two tattoos one in red "no apologies" the other one said love is cursed by monogamy

Smörjde in en torr armbåge med bepanthen förut. Lukten fick mig att tänka på nygjorda tatueringar och återigen väcktes lusten för en tredje... Det är snart exakt ett år sedan jag gjorde min första we all shine on-tattoo på armen och ringen kom ju i typ september (?) förra året. Dags för en ny - ja! Har tänkt på plats och motiv ett tag nu och tror att jag kommit fram till nåt vettigt. Vill inte säga exakt vad, men vaden+hyllning till en av världens bästa män blir det. Ska bara dra ut lite cash från sparkontot (aj...) och bege mig till house of pain för konsultation...får jag tummen ur röven sitter den nog (tatueringen, inget annat.....) på plats inom en månad. JA VAD ROLIGT. Nu kör vi valborg. Cheers!!!!!! 


En relativt nygjord tatuering... typ bästa känslan ever, skorpig och fin!


För jag kan se dig

Lyssnar på Kents nya. Gillade inte riktigt 999, fedt tråkig låt. Plus att den lite representerar sidan av Kent som jag har lite svårt för - VARFÖR INTE DÖPA LÅTJÄVELN TILL 1000?? mer logiskt, men neeeej, det är för mainstream... Efter 999 kommer petroleum. Där blir jag starkt påmind om varför jag älskar Kent. De första drumbeatsen dödar mitt hjärta med kärlek och sedan flyter det bara på. Den låten är lätt min favorit än så länge, tillsammans med jag ser dig och tänd på. Ååh...

Annars är det Valborg idag. Helst vill jag bara gömma mig under en sten nånstans men i stället har jag en box vin, en flaska vodka och två l vin till som Emilia och jag ska förtära ikväll. Blir nog bra... Yup. Pusshej.

(ja jag fick e-typefrilla på mikrofon-bilden... Sexy)


maybe...


Det kan hända ikväll...
Man kan ju alltid hoppas :)


make me dance, i want to surrender


tänkte skriva nåt vettigt, but then again no

Har blivit lite sjuk. Har svinont i halsen och feber i huvudet. Klarade ändå av en tuff skoldag (hehe) med utvecklingssamtal med nisse och religion med helena. Tror att det är all jävla stress och press som släpper just nu och orsakar lite sjukdom. Ni förstår, hela förra veckan ägnades åt projektarbetet, vilket vi lyckades lämna in (om än 45 min sent...) i måndags. SÅ JÄVLA SKÖNT ATT DET ÄR ÖVER!! Världens vidrigaste kurs, jag skulle kunna skriva en bibel om hur fel det är att få betyg på en PROCESS. Så länge man gör klart projektjäveln och lämnar in i tid ska folk fan inte lägga sig i när man gör den. "Den här kursen ska förbereda er för arbetslivet" MY ASS, där kommer du 1. inte bli betygsatt och 2. VERKLIGEN INTE bli bedömd efter NÄR du gjort din uppgift. Förstå att vi är olika som människor och att det för vissa passar bäst att jobba kontinueligt med ett arbete i flera månader medan vissa jobbar bäst under press. Fuck you som värdesätter de sätten olika. Anyway. Leaving that behind, det är ju trots allt över nu. Bara en liten redovisning för tvåorna om några veckor, piece of cake.

Trots lite sjukdom så gick jag och klippte mig idag. Har man tid så har man liksom... somnade lite när de tvättade mitt hår, annars gick det ok. Nu är jag lite korthårigare och det är skööönt. Eftersom klippningen kostade 30:- mindre än vad jag trott gick jag till Monki och köpte två basplagg, ett vitt linne och en persikofärgad t-shirt. Logik, ni vet. Älskar logik.

