I'm not feeling well so please don't pick up a fight

Höst. Löv, kyla, vind. Nytt, fint, spännande.
Det var ändå ett tag sedan.
Ibland. Kanske. Då, också.
Vi vet redan att folk redan vill se dig nedslagen. Dig också.
Men i frågan om personlig integritet är du inte ensam. Din röst blir inte hörd.
Ju hårdare du faller desto saftigare stories. Integritet?
Tills du står där på gränsen, tippandes över kanten. Lite för nära.
Tills du kan känna lukten, tills du kan ana en gryning. Ett tag till.
Öppna ögon, falla fritt. Du har lärt mig nåt.
Ett slut, en början, och en massa där emellan. Ny kunskap.
Och så var det över. Men inte slut.



Jag kan inte hjälpa det...

När jag blir stor vill jag bli som Engla. Jag vill ha hennes liv, hennes söta barn, hennes utseende, hennes hem, hennes attityd, inställning, pengar, kärlek. Jag kan inte hjälpa det, ledsen.
Fast... jag vet inte om jag skulle vilja inreda mitt hem med vitt och rosa som huvudfärger.
Damn you, opposites!

You'd better watch out 'cause I like you


And I will never learn from this, and you'll regret all the hugs and kisses


Och hon kan sjunga också!

Jag kan bli så galet irriterad på mig själv. Mina dåliga sidor tar ibland över alltför hårt och jag bara HATAR hur jag tänker i vissa fall. Till exempel så HATAR jag att jag är så vintage svensk-tjej. Dvs, jag har sjukt svårt för att unna andra människor saker. Framför allt andra tjejer. Jag blir sådär bittert avundsjuk, även fast det kanske inte är något som jag ens vill göra. Jag vet inte om det handlar om att jag är så enormt självcentrerad och bara vill att all jordens lycka ska gå till mig... men något är det ju. Och det handlar definitivt inte om att jag inte tycker om personen i fråga, absolut inte!

Jag tror att jag hatar det allra mest för att det SÅ går emot min egen moral och mina standards. Det värsta jag vet är människor som inte tillåter andra att vara bättre - jag hatar jantelagen. Mer än något annat på denna jord. Men... vad ska man göra? Hur fan ändrar man på något som tycks sitta så jäkla långt inne? Lobotomi? Psykologi? Livets Ord? 

Nja. Kanske måste man bara dra sig själv lite i håret, bita sig lite i tungan och helt enkelt vänja om sig. Någon gång måste det ju fastna?   

Bevis: klumpig mascara tar dig inte till toppen av intellektskalan!

Idag har jag vart så enormt effektiv att Blondinbella och hennes to do-lists bleknar i jämförelse. Jag har städat (!!) hela mitt rum. Torkat, dammat, dammsugit och slängt flera påsar med en massa skräp. Eller, sådant som är skräp i alla andras ögon, men värdefulla minnessaker i mina... Men ja, till och med jag förstår ju att jag inte kan spara på precis allt i all evighet. Jag kommer bli en sådan där tant som sparar på allt och som sedan blir senil och glömmer bort det, och så hittar hemtjänsten tusenlappar i bokhyllan och tunnelbanebiljetter i badrummet typ.

Anyway. Annars försöker jag planera ihop veckan lite. Det är mycket som händer, och jag känner att min tid inte riktigt finns där... Frustrerande! Jag skulle behöva ett val-lov typ nu. Det vore väldigt convienient! Jan Björklund kommer ju till De Geer på onsdag (egentligen är det bara för treor och lärare, men jag känner att jag ändå får gå.), så det kanske är något att ta upp med honom? ;)
Annars syns han ju på SVT ikväll klockan åtta, i deras partiledarutfrågning. I torsdags var det ju Mona Sahlin som blev grillad, men jag såg det först idag (pga denna översköna tidsbrist... aah). Måste säga att darn, människan har ingen som helst koll på sin utrikespolitik! Det var lite sådär "hålla-för-ögonen-och-sucka-tungt"-känsla över hennes tafatta försök att fånga upp situationer. Ungefär lika frustrerande som att se Jimmie Åkesson debattera.

Nu blir det nagelmålning. Viktiga grejer! Ses, ponytails xx

Haha...


