilj efter att jag kommer hem från USA. Hon ska kolla upp om EF har hand om sånt, eller om vi får söka oss till någon annan organisation.
Åh, så kul det vore!! :D
...
I alla fall. När jag först föreslog det för mamma kom hon med denna kommentar;
"Men... Tänk om vi får någon skitful och skittöntig kille från typ Belgien?"

Ibland undrar jag vem som är den sextonåriga fjortisen i huset, hon eller jag...

Jakten på mitt manliga jag:


Authentic indeed

"HAHAHAHAHAHHAHA, näää! Nä, NÄ! Det KAN inte vara sant! Han SPELAR! hör du det, han spel..HAHAH SÅG DU??? HAHAHAHAHAHAHahahahahha. Han måste ju spela, det kan ju inte.. HAHAHA! Det är väl på låtsas? Vavavavavvavava, på låtsa..HAHA!!"

Grattis, det där var min fader som kollar på Vinterspelen i Åre. Där Gunde Svan är programledare. Bara en sådan sak.
(Nej, jag kollar inte. Är alldeles för cool för sånt.)

Vilka kontraster!

Självklart ska jag plugga samhällsekonomi. Vi har ju trots allt prov imorgon.
Jag menar, vad gör det om jag DÖR stenhårt för att det är så JÄVLA tråkigt?
Vad är väl ett typ ja, LIV, när man kan plugga samhällsekonomi i stället?

Jag förstår det inte. Jag gör verkligen inte det. Min hjärna funkar precis tvärtom än vad Samhällsboken säger. I alla fall när det gäller utbud och efterfrågan (för mig; minskad efterfrågan = högre pris. Eftersom det alltid kommer att finnas några idioter eller rika jävlar som kommer att köpa varan i varje fall. Då får de ju i alla fall in lika mycket, trots mindre efterfrågan. Synd att ingen håller med mig, dock... haha). Men okej. Jag ska försöka.

Idag hade vi btw ett rekordhål pga inställd idrott. Typ sisådär 4 h? Tur att Kuriosa ligger nära i alla fall... mm.

Inspirationen växer btw. Kommer strax, hold on typ. Så länge kan vi väl glädjas (tillsammans! åååh...) åt dessa AWESOME Family Guy-citat. Låter inte det som en helt dyna-o-mite idé? I think so.
Håll hårt i era kära inälvor.

Lois: Okay, one more minute, and then if there are two pink lines...
Peter: Oh god, I hope you're not pregnant, we can't afford another kid. We already got Chris, Stewey, Richie, Joanie, Greg, Marsha, Bobby, Jan, Mike Seaver, Carol Seaver, Boner, Urkel, Mr. Furley...
Brian: Peter those aren't your kids, that's the Nick-at-Night lineup.
Peter: Blanka, Zangeif, Chun-Li, Guile, E. Honda...
Brian: That's Street Fighter.
Peter: Red, blue, green...
Brian: Those are colors.

Peter: Ok, here's another riddle. A woman has two children. A homicidal murderer tells her she can only keep one. Which one does she let him kill?
Brian: That's... that's not a riddle. That's ... that's just terrible.
Peter: Wrong, the ugly one!


(Lois walks in on Stewie torturing a bully)
Stewie: We're playing house...
Lois: But that kid is all tied up!
Stewie: Roman Polanski's house

Ja, det får duga. Själv sitter jag här och tårarna och diverse andra kroppsvätskor (eh? nej. allt för konsten, typ) flyger fritt. Det. är. så. himla. roligt.
xxxx


En seriös kille sade en gång:

"Tror du att han kallas för Mouth pga hans breda näsa?"

just nu

är jag nervös.

Fleetwood Mac - Landslide

Det är riktigt svårt. Jag har försökt och försökt och försökt igen, men jag vet inte om det går.
Fleetwood Mac - Landslide kan vara det finaste jag vet. När allt annat här är falskt och fel liksom.
Enough said.