Nä, nu tänker jag ägna kvällen åt att bara chilla. Tänker inte vara sjuk på fredag och verkligen inte på valborg! För övrigt är Italien-resan bokad nu. Den 10-15 maj åker jag, mamma, pappa, och lisa till Florens/Pisa och chillaaaaarrrr. Nä, jag har absolut inga höga förväntningar med tanke på 1. tidigare erfarenheter av Italien och 2. Florens är en konst- och kulturstad. Gammal renässansstad. Liksom hej, jag är ett betongbarn som älskar avgaser, höga byggnader och ädelgaserade utsmyckningar. Men men, god glass, nice pizza (även fast jag tycker mer om fat bottomed pizzas från usa än de tunna, finsmakar-pizzorna från italien...), skönt väder och lite shopping säger jag inte nej till.


Det var allt jag hade att komma med idag, ha det fint vänner och missa för guds skull inte Grey's ikväll. Your master has spoken, cheers!


Det kanske roligaste klippet EVER. "Hallå Brus" är en klassiker. Åh...

"en trea gold strike, tack!"

Några shots, moves, randomsms och borttappade sminkväskor senare dricksade boysen sönder och jag vaknade av att en svart cocker spaniel slickade mig i ansiktet... Att sova tre pers i en tresittssoffa är inte skönt. Jag har sträckt min arm och har två nya blåmärken till samlingen men vad säger man? Jag hade en jävligt kul kväll trots allt. Och in the end är det väl det som betyder nåt :)


klyschigt men IKVÄLL







Well look at me i'm fucking beautiful

Nt-dag på stan och massa rabatter gör Stina (och mamma och pappa...) lycklig. Skulle t.ex köpa jeans på bik bok för 500 spänn - slutade med att jag betalade 430 spänn för jeans, örhängen och två nagellack! Att köpa tråkiga saker som underkläder, concealer och diverse krämer är också nice när det blir billigare. Cheers från en nöjd och glad Stina :)


Once you know you can never go back

Eftersom mitt liv suger just nu och allt är fett deppigt. Ja, projektarbetet ska in i veckan, har vi börjat? Nä. Har bara två andra arbeten som ska in denna vecka, plus en bokrescension på engelskan imorgon. Har inte ens lånat boken än... Inte bara så att förra veckan var den mest omtumlande i mitt liv, nej nej. Mitt inre är fan köttfärs. Är fortfarande arg och ledsen på människor som jag trots allt inte kan sluta tycka om så jävlajävla mycket. Men let's leave that for a moment (även fast jag inte tror på sånt skit. Pain ska stås ut, inte skjutas åt sidan. It'll always haunt you in the end.) och lista ett par saker som jag just nu mår bra över! Bara för att dryga ut skiten typ. Here we go:

- Ska snart iväg med pappa på IFK-match. Den första för mig i år och jag är taggg

- Fick nyss ett samtal från Båtsholms pensionat i s:t anna, ska dit på intervju snart. Snällasnälla, jag behöver verkligen ett jobb...

- Resor. Pappa fick sitt nya pass idag så att vi äntligen kan boka nåt. Sedan planerar jag lite löst med emilia och cornelia också, en liten tripp till världens näst bästa stad i sommar? ja tack.

- Helgen. Jag vill dansa. och dansa. och dansa lite till. Lame jag vet, men det i kombination med gold strike är fan det enda som kan lindra själslig smärta. 

- Fina personer. Trots att jag typ tappat all tro på mänskligheten så finns det några guldkorn där ute. Fina människor som gör mig glad i själen och som står ut trots att jag är fett jobbig ibland. Typ jämt. Tack!

- Anmälde mig till studentbalen igår. Ska gå solo för att jag hatar människor typ :) Nej men jag har emilia. Vi tänker vara så jävla snygga. Som fan. Och smygfota eberkillar i kostym..........

Det var väl lite det. STINA FOLK DÖR I VÄRLDEN, FOLK HAR CANCER OCH AIDS OCH BLIR VÅLDTAGNA AV SINA FÄDER. Men må dåligt du då. Gör det. Just a little reality check... kan behövas ibland :)

xx 

varning för ett helt sjukt deppigt inlägg

Håkan Hellström sjunger om att inte våga hålla någons hand, "för vi är inte sådana som i slutet får varann".