Carl Bildts facebook hackad! Despite the fact att det är ett brott osv, så är det ju väldigt roligt. "Carl Bildt har gått med i gruppen 'Sverigedemokraterna i riksdagen - ja tack!'" Hahahaa...


I will never learn from this

I hate this town as much as I love it

Jag har fått greetings från Liverpool i form av en snyggishalsduk och Torres-keychain. You'll never walk alone!

Det är riktigt höstväder ute. Funderar på att bara promenera för att kanske stöta på Tyra...

Jag längtar väldigt mycket till hösten. Kyliga vindar, gula löv och äpplepajer gör mig lycklig.

Jag håller även på att proppa hösten full med roliga saker. Nyss beställde jag biljetter till finaste Håkan Hellström i gbg i november.

Idag skulle Beata ha gift sig. Undra vem det egentligen är som har dött...

Igår gjorde jag någonting som jag aldrig gjort förut. Och det var roligt! Trots att jag var "för liten" hela kvällen ;)

Mina åsikter ang. SD's valfilm är att JA - klart som fan att den är rasistisk och hets mot folkgrupp! MEN! Det är ju väluttänkt av dem. I och med att TV4 vägrar visa den får det ännu en massa publicitet. Och för ett parti som SD är all publicitet VERKLIGEN bra publicitet.

Mina åsikter ang. Sveriges trupper i Afghanistan är att de bör stanna där. Självklart är jag emot krig, men detta är inte ett krig som Lars Ohly försöker peka ut det som. Nej, det finns inga vinnare, men det kan finnas enormt många förlorare i de afhganska människor som faller under talibanernas makt. Bidrag - ja! Men alla bidrag behöver stadga och skydd. Och Ohly snackar om solidaritet? Jeez...

Nu bör jag verkligen göra något annat. Vi ses, kära hjärtan. xxxx

Ja det stämmer bra det!


Hans naiva nördighet (nytt ord?) får det att kittla i hela mig! Blir mina framtida ungar hälften så nördiga som Carl-Henrik så kommer jag bli en mycket, mycket lycklig mor. Inget fascinerar mig så som riktigt nördiga människor :)


heaven seems pretty far from here

Aggressively we all defend the role we play
Regrettably time comes to send you on your way
We've seen it all bonfires of trust flash floods of pain
It doesn't really matter, don't you worry what it's all about


I am not a robot


direction to perfection

Jag har haft två "riktiga" skoldagar och jag är. trött. som. fan. Det känns dock bättre än jag trott. Vår nya mattelärare som vi kommer ha i både C- och D-kursen är sjukt snygg. Det kan... bli jobbigt. Eller bara positivt? Haha, vem vet... Vi har en ny svenskalärare som verkar helt ok (men jag skulle hellre vilja ha Helena), och vår nya engelskalärare är så underbar att jag bara vill nypa honom i kinderna! Choung i fysik kan gå precis hur som helst, och han verkar ju inte ens komma ihåg mig längre. Kemin är rolig och biologin ännu roligare. Nästa vecka drar musiken, franskan och IV-valen (jag har filmkunskap första perioden!) igång och det kommer bli.. ja. Kul. Förnedrande. Och lite plågsamt om vi ska gå in på återseendet med Ulla Muda.

Pappa och jag är ensamma hemma denna vecka då mamma och mina syskon+Ellen är i Liverpool (Beatlesveckan!). Vi har levt på pulversoppor och idag blir det pizza! Jag känner mig nästan värd det (trots att jag, Emilia och Cornelia lyckades smälla i oss en hel kladdkaka från Ica...) Nej, jag gillar människor som äter! Gärna mer än mig, trots att det är rätt svårt att hitta, haha...

Imorgon blir ganska soft i skolan, då vi bara har kemi och engelska. På eftermiddagen/kvällen ska jag kampanja med Fp här i Norrköping, det ska bli väldigt kul!

Anyway. Nu blir det pizzahämtning på cykel. Cheers! xxx


"såhär blir jag av brandon flowers" INC.

