hung up, shook up, lovestruck

Sorglig dag idag, vänner, sorglig dag. Eller okej, imorgon blir sorgligare. Det är nämligen min sista praktikdag för den här terminen. WHY OH WHY jag vill inte tillbaks till plugg och tentaångest och åågårdgjrdi nej! Jag gillar, make that älskar, att hänga med kidsen. Älskar till och med när de inte fattar (hela tiden), rymmer från lektionerna (varje dag) och är allmänt störiga (konstant). Tycker fan till och med om dem genom de ovanligt många mental breakdowns jag har fått bevittna. Inte lätt att va tonåring vänner, verkligen inte. Åh, I will miss those bastards. Säga vad fan man vill om dagens ungdomar, men tråkigt har man inte med dem iaf. Inte för en enda sekund!
Men okej, en dag kvar. En riktigt aplång fredag med tre engelskalektioner i rad för min del, och en superlång religionslektion (som jag aaaalllldddrrriiiiiggg hade gått på när jag gick på gymnasiet......2,5 h på en fredagseftermiddag? HAH jorå.) och efter det drar jag till Göteborg.
 
Och på tal om att dra, kan vi snacka om vilken epic jäkla sommar det kommer bli eller? Bokade för några dagar sedan flygbiljetter till sommarens resa! Blir en liten östkustturné med Toronto - Chicago - Philadelphia - NYC - Boston. Och så en heldag på Island på vägen hem också, haha... Är SÅ JÄVLA EXCITED GUYS jag typ DÖR här borta! Åh vad jag (och Emilia såklart!) ska shoppa billigt smink, käka pizza (och MJUKA pepperidge farm cookies, herrejävlar vad I crave them.....), hänga och bara insupa nordamerikansk luft. Sånt jag trivs i liksom. Höga byggnader, mycket folk och massa trafik - där känner jag mig levande. Ser nästan mest fram emot Toronto faktiskt! Jag har ju aldrig vart i Kanada, och så verkar det va en störtskön stad. Utsedd till Nordamerikas säkraste storstad har den blivit flera år i rad också, haha. Känns bra!
 
Nä, där var vi väl klara med uppdateringen for now. Puss och kram!
 
 

What's my age again?

Har hängt på eber i ett par dagar nu, vårterminens praktik har börjat! Välbehövligt som satan! Skolan kändes enormt seg innan praktiken drog igång, och man satt där med näsan i den extremt dryga grammatikboken och undrade lite varför man egentligen gjorde detta... Men en dag tillsammans med ett gäng sjuttonåringar och frågan blev besvarad: för att det är så förbannat roligt att vara lärare.

Min nya handledare är hur bra som helst och klasserna är jättebra! De jag kommer att undervisa i engelska (med start imorgon) är vård- och omsorg (ettor och tvåor) och en vf-etta (jag kallar det för elklasser men jag tror typ inte att det är det? Men vad finns det mer? VVS kanske? Vad är ens det? Haha, Stinaaaa...) och så är jag även med på religionslektioner med natur- och tekniktreor. Jättekul med blandning och jag skulle älska att ha en liknande tjänst i framtiden! Biologi med naturare och engelska med yrkesprogram typ.

En sak som jag kan konstantera är i alla fall att jag inte har växt upp någonting. Jag är sjutton år i själen och satan vad jag trivs med dessa människor! Det finns inga som kan få dig att skratta så hårt (på riktigt, min handledare och jag har typ legat på golvet och gråtit av skratt, vilka fantastiska minds dessa dudes har! Så härligt spontana och ärliga och bara äkta) som en grupp 17-åriga hormonstinna killar, jag l o v a r ! Väldigt många utropstecken här men så är det bara! Ja!
 
Nåt som också är bra är ju att ha praktik under lov. Såååå, nästa vecka har jag påsklov! Hur skönt är inte det liksom? Sedan kör jag en vecka till på eber efter lovet innan det är back to Linköping och Uni som gäller.... Usch. Ser inte fram emot det ett dugg just nu, men man kommer ju in i det också...
 
Ja, det var väl lite det jag ville dela med mig av idag. Ha det gött! Mvh Stina sjutton och ett halvt år gammal.
 
 

RSS 2.0