I've been afraid of changing
'Cause I've built my life around you
But time makes you bolder, even children get older
I'm getting older too
I'm getting older too

Oh, Take my love, take it down
Oh, you climb a mountain and you turn around
And if you see my reflection in the snow-covered hills
Well, the landslide'll bring it down


Rub-fucking-rik.

Jag har huvudvärk once again. Jag är hungrig och allmänt kinkig som jag jämt är när jag är hungrig.
Fleetwood Mac håller humöret uppe ändå, thank Vishnu. Och älskade Roy såklart.

Och jag känner hur jag verkligen inte har någonting att säga. Det blir liksom inte så mycket roligare än så, me being so very sorry. Jag behöver lite energi och inspiration först.
Idag känns som en otroligt onödig dag. En sådan dag då typ mina seeds på FarmVille har vart det mest givande jag har gjort. Min hjärna är icke mottaglig för information idag.

Så, nä. Nu ska jag knapra lite piller och vänta på att kvinnan i huset (ja, min mor dvs) kommer hem och lagar lite mat åt mig! Oh jeez, hur ska jag klara att någonsin bo själv? Nä. Inga sådana tankar nu, S. Stay positive, stay positive... my ass. 
xoxo 

Min blogg borde vara beige

Välkommen underbara måndag. Vaknade klockan sex minuter över sex som vanligt. Snoozade till sexton minuter över sex, också det som vanligt. Klev upp ur sängen - BANG BANG POW!
Migränen slår till. How delightful.
Jag däckade rätt fort tillbaka till sängen och sov till klockan två. Käkade lite piller och såg på film i soffan.
Nu är det rätt okej igen, bara lite vanlig huvudvärk. Och sådan ångest över att ha missat en hel dag i skolan. Nej, så mycket borde jag väl inte ha missat? Hoppas inte det i alla fall.
Tänkte i alla fall plugga lite nu ikväll. Svenska. Romananalys av The Picture of Dorian Gray. Kommer jag bara igång blir det ju roligt.

Och Saints vann tydligen Superbowl igår. Crap då.

HUR NERE ÄR JAG EGENTLIGEN? Jag orkar inte blogga nu. Inspiration is overflowing, och den lägger jag på viktigare saker... typ ;)

Åh, så det slog mig nu! Det är därför man kunde gifta Indianapolis- och New Orleansflaggor på FarmVille! Jaaaa, jag undrade verkligen varför det var just de två städerna...


Enough for now. See you.


Are you quite certain love?

Ikväll (idag?) är det tydligen Superbowl night.
Det är det enda Kristi, Laura och Till snackar om (och har gjort i en vecka nu typ).

Jag är liksom på det stadiet då jag precis har fått reda på att Superbowl inte handlar om bowling. Inte alls.
Det handlar om amerikansk fotboll. Finalspelet i NFL (tror jag? kan vara typ NLF också..aja), som är typ allsvenskan för amerikansk fotboll i usa.

Detta år står det mellan Indianapolis Colts och New Orleans Saints. Colts vs. Saints. Tydligen hejar jag på Colts. Heja, heja!

(jag borde bygga upp mitt intresse fram tills det att jag själv får uppleva min första superbowl sunday!)

Tvilling

"Enligt astrologin så sägs Tvillingarna vara talet, språkens och all kommunikations tecken vilket gör dem väldigt sociala. Men också att de kan vara väldigt envisa vilket oftast är en dålig egenskap. Bra egenskaper: anpasslig, tydlig, kommunikativ, nyfiken, intellektuell, charmig, underhållande, vitsig, äventyrlig, vänlig. Dåliga egenskaper: inbilsk, otålig, fåfäng, kritisk, för lekfull, skrytsam, komplicerad, ytlig, temperamentsfull."