Saker som jag har tagit upp igen, efter en lång lång tid i skymundan. En del bra saker. En del mindre bra saker... Gräver man riktigt djupt i sig själv finner man mycket mer än vad man lämnat där en gång. Minnen är lite som... mat. De börjar som (egentligen goda) saker som du helt enkelt är färdig med, och därför stoppar undan. De ligger där ett tag och du känner dig sådär allmänt nöjd med det. Sedan börjar det mögla... och plötsligt känns det inte lika kul längre. Du förstår då att du aldrig kommer få tillbaka det i dess originalform, utan att möglet bara är ett förstadium till allt skit som komma skall. Då kommer saknaden, ångesten och det ittriga viljan av att bara ha tillbaka det som en gång var. Sedan kommer tiden och gör sitt, och maten (...minnena?) försvinner. Förmultnar. I ett slags kretslop går det sedan runt, runt, runt. Man kommer nog aldrig bli kvitt dem då man aldrig kan hantera det förflutna... Men man kan lära sig leva med det. Det smakar lite mindre bittert för varje dag som går. Men jag vet inte... sött lär det ju aldrig bli.




They can never wrong this right. Ja, jag kommer nog alltid att älska The Killers trots att de har blivit ett jävla töntband. End of story...

NVNS2


Så var det back to school igen, då. Känns faktiskt helt okej (eller nja, kollar man på vårt schema så dör man lite, men det är faktiskt inte så illa som det ser ut eftersom jag inte har specialidrott, musikprofil eller geografi..) bara det att aaah... det kommer ju alltid vara mycket skönare att inte gå i skolan. Chins up, though. Känner att jag kommer bli utbränd av att ha fysik med Choung. No offence, men alltså... aah. Det är rätt dandy att vi får en annan mattelärare nu i alla fall, haha ;)
Och inga mjukstarter här inte, imorgon drar vi igång direkt med schemat... Jag är sjukt trött. Bara tanken på att jag måste vara i skolan klockan åtta imorgon (för att jag VÄGRAR gå ännu ett år med underskåp... haha) får mig att gäspa stort...

Aja. Vi får se hur levande jag är imorgon. Puss på er, ponytails! xx

L'éclipse

Je me croyais plus fort
Même si ça m'est égal
Si la vie est un jeu
Lequel de nous deux
Est celui qui chante?


Rolig månad

 

Det är mindre än en månad kvar till valet, och det är nu det roliga börjar! Heta debatter i massmedia och desperata försök att fånga röster. Självklart vill jag vara en del av detta! Framför allt eftersom jag inte själv får rösta (mitt uppdrag blir att ersätta den förlorade rösten... hah). Jag har haft kontakt med Fp i Sthlm ett tag nu, och idag fick jag hem dessa flyers som ska delas ut. Sedan ska vi röra runt lite i Fp Östergötland och se hur valupptakten går till här... Det kommer bli en rolig månad!

Två musikaliska utropstecken

1. Åh som jag älskar denna låt! Haha herregud... Någon lyckades ta sig ner i någon unken källare i Lettland och rota fram de fyra människor som verkligen personifierar begreppet "nörd". Och så rörd jag blir, haha! Skulle Springsteen vart där hade han ställt sig upp och skrikit "STOP IT, you're justifying the stereotype!".
Titta på sångarens ivriga blick (ser han inte lite ut som en ren, och ung, Mick Jagger?), hans ecstasy-ben och kläder från 70-talet. Och älskade, titta på basisten till vänster om honom. Mitt. hjärta. smälter. Hahahaha herrejesus... :')



2. Från lättsam Lettisk(!?) pop till något... lite annat. Damien Rice behöver väl ingen närmare presentation, men jag måste verkligen återigen (?) hylla denna låt. Det är så vintage Rice, och slutklämmen är så... så out of words. Helt enkelt. Lyssna själva.

What's the point of this song? Or even singing?
You've already gone, why am I clinging?
Well I could throw it out, and I could live without
And I could do it all for you
I could be strong
Tell me if you want me to lie
'Cause this has got to die


Våga vara bättre eller dö mycket sämre

http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/sverker-sorlin-jan-bjorklunds-skolpolitik-leder-till-okade-klyftor-1.911809

Att ”utvecklas i den takt som passar dem” innebär inte att omotiverade elever ska få gå i skolan och inte göra någonting. Det innebär inte att man får välja att skippa prov och läxor pga att man inte är motiverad nog.

…Är folk verkligen så dumma?

Att ”utvecklas i den takt som passar dem” innebär att man ska ge extrahjälp till dem som behöver det, och att man ska låta motiverade elever vara just det och inte sakta ner dem för att man är rädd för att ”åtskilja”.