Jag har inte skrivit på månader. Skrivandet har alltid varit terapi för mig, men på sistonde har all terapi känts överflödig. Jag vet inte om jag är en galet felillustrerad människa eller om mänsklighetens komplexitet i sig räcker nog. Men någonting käkar just nu upp mig inifrån..
Jag har väl alltid varit cynisk som fan. Tror inte på saker förens jag ser det, drömmer inga drömmar som jag inte vet uppfylls och litar inte på människor för fem öre. Jag har en ganska bitter och tragisk inställning till livet och jag älskar att världen är fylld med människor som är min raka motsats... Även fast jag irriterar mig på dem som in i helvete. Men de behövs.
På sistonde har jag ändå dragits med problem som bekräftar min cynism. Som rättfärdigar min tro om att människan är en ond varelse. Visst finns det alltid undantag, ljusglimtar och hopp, men de är fan få och svåråtkomliga. Mest dras man runt med svinen som inte verkar ha ett uns skam i kroppen. Rättfärdiga jävla assholes som behandlar människor som smuts, men som samtidigt har ett asvackert jävla leende på läpparna. Ni vet, personerna som alltid säger rätt saker i rätt tillfälle, som aldrig tar ett felsteg och som sköter sin karaktär med bravur.

Håkan Hellström sjunger också om att "du förtjänar en nominering för rollen du spelar" och jag kan inte låta bli att bli så jävla ledsen över människans jävla rollspel. Jag vill vara någon som kan fylla en plats i någons liv. Jag vill vara behövd, och vem vill egentligen inte det? Men det är ingen mänsklig rättighet, det är ett jävla privilegium. Jag vill säga att man måste förtjäna det, men eftersom ingenting här i världen delas ut rättvist så stämmer inte det någonstans. Du måste ha tur och befinna dig på rätt plats i rätt tid.

But then again - vem är egentligen jag att klaga på folk? Jag är ju lika med i spelet som dem. Jag har egentligen ett lika stort ansvar att göra rätt för mig, men i stället för att faktiskt göra det låter jag mig trollbindas av fina sms eller varma kramar. Sånt som har en anti-placeboeffekt på kroppens belöningssystem. Typ som choklad. Utan att låta som en martyr kan jag ju säga att jag är en ganska hemsk människa som ser allt som pågår men ändå resonerar mig fram till att min egen lycka, även om den bara varar i någon timme, är mer värd än någon annans. Vi kan inte ha allt, men likförbannat ger vi aldrig upp förens vi tror vi har det inom räckhåll.

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt. Jag är besviken på vissa människors karaktärer, trött på falskspelen och spyr på mina egna toffel-egenskaper. Den här veckan har varit en av de mest omtumlande i mitt liv och jag vet inte riktigt hur jag ska reagera. Med likgiltighet eller med kaos? Med uppgivenhet eller styrka? Jag vet inte. Just nu önskar jag mig bara en helkväll med två män som på riktigt förstår mig, Håkan Hellström och Springsteen. Hjärtat värker för någon jag aldrig kan få och det är så extremt pinsamt. "Jag skäms för att säga att du är kvar i mig, skratta åt det för då kommer jag kanske över det". Mitt liv är just nu en Håkan-låt i moll. Over n' out. 

"Mina vänner säger vakna upp och sluta tänk på det. Men vad vet de? Nu är någon annan än jag närmare."