Så säger Wikipedia om tvillingens stjärntecken, och det är ju fan jag i ett nötskal typ. (Med vissa undantag, jag är inte jättesocial, inte alltid tydlig och inte för lekfull)

Jag är inte en person som tror på mycket. Jag är ju hur o-religiös som helst, och tror typ bara på sådant jag ser... "Jag tror jag aldrig någon gång har trott på att tro", liksom.
Men jag tror faktiskt på atrologi. Stjärntecken. För visst stämmer de väldigt ofta? Jag är då tvilling och jag tycker att jag fyller ut dess funktioner väldigt mycket. Jag känner mig väldigt tvilling-ig, liksom.
Och de allra flesta som jag känner passar också väldigt bra in i sina respektive stjärntecken.
Kanske är det bara slumpen? Eller så ligger det något i astrologi... Jag vet inte.
Men jag tycker att det är sjukt intressant, och jag kan sitta och läsa om mitt stjärntecken hur länge som helst typ.. Som för att bekräfta mig själv liksom. Hey gal, du passar in i något. Testa't! ;)



Seriöst, killen dödar mig...

  
Jag får inte nog. Snart kommer jag ju bli någon River Phoenix-brud och typ ta livet av mig pga honom. Vore inte det en fin twist på min besatthet liksom? AH!
Btw borde det finnas en lag på att alla killar fixar sina kindben...


Roy Orbison singin for the lonley..

..hey that's me and I want you only.

Jag lyssnar på Roy Orbison. Och undrar om Sylvester Stallone skulle till Melodifestivalen ikväll? Läste ju något om det... Han är ju min idol typ. The italian stallion. My one and only. Vad är det med mig och äldre män? Skäms, fan!


Roy Orbison - Only the lonley


one word; epic..

.. adding a second; FAIL!!



Kent - 747
7.46 min lång.
Åh nej!


Gentlemen prefer blondes


En sväng till underbara Klippoteket och ljushuvudet är komplett. Kanske lite gulare än vad jag förväntat mig, men what the heck.
Skitkassa bilder, jag vet. Men min digitalkamera laggar sönder så det är bara tiny's webcam som funkar just nu.
See you ponytails.


update:

Jag har grävt upp mina författardrömmar och håller nu på att skriva en bok...
hang on for further information. You do not want to miss this.
(nej, det är inte en chicklitt-bok!)
(det är mer en kortsnuttsbok med intetsägande texter som inte ens jag vet vad de handlar om)

DAGENS FRÅGA:

Är det bara jag som helt känner mig som Michael Jackson när jag tuggar tuggummi och ler samtidigt?


HAHA!


De små hörnen i mitt hjärnkontor rensas!

- Flo Rida, Florida. Som i delstaten. JAHA! Är det så det är menat? Aja, bättre sent än aldrig... brukar man ju säga. Men det kanske inte gäller med mtv-hip-hopares namn? Jag måste ju dock erkänna att till och med jag då och då lyssnar på you spin me round...

- Sexy Bitch. Akon och David Guetta. Alltså. Typ. En fråga. Finns det något mer irriterande? En sämre låt? Äckligare människor? Fulare video? Mer störande fans? Tror inte det. Grattis, Akon och David. Det är så det går, liksom. (Gillar btw gruppen på facebook "Akon's poor attempt at describing the girl without being disrespectful". HAHA! Det finns tydligen folk som förstår mig! :)

- Assååee Roddan... mina föräldrar skrattar åt mig, men han spelar ju faktiskt i globen i sommar... Aja. Let it go, S, let it go...

- Alltså, både Fibes o fibes och pete yorn sjunger om blackie. "Blackies's dead" och "I fell in love with blackie". Är det något jag inte vet? Jag tänker bara på Blackie i Twin Peaks. Ni vet, bordellmorsan på one eyed jacks. Men är hennes roll såååå fascinerande att man skriver låtar om det?

- Jag tror btw att en av blondinbellas klänningar som hon designat är inspirerad av blackie. Liite mindre bordell och mer typ... rondell. I stället. Men bara lite.