Att tugga på begreppet ”jämlik” är ungefär lika effektivt som den socialdemokratiska skolan. Vi har alla samma chans i skolan, det är det som är så fint med Sverige. Sedan är vi också alla olika, och detta upptäcks olika sent i livet. Vissa är inte teoretiskt lagda och behöver kämpa sig igenom skolan, medan vissa har det väldigt lätt för sig. Är detta en nyhet?

Att låta dessa två ”typer” av elever arbeta i olika tempon och på olika nivåer – vad är det konstiga? Det handlar inte om att de är ”ojämlika”, utan att de helt enkelt har olika kapaciteter. Vad man måste komma ihåg (och vad de rödgröna ständigt gör fel) är att ingen av dessa två ”typer” är bättre än den andra. Sverige behöver nya snickare, bagare och elektriker likväl som vi behöver nya läkare, matematiker och forskare.

Kunskap är essentiellt för ett välfärdssamhälle. Och att ”mäta kunskap” är att ta vara på den. Det är att locka fram den. Att bevara den. Kunskap är vad ett land behöver för att – guess what – minska klyftor, öka välfärden och skapa ett tryggt samhälle. Och folk snackar om segregering? Jag blir äcklad.


I wish everyday could be like christmas


I'm all filled with christmas spirit! 127 dagar, vänner, det går fort det. Lycka! :)


Björklund vet det!

"Det är dags att kasta den socialdemokratiska jantelagen i papperskorgen. I en socialliberal skola får alla elever utvecklas i sin egen takt - också de som är bra på teoretiska ämnen."

Självklart
ska spetsutbildningar vara en självklarhet. De enda målen på den himlen är ditritade av folk vars ambitioner inte sträcker sig längre än de hutlösa bidrags-berg som ett socialdemokratiskt Sverige har. Att hindra begåvade elever från att utvecklas i den takt de har kapacitet till är bara något så enormt korkat att jag inte finner ord. Ja, det vet ni väl vid det här laget...

förslag

"Born to run"
"Sparks fly on E street"
"In the end what you don't surrender, the world just strips away"
"You've got to learn to live with what you can't rise above"
"When it comes to luck, you make your own"
"It ain't no sin to be glad you're alive"
"When they said sit down I stood up"
"You're born into this life paying for the sins of somebody else's past"
"Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed"
"Love will tear us apart"
"Sometimes the most positive thing you can be in a borin society is absolutely negative"
"We all shine on"

Now... vad ska man egentligen välja? "Love will tear us apart" kommer från Joy Division (Ian Curtis), det näst sista från Johnny Rotten och det sista, klassiska, från John Lennon. Alla de andra kommer från Bruce Springsteen och hans låtar.

Rösta liberalt den 19 september

   

Religion, respekt och alla mil däremellan

Jag har länge funderat på det här med hur FN's mänskliga rättigheter kontrar religion. Jag menar, vi kan alla se och förstå hur en del religioner inte alls följer dem, och hur länder med religiösa lagar (jag syftar främst på länder som har Sharia som utgångspunkt) inte alls följer de restriktioner som ges. Ändå... gör man inget? Jag menar, i Iran gifts 10-åriga flickor bort, människor stenas efter att ha begått äktenskapsbrott, kvinnor är inte tillåtna att klä sig hur de vill och de behöver alltid en mans godkännande för att t.ex studera eller resa utomlands. Allt detta (och mycket mer) bryter mot FN's mänskliga rättigheter, men det godkänns under nicket "religion". 

Samtidigt i Europa. Ett förslag om förbud mot heltäckande slöjor (burka och niqab) cirkulerar runt i olika länder. Vissa av dem (nu senast Frankrike) har till och med röstat för förslaget. FN höjer pekfingrar och ideella föreningar rasar - hur kan man rösta för något som är en sådan kränkning mot den personliga integriteten? Hur kan man vara så fientlig och respektlös mot andra människors kultur? 

Jag tänker såhär. Ska vi snacka respekt så ska det vara ömsesidigt. Så är det bara! Får man i Iran förbjuda kvinnor att bära korta kjolar och linnen på offentlig plats ska man också få förbjuda kvinnor att bära burka eller niqab i Europa. Iran anammar sin kultur likväl som Frankrike har rätt att anamma sin. Eller? 

