En bra kväll är en kväll man inte minns

Halloween på puls igår då. Jag var allmänt dräggig och tackar mina vänner som har koll på min iphone och andra viktiga saker haha. Aja, jag hade i alla fall väldigt kul :) jag är trött som sten nu (och har en massa skumma blåmärken på kroppen...) och chillar framför oc. Puss och hej :)


mitt i allt liksom

Om jag inte hade vart jag utan någon annan som sett mig hade jag nog trott att jag var lite smått sinnesssjuk. Idag gick jag till exempel runt och lyssnade på Flight of the conchords och man kan inte lyssna på dem utan att typ asgarva (jag har försökt, det går inte) så det måste ha sett lite suspekt ut tror jag. Sedan har vi de alltid så komiska tillfällena på friskis då man ska duscha och väljer en dusch med slang för att sedan få världens chock när man märker att slangen inte var påslagen utan vattnet kom uppifrån i stället. Efter den smärre hjärtattacken får man en lite mildare skrattattack och well, det ser ju inte alltför intelligent ut. I veckan har jag även märkt att man kan få ett helt bord fullt med människor att tystna genom att påstå att William Petzäll är snygg. Inte bara snygg förresten, "helt sjukt jävla "OH MY GOD SKJUT MIG I NACKEN"-assnygg, jag tror att jag dör". Tur för världen att ytlighet inte är allt då. Annars skulle den ju lätt styras av the Petzälls of the world liksom, och hur hade det blitt? Typ nja...
För övrigt har jag vart fett produktiv idag. Typ. Hade en lektion i skolan, smygåt på Garvaren med Corney, gick hem och gjorde ingenting, gick på 8-marsmöte, gick hem och skrev TVÅ pm till np i svenska (trots att det bara behövs ett! sjuk chey!! men jag behöver en back up), gick och dansade lite fuego, gick hem och såg på grey's och well. Där är vi nu. Nu vill jag sova, men måste vänta i 28 min för att mitt jävla monster ska kläckas <-- problem man skapar sig när wordfeud laggar och jag inte kommer in. För att inte tala om min jävla restaurang och bageri som typ äter upp mig.

Anyway, torsdag imorgon och well ja, prov i miljökunskap som någon inte alls har pluggat till men ok. Att improvisera fram svar om torsk är jag väl lite av en expert på. Puss och smek.


what's really bugging me

Det var en jääävla massa år sedan Popstars gick på tv och Sara var kär i Johannes och jag i Jamie. Jag och min syster sprang i panik genom hela Norrköping city för att hamna längst fram när det var dags för signering av singlar (ja, det var den gamla goda tiden då lyckan var att köpa singlar med sina favoritlåtar). När vi fick Jamie att le rätt in i vår kamera... Ja. Anyway, jag har ju kvar dessa två singlar som jag fick signerade (har även hela samlingsalbumet OF COURSE liksom) och på den med "latin"-tema sjunger Jamie en låt som heter "Everytime you go" som är så JÄVLA BRA men som inte verkar existera utanför denna Popstars-bubbla. Jag har spenderat alla dessa typ 11 år med otaliga googlingar och researches men jag hitta inget. Jag har testar att shazam:a låten men den hittar inget. I'M GOING SLIGHTLY MAD faktiskt. Men ok, antar att jag får leva med Jamies version. Den är ju trots allt grym. Martin Rolinskis version av "Wig wam bam" är också helt wicked bra. Heheh...

Annars då? Well oh well. Nästa helg är det halloween och jag har precis fixat de sista detaljerna till min utstyrsel. Jag ska vara en discokula! Gina Tricots paljettkläder fixar biffen tillsammans med glitterspray, glittersmink, silvernaglar och silversmycken.
Anyway, ha en fin helg tillsammans. xx


Man kan anklaga mig för mycket, men för att vara ett icke-dedikerat fan? Nja...


hell is empty and all the devils are here

Bra slash dåliga slash random saker som har hänt idag slash i helgen:

- Jag gick och växlade in alla mina miljoner (typ...) mynt och fick ihop 394:- BARA SÅDÄR LIKSOM! Vilken lycka!

- Jag köpte en gul tröja för 99:- som TYP blev gratis med tanke på punkten ovan.

- Jag bokade in mig på ett flex-pass imorgon. Ajdå. Det behövs verkligen eftersom jag är så enormt stel, men OJ så malplacerad jag kommer att känna mig, haha. Det blir längst bak i salen den gången...

- The Vaccines på Debaser i