- Alltså, alla hjärtans dag... Nog för att jag älskar komersiellt skit och allt som har med krimskrams att göra, men vafan? När ska folk vakna upp och inse vilken jävla lameass "helg" det är? Vad är ni egentligen, feta bebisar med rosa pilar i näven? Nej, just det. Sluta bete er som sådana då. *uppnosig smiley*

- ...och alla som ens funderar på att förlova sig/gifta sig WHATEVER på alla hjärtans dag är ju totalt fast i slentrian redan, typ. Vafan. Nog för att jag inte nödvändigtvis tycker att man bör "go your own way" men NÅGRA små sidospår kan man väl ändå vara ambitiös nog att gräva fram?

Trevlig helg! ;)

JA!!!!!!

ÄNTLIGEN kom jag på vad min nya ansiktsmask luktar som! Den där rosa tandkrämen som man jämt hade när man var barn, den som smakade sand och hade en krokodil på förpackningen! Det har naggat sönder mitt sinne i en vecka nu. Jag kunde lukta på den och bara känna att den luktade som min barndom, inget mer precist. Men nu.
Så är det btw att ha en tandsköterskemorsa - din barndom associerar du med tandkräm...


Ih, minnen! Var btw tvungen att fråga mor min vad den hette... ibland är hennes yrke allt till nytta för mig ;)


när du fnissar som en liten flicka

"From that moment everything changed. Life wasn't what it used to be, and the wind didn't blow in that ordinary and calm direction that it always had. Suddenly life had welled up over the edges, causing a storm. And in the middle of that storm he stood. Untouchable. Nothing bothered him, and the wind barely reached his golden locks. He opened his mouth to speak. Or to yell. Something that would be heard over the borders. Something that would touch the inner circle of the people he wanted to harm. The people close to him. His mouth remained open but no words were ever spoken nor yelled. The heartfelt silence touched the walls of his empty heart and echoed along his veins. Nothing would ever be said. Or yelled. People would never know what his inner feelings said. His empty heart would remain empty. But after a few minutes the silence became superfluous. His mouth were once again open. He uttered the words so softly as if they had been resting on the tip of his tounge for years. 'Enough. It's enough now.'
People would never realize that it was all about self-preservation."

^saker jag gör när jag egentligen borde göra annat. DÖ!!!!!!

 


Okkervil river är nostalgi..

.. och det har egentligen ingenting med någonting att göra. I alla fall ingenting som jag hade tänkt skriva. Men ibland saknas det något i inspirationsfacken och då blir det sådär. Bara att tugga, svälja och spy upp liksom.

Aäänyway. Denna dag har vart helt vimsig och snurrig och bara allmänt...disträ. Smidiga tjejen tappade kladdisen i cafeterian så att det flög grädde, chokladsås och porslinsskärvor överallt. Way to go, S! Cornelia låste in sina nycklar i skåpet, så där har vi också en smidig tjej ;)

Jag fick i alla fall tummen ur röven (ÅH så jag hatar det uttrycket! Förstår inte varför jag ens skrev det. It makes no sense!) och bokade tid hos min syv.
Och imorgon är det fredag igen... herre-jävla-jesus typ. Och imorgon kan vi nog inte rymma från varken Ulla Muda eller Bosse.. och det suger ju.

Annars sysselsätter (ojdå, säger man ens så? så himla konstigt det lät helt plöstligt...) jag min nu med att fundera ut plocket till "here comes the sun". Jag fuskade lite och tog reda på vilket fret (vad heter det på svenska? "band" eller?) capot skulle vara på, samt det första ackordet.. Men det får jag fan göra för det är pissvårt ändå. Jag satt typ i två timmar igår och en timma idag och har bara kommit till "here comes the sun, du du du du, here comes the sun and I say it's alright" än så länge. Förstår inte hur jag har tålamodet till detta, eftersom jag verkligen inte har kunskaperna. Men det är ju alltid roligt att kunna överraska sig själv, liksom. Det är väl sånt som gör att man inte trillar i det där self denial-facket. Har hört att de har rosa fondväggar där. Fondväggar är väldigt -07. Säger jag som har en i mitt rum... haha. Men jag är ju också rätt -07. Eller nej, jag är ungefär -06. Det var ett rätt bra år, så jag har liksom fastnat där.
Ungefär som Henrik Schyffert snackar om i "ett försvarstal" (ni borde se den, det är skitkul. till en början, i alla fall. I slutet börjar han typ be om ursäkt till micke rickfors och då blir det inte lika kul längre...) om att man stannar då man är på topp. Så man såg ut, och det man gillade, när man mådde som bäst, det bär man med sig livet ut. Jag är, och ser likadan ut som jag gjorde år 2006. Sad story.