Jag som socialliberal tycker egentligen att ja, människor har rätt att klä sig hur de vill. Vill du bära slöja tycker jag att det är fine, trots att jag inte stödjer islam och inte delar dina åsikter. Det enda krav jag har är att du i gengäld ska respektera att jag vill visa ben, armar och hår. Men nu är ju inte världen så idealistisk, och lagar finns redan. Jag menar, om vi ser på det såhär... Skulle jag som svensk åka ner till t.ex Saudiarabien och gå runt där i kortkort och urringat skulle ju inte folk se på mig och tänka "det är ok, det är ju hennes kultur". Vi i västvärlden förväntas ha en sådan enorm respekt för allt och alla, det som äcklar mig är bara att ingen kräver det från resten av världen. 

Jag är, delvis därför, klart på Jan Björklunds förslag om ett förbud mot heltäckande slöja i skolan. Delvis också av andra skäl, såsom att en personlig kommunikation definitivt störs när man inte kan läsa varandras ansiktsuttryck. Åt de andra moraliska dilemman vill jag egentligen bara att världen (FN) ska öppna upp ögonen. Jag tycker verkligen inte att religion ska stå över de mänskliga rättigheterna eller över huvud taget styra ett land. Religion är en privatsak.   


friday 13th

Imorgon åker jag hem. Mina flygbiljetter har kommit nu! Jag åker från Evansville till Detroit, från Detroit till Amsterdam och från Amserdam till Stockholm. Är i Stockholm på lördagsmorgonen.
Det känns väldigt bra, faktiskt. Även fast allt suger osv så känns det bra. Det är bara att blicka framåt! (typ så har jag precis anmält mig till basliberalen den 2-3 oktober i sthlm, ska bli sjukt kul!)

Sedan kom jag på en sak... imorgon... fredag... SHIT! Jag ska flyga på fredag den trettonde. Men sedan, after all... Det vore väl ett alldeles dandy avslut på denna resa - att krasha med flyget och dö! 
Nej, livet är alldeles för rough on me för att låta mig dö. Nu ska jag avnjuta de sista timmarna jag har kvar i Lawrenceville. Jag kommer då aldrig komma tillbaka hit igen... Men till USA ska jag tillbaka, såklart. Min kärlek till detta land har inte ändrats, det ska ni veta. Snarare tvärtom. Puckon finns i alla länder, så är det bara. Och jag har trots allt träffat endel sjukt fina människor här. 

Ja. Nu ska jag packa ihop lite saker! Vi ses, ponytails <3 

Creepy shit

Tänkte bara dela med mig av att jag fortfarande ibland drömmer mardrömmar om Birger, den enarmade vikinga-betjänten som jag ritade under vår Vikingatids-vecka på lågstadiet.

Hösten 2010

Okej. Nu hade jag tänkt vara extremt Blondinbellig och skriva ner saker (mål...?) för hösten 2010. Den kommer ju inte alls bli som jag hade trott, men nu är det positiva Stina som kryper fram och säger att hey! Det kan bli bra ändå. I höst ska jag:

- Engagera mig i LUF. Så mycket jag kan och hinner, det vill säga. LUF Östergötland är ju inte jätteaktivt, men jag får ta mig upp till Sthlm så ofta jag kan samt sköta saker hemifrån.

- Sköta skolan bättre. Visst är jag jävligt nöjd med mina betyg från ettan, de är faktiskt mycket bättre än jag trott (eller förtjänar...). Men detta mål kommer väl egentligen upp varje höst? Men håller man det någonsin? Men nu fan! Inga mer G'n på matteprov! Tvåan kommer nog bli tuff, men vafan. Har andra meatheads klarat det så kan väl jag också?

- Tillåta mig själv att vara precis så nördig som jag är. Who cares? Det är ingen hemlighet för någon att jag är en stor nörd. Jag gillar att svt play'a "Vem vet mest" för att jag är en kunskapsgeek som älskar att veta saker. Jag är en sucker för töntiga frågesporter. Jag älskar The Sims. Jag avgudar alla töntiga underhållningsprogram på tv (hösten kommer bli awesome med Idol, Fångarna på Fortet och Robinson!). Jag måste erkänna att jag även ärvt lite av min brors list-obsession. Jag kan sitta i timmar och bara skriva listor på saker! Rangordna dem, räkna ut medelvärden osv. Och ja, jag prenumenerar på Jan Björklunds nyhetsbrev och skriver en egen argumentationstext till varje. Jag är en first class geek. Get over it ;)

Ja, det var väl ungefär det jag kom på nu. Jag skulle kunna vara ännu mer Blondinbellig och lägga till typ att "unna mig saker", men vafan. Alla vet att jag unnar mig saker hela tiden. Jag borde snarare ha som mål att inte unna mig saker... Men nej. Hur kul vore det? Livet är miserabelt nog.