I fuck this flow

Studentkryssningen 2012. Bara fakumet att 2000 18- och 19-åringar fick köpa alkohol utanför barerna säger väl hur jääävla kaos det blev? Vi hade ju i alla fall vår svit som var så jäävla nice! Välkomnades med en flaska bubbel, fruktfat, godis och VIP-band. Kvällen började med andra ord helt sjukt bra. Sedan gick det väl lite sisådär, saker hände som kanske inte borde ha hänt, saker sades som inte borde ha sagts osv. Emilia och jag fick iaf en dans med norrköpings två snyggaste (ridiculousy photogenic guys på riktigt) boys och blinkande drinkar är alltid lika kul (trots att "graviditetslagen" aka gravitationslagen inte är så jävla självklar på fyllan). Resan hem var sådär. Var sjukt deppig chey hela tisdagen vilket kan hänga ihop med  endast två timmars sömn och ingen mat förutom vindruvor och chips på 24 h. Det regnade och var svinkallt i stockholm och efter att ÄNTLIGEN ha hittat buss 15 insåg vi att vi inte fick plats i den. Nahe, tack då. Fick vänta i 45 min på att få platser på en annan buss. Var inte så jävla glad då alltså.

Ikväll blir det en sväng till Hugo. Lyssnar på Rattle och blir aspepp, för ni vet ju hur man säger... har man aldrig någon topp så behöver man aldrig sluta. Det och "det gäller att hålla tungan i rätt mun" är saker jag måste lära mig leva mer efter. Eller? "För jag vill leva jag vill dö på krogen", åh fyllesnack ♥

Döm mig helst inte. Puss och hej.


 

The fabulous life of a pre-graduate

Igår hade jag en sån himla bra dag! Började med kampanj med LUF på de geer (14 nya medlemmar, cheers!), lunch med mina luffare, spring och fix på banken, hem och powernappa, påskhandling med mor, titanic 3D på bio (tårar ja) och avslutningsvis några öl på munken. Idag har jag mest chillat runt och inte haft några lektioner. Fick min älskade studentmössa!!! Wiie! Fixade kvitto osv till studentkryssningen på måndag/tisdag och insåg att jag kommer att få åka forever alone i en buss.......... Jag och min skabb-hytt. Kul. Poppa champagne i vår svit tänker jag göra ändå ;)

Men innan det blir det påskfirande på landet! Ses vänner :)


Öppna dina trötta ögon och släpp ut det!

Det här har växt i mig så länge nu - regnmoln brukade jaga mig och nu jagar jag morgonen längs avenyn. Du var full och jag var full i aprilsolen, du är den sortens pojke jag gillar för du är tom och jag är tom. Och han sa:
Egentligen är du inte kär i mig, och egentligen är det okej med mig. Jag blir aldrig kär i nån, sånt där är slöseri med tid, men då slösar vi bort våra liv. Och jag tänker alltid på dig i april...

Ge mig en kyss innan du går, att bygga en dröm på. En kyss innan du går, en kyss att bygga en dröm på.
Egentligen älskar du inte mig, och egentligen är det okej med mig. För jag älskar ingen alls, sånt där är slöseri med tid... Och jag var ingen, du var aprilhimlen. Och som jag minns den... Och som jag minns dig...

Och jag hoppas att du kan se mig nu.
Jag hoppas att du hör mig nu.

But for now we are young

En lugn kväll på cromwell skulle det bli, ja. Well, vi hann vara där i en halvtimma och dricka en drink innan Cornelia lyckades övertala mig om att gå till puls ändå. Fem minuter innan elva var vi inne och sen började det. Fast nä, det var en bra kväll ändå. Jättemycket flirt med snyggis-bartendern som förmodligen tyckte att c och jag var tards när vi ville dricka vår gold strike/chartreuse ur cocktailglas... Det funkar inte. Fick gold strike över hela mig och fick duscha i en timme nyss för att få bort lukten av kanellikör i håret. Efter fler shots och massa dans så somnade jag till slut brevid en bed talking Cornelia som pratade om sina italienska trådar och helskalade potatisar... Nej, ingen förstår henne. I morse blev det en donkenfrukost bestående av pomme, glass och cola. Nu mår jag illa som fan. Fan. Ska nog sova lite. Puss osv, ha en fin kväll!


RSS 2.0