Nej, nu ska jag sluta irra och se på Family Guy i stället. Det finns ju faktiskt inte mycket mer än Scrubs som är roligare än det.
xoxo


För att knyta ihop inlägget refererar jag nu till rubriken. Okkervil River - The war criminal rises and speaks


dnfjodsflk

Vissa dagar är helt enkelt lite jäkla bittrare och sämre än de average. Och det suger.
But I really miss what really did exist.


I behov av något disgusting!

Jag är på ett sånt där äckelpäckel-humör! Och jag har helt tröttnat på bot flies. I need something new!
Det finns inga youtube-klipp med binnikemaskar... Annars hade ju det vart gött.
Jag fick en tjing och tänkte se den där tecknade kortfilmen som JÄMT gick på cartoon network för en jäkla massa år sedan. Back then så hatade jag den, men eftersom mina intressen har ändrats lite så tänker jag att den idag skulle passa mig perfekt (filmen handlade typ om en kille som skulle bjuda sin brud på middag, men någonting blev helt fel och maten blev sjukt äcklig med en massa maskar och ögon i typ... åh!)
Så, detta är en efterlysning. Någon som vet vilken "film" jag snackar om? Eller har ni något annat äckligt tips på lager? Sjukdomar, whatever!

Haha. Vissa efterlyser typ borttappade skor eller söta pojkar. Jag efterlyser äckliga tecknade serier. Svart på vitt liksom, något är seriöst fel på mig. Bu-fucking-hu!

COME ON CHEMICALS!

Nej usch och fy vad sentimental jag är. Just nu. Är det något jag hatar så är det att vara sentimental... Jag blir så grymt deppig. Dags att sätta på världens bästa låt när du är sådär smånere. Of Montreal - Heimdalsgate like a promethean curse. Världens kanske jobbigaste titel också, men what the heck. Det är i alla fall omöjligt att vara nere till den låten. Im-fucking-possible!


Ljudet är kasst, men skitsamma. Och jag älskar videon också! Den gör dig knappast mer olycklig liksom! ;)


SNOWDAY!

Fy helvete vilket jävla väder.
Men visst satan var det bara att pallra sig ut i stormen i morse. Trots att jag allra helst bara velat ligga kvar i min (för stunden) alldeles perfekta säng. Ett sms från Emilia där hon säger att hon är insnöad och inte kommer till skolan gjorde ju inte saken bättre heller ;)

Man tror att man lever i ett civilicerat samhälle. Men icke! Klockan halv nio på mornarna är trottoarerna obefintliga och övergångsställen existerar inte. Detta resluterar i att jag måste gå på vägen för att inte få snö upp på låren igen (smarta tjejen går ju med low tops-converse också!). Då blir bilarna (eller okej, bilförarna) skitsura och tutar på mig. Och då blir jag skitsur tillbaka och pekar finger och svär tyst för mig själv. Fin morgon.

Jag var f.ö på väg till Harlekinen för att se på (EN KASS JÄVLA) skolbio om typ bananer. Och ni som bor i norrköping vet ju att man bara inte kan gå på gångbanan fram till södra promenaden, utan man måste ju korsa gräsmattan vid vasaparken. I normala fall finns det ju en liten gång där, men idag var då även den obefintlig. "Äh", tänkte jag, och de där naiva tankarna om mitt halvfinska blod kom upp igen.
Just då verkade det som en bra idé.
Det var det inte. Faktum är att idén inte var bra någonstans. Att pulsa sig fram med tygskor i en meters hög snö, samtidigt som det stormar snö omkring dig, det är inte en bra idé. 