Positiva Stina säger nu tack och hej för idag. Nu ska jag återgå till min glass, min nutella och mitt vatten. Jag har inte ätit på snart två dygn, så jag tycker att jag är värd det... Puss på er xx


Augusti i helvetet

Såhär ligger det till.
Jag pratade med familjen igår, de undrade hur jag mådde osv. Jag svarade ärligt att jag inte mår bra, och att jag tror att vi är alldeles för olika för att kunna fungera tillsammans. De blev väldigt upprörda och ringde Lynn (lokala representant) som berättade att hon och jag redan hade haft mailkontakt. Då blev K helt rasande, kastade mina skor på mig och skrek en massa. Jag vill inte gå in mer på detaljer, men jag har nog aldrig känt mig så jävla rädd, ensam och ledsen som då.

Anyway. Idag träffade jag Lynn, och jag fick även prata med EF-kontoret i Boston. De försökte övertala mig om att stanna här, men jag har redan packat mina saker och är beredd på att åka hem till Sverige igen.

Jag orkar inte gå in på varför, och jag vet att jag är en bortskämd jävla skitunge som slösar bort mina föräldrars (och K's och T's) pengar, och jag vet att jag har tagit upp allas tid i onödan osv osv. Men nu är det som det är. Jag mår jättedåligt över det, och skäms som bara den. Men jag lovar er - skulle ni vara i min situation skulle ni förstå. Det är inte så jävla lätt...

Nu ska jag bara få dagarna att gå, och hoppas på att EF fixar mina flygbiljetter så fort som möjligt. Tack alla fina människor som stöttar mig, det behövs just nu kan jag lova <3

MY CRAVINGS:

- Marabouchoklad
- Smågodis
- Tutti Frutti
- Sourcream-dipp
- Svenska tidningar (ge mig aftonbladet, klick och vr tack!)
- Svenska klädaffärer
- Skaldjur
- Färskpotatis
- Sallad
- Kranvatten
- Duschslangar
- Ett nattduksbord
- FLER LÅDOR
- 8 hour cream

osv, osv, osv... någon som vill skicka ett litet postpaket till mig? det är baara att maila så får ni en adress ;)

"the swedish... WHAT?"

Jag stanna kvar och väntar, jag tror du kommer snart
Jag ligger kvar här så blir nog allting bra
Jag stannar upp och flämtar, nu har jag inget kvar
Jag slutar upp att kämpa, nu vill jag lägga av...

ge mig mer att dö för

Ah gawd, just när jag har lyckats brotta ner min hemlängtan kryper den fram igen. Inatt åskade det här, och jag vaknade av det och låg och grät i typ en timme för att jag var så rädd typ, haha... När mamma skickar mail och skriver att det regnar jättemycket hemma och att det är tur att jag inte är 6 år och livrädd för översvämningar... Oh my. Jag vill bara hem. Samtidigt som jag verkligen inte vill det. Fan vad jag hatar att jag ska vara så jävla komplicerad och inte vilja någonting. Hur jävla svårt kan det egentligen vara att bara stanna upp och gilla läget? Att bara andas ut och acceptera hur saker och ting är. Omfamna förändringar och le åt minnen. Jag kan inte.

Jag hoppas verkligen att EF kan hitta en ny (bra!) familj åt mig så att jag kan komma härifrån... Samtidigt som jag måste erkänna att jag får dåligt samvete. Jag menar... K är ändå rätt söt ibland. Igår köpte hon ett jättefint armband till mig (som kostade 20 dollar...) och jag märker verkligen hur hon vill att jag ska öppna upp mig och trivas här. Det är ju inte hennes fel att jag inte trivs här liksom... Så ibland tänker jag att jag kan stanna här, hålla ut i de tio månader som är kvar. För hennes skull, typ... Å andra sidan så är detta mitt utbytesår, det ska vara det bästa året i mitt liv och det är i första hand mig det drabbar. Förtjänar inte jag att få må bra då?