När jag kom fram var jag dyngsur. Och kall som satan! Och trött. Så jag sov lite under filmens gång. 
Sedan gick vi och käkade lunch i skolan. Efter det - två timmars hål. Fint schema.  
Klockan ett fick vi dock gå hem. Skolan stängdes pga all snö! Tjihi! Det kändes väldigt amerikanskt. Men bra!
Så, jag gick med Cornelia och Jessica till Kuriosa och käkade lunch... igen. Dubbelt upp liksom, that's the new thing!

Och nu så är jag hemma. Och vet inte om det är någon skola imorgon? Jag vill bara ligga hemma under dubbla filtar och ha Sagan om Ringen-maraton. Det är liksom det humöret jag är på.

Det var min dag det. Hoppas att eran har vart lite mindre... snöig? Eller, man ska kanske inte klaga. Eller så är det precis det man ska!
Vi hörs och ses. xoxo


Spoon - Got Nuffin
Älskade underbara Spoon. Deras nya album är amazing!


coolt inlägg

Jag lovade ju ett tufft och häftigt inlägg, men alltså... Jag VET att man aldrig bryter ett (en?) pinky swear, men jag känner mig tvungen... I'm havin such a gay day! Om jag vore kille alltså. Idag är jag så o-cool som man någonsin kan vara. Jag menar, det är lite svårt att vara cool i en vit spetsblus samtidigt som du blåser tuggummibubblor och är madly in love with william moseley (ska snart se på the lion the witch and the wardrobe... har ju bara sett prince caspian en gång idag). SKITSVÅRT!

Någon som där emot är rätt cool, på ett sånt där svensk, nördigt vis, det är Joel Alme. My love, my dream my boat. Så ni får ett youtubat klipp med en jättefin liveversion av "a young summers youth". Lyssna på de squeezade tonerna i slutet.. ah. magic!
Ses. Ska försöka att shapea upp tills imorgon. Bye bye sandra dee, typ. Fast S-style.
xoxo


Joel Alme - A young summers youth


Min bästa sida:

Det är definitvt inte den som jag kommer att visa nu. Det här är min besatthets-sida. Där jag tror (vet...) att jag vet allting bättre än alla andra. Mina tips och råd är de enda som är värda att följas, and that's it.
Det handlar om min lilla söta fina underbara Dennis M igen...
För det första ville jag bara säga att han är dum i huvudet som "visar" baby för Paulina. Så fort Paulina tröttnar på honom kommer hon ju att avslöja baby för alla. Vilket jag antar att Dennis inte vill. DUH!!

När vi ändå talar om baby... så läste jag på en random skvallerblogg (pinsamt stina...) att det var en kille, "yonas" eller något liknande. Då pustade jag ut. Det var någonting som skulle förstöras i mig om Dennis var hetero. Han är alldeles för fin för att vara hetero... typ ;) Ville bara säga det.

När jag ändå är i gång och blottar mina pinsamma fjortis-sidor så kan jag ju lika gärna tala om att det ska bli spännande att imorgon se om Kissie verkligen opererar brösten eller inte. Kan det verkligen vara ett pr-trick igen? We'll see...
(jag inser att jag har gått för långt i och med detta inlägg, och jag lovar att gottgöra det med ett otroligt coolt och häfitgt och tufft och ironiskt indie-inlägg senare i kväll. Pinky swear!)
cheez.

Why so bloody teenager-ing?

Jag sitter och tittar på en massa bilder på facebook från en del utbytesstudenter (varav 99% är tyskar, 0,5% är spanjorer och 0,5% är norrmän/svenskar) som är i Illinois just nu. De som jag och "min generations studenter" är efterträdare till.
I alla fall.
Med ett fylls jag typ av en sådan jäkla häftig känsla. Det där kommer vara jag om sju månader (pratade med kristi igår, och hon och lynn, min local cordinator, hade bestämt att jag skulle komma tidigt i augusti pga att jag inte ska på camp! ih!) vilket är helt underbart.

Ena sidan av mig vill bara vara där nu, nu, nu!! De verkar ju ha de så jäkla kul och alla människor verkar så grymt bra. Att läsa deras fb-uppdateringar gör mig så himla sugen och glad. Det känns bra.
Samtidigt så är det ju något litet som stinger till. Hur mycket jag än hatar denna stad och detta land så tycker jag ju faktiskt om de flesta människorna i min omgivning. Och att vips, lämna dem i tio månader är stort. Och konstigt. Och absolut ingenting som man gör utan att må lite dåligt över det.

Jag vet inte vad jag ville få ut av det här. Det är ju inte direkt något nytt heller... I brist på annat, liksom.
Nä, nu ska jag fortsätta snacka med mina favorit-tyskar Laura och Till (vågar knappt skriva på svenska eftersom de kanske förstår men oh my... han är s n y g g ! Il est très beau. Ja, ni förstår.)
Hade ingen aning om att tyskar kunde vara så! Haha ;)

See you. xoxo 

bubble hoe

Okej, det här är ju inte kul alltså...
Är det bara jag som har seriösa problem med att se bra ut och blåsa tuggummibubblor samtidigt? What's up med de halvdrogade ögonen liksom?
Suck...


Helt blåst...


broken bones

Emilia och jag signade upp för rommeresan idag! Den 16 februari, då jäklar!
Det bästa är ju ändå att det inte finns några downsides. Om någon av oss bryter benen så får vi ju tillgång till skolans hissnycklar... och då får man snabbt som attan se till att kopiera dem och säga HELLO sweet life och GOOD BYE förbannade trappor.
All heder till de geer, men ibland undrar jag hur de lyckas pressa in alla klassrum bland alla dessa förbannade trappor...

Nej, kemi var det. cheers.

...

Come closer, show me better times. I believe you showed the best of me.
And turn your magic moments on, I believe you took the best of me.


105 bugg och en halv pepsi

Goder afton kära vänner, hoppas att allt är bra med er.
Det är måndag idag. Och februari på det! Det är alltid skönt när februari kommer. Då har man liksom klarat av det där jobbiga, första hindret på året. Januaridepressionen. Det känns som om det är i februari som allt börjar igen. Januari räknas inte, jag är lite i en koma då. Men nu satan! Nya friska tag som det heter. De är väl varken nya eller friska, men gamla sjuka tag funkar väl det också...

Förutom att vara extremt hungrig har jag idag vart med om ett otroligt irriterande "nästan-mvg" på matteprovet. Ett förbannat poäng ifrån... Plus att det var på en uppgift som jag kunde, men som jag hade skrivit på mitt kladdpapper och sedan inte tagit med för att jag resonerade så att shit, jag måste ha gjort fel. En 63-åring kan ju inte studera på komvux! Men joho, det kan de visst... Note to self; skriv alltid ner allting på provet. Det kan ju vara rätt...

När jag kom hem så blev jag lite gladare när mina buggisar från egoina hade kommit! Så nu tuggar jag på så att käkbenen gnisslar, typ. Och guess what, colasmaken har blitt stark! Det står typ "het cola" på dem. Jag fnissade lite åt det aningen fyndiga namnet, men fick käka upp det senare när det faktiskt var starkt... Okej, vi snackar inte tabasco-jalapeno-chilipeppar-starkt, men väldigt starkt för att vara ett harmlöst (?) tuggummi. Note to self; don't ever underestimate the bugg-gums exploading flavours.

Det var väl allt för idag. Sådär lagom kul igen. Ikväll ska jag plugga kemi och se på familjen annorlunda (älskar det programmet! varför vet jag inte... men what the heck!). Och tugga bugg också, såklart!
xoxo

 
Buggisarna och sedan en bild på min hand... Tänkte visa min nya älsklingsring. Det är inte den svarta (som mamma fick gratis från yves rocher!! haha, jag tycker att den är skitsnygg) utan den brevid. Mitt nagellack kommer från Depend och är mer grått än vad det ser ut som. Klockan är från Guess och armbandet från Jc.


RSS 2.0