Det vore rätt surt om jag "tvingas" åka hem, för jag vill ju faktiskt detta. Men men, vi får se... Jag har skrivit en lista på saker som vore bra med att åka hem (som b.la innehåller valet 2010, att jag kan få min tandställning nu istället för nästa år, att jag slipper ta studenten ett år senare med 94:or, håkan hellström, att få fira min 18-årsdag hemma och därmed också få min födelsedagspresent direkt. Ja, jag hade tänkt att tatuera mig på min 18-årsdag ;) men ja... Vi får se.

Kände bara för att skriva av mig lite. Kan väl också hälsa att Brandon Flowers' "Crossfire" är rätt grym faktiskt. Så att ni vet det. Puss xx


please?

So send me a man from Argentina to make me the happiest girl in the world

Holiday World

Tänkte ge en liten update på vad jag egentligen har haft för mig här. Och detta ur en synvinkel som inte tar hänsyn till den hemska familj jag lever i...

Vi åkte till St. Louis i söndags morgon, shoppade (tacka vishnu för Forever 21, gosh I love it! Butikerna i St. Louis var dessutom mycket bättre än de i New York som var rätt crappy...) och så. Jag köpte tre tröjor och ett par örhängen (anteckna in the big book of matters typ...). På kvällen träffade vi K's pappa och käkade på ett rätt coolt ställe där de hade en stor arkadhall också. Jag vann typ trehundraelva nallar i sådana där "gripmaskiner" (jag är KUNG på dem!) men behöll bara två.

På måndagen var vi på Six Flags vilket var rätt cool egentligen. Jag är en nöjesfälts-sucker, och bergochdalbanorna (okej, sjukt ord..) i USA är så jävla mycket större och läskigare än där hemma. Balder släng dig i väggen, verkligen! De hade ett stort vattenland där också som vi var i ett tag, vilket C tyckte var väldigt kul och jag hatade det. Visserligen var det skönt att svalka av sig (eftersom det var 110 grader ute..) men damn it, jag gillar inte sånt annars... Sedan åkte vi hem till hotellet trots att vi knappt hade åkt hälften av alla attraktioner i parken, för när C vill något så blir det så...

Igår var vi på Holiday World tillsammans med K's bästa vän och hennes fyra ungar (18, 16, 15 och 14 år gamla). Det var så äckligt jävla varmt, över 120 grader (orkar inte räkna ut hur mycket C det är, men långt över 30 i alla fall...) och svetten verkligen RANN! Så sjukt ofräscht och äckligt. Det var svårt att tro att det var flippin Illinois (eller, igår var jag ju faktiskt i Indiana hela dagen... yo dawg i'm such a globetrotter!) man är i, det känns mer som saharaöknen eller nåt... 
I alla fall, Holiday World var rätt coolt det också. Parken var indelad i olika högtider - thanksgiving, jul, 4th of july och halloween - och i dessa delar var allt namngett och inrett för att passa det. Sjukt konstigt att gå omkring i jul-delen i 120-gradig värme och lyssna på julsånger liksom, haha! Attraktionerna var sjukt läskiga men roliga, och även här fanns det ett vattenland... Jag har bränt sönder min rygg trots en jädra massa solkräm. Jag tål inte solen här, haha! 

Ja, det var väl ungefär det. Idag ska jag med K och fixa en massa grejer (b.la min mobil som inte funkar här... ååh), och så kanske jag ska träffa Jesse på kvällen. Imorgon ska jag i alla fall träffa Lynn (min lokala EF-representant) för lunch. Vi ska "diskutera min situation här". Jag hoppas på att de kan hitta en ny familj åt mig så att jag får byta, men om inte det går så ska jag hem. Så är det bara... Jag klarar inte av att vara här, och tro mig, jag har mina anledningar... 
Nej, I better go. Ses ponytails. 


Slänger lite random in en bild från flygplatsen i Frankfurt med Oscar och Lovisa som jag träffade på Arlanda. Jag är sämst på att använda kameran här i USA, ska bli bättre på det...


by chance his eyes fell on to mine


Något bra i detta elände i alla fall! You will never walk alone...


RSS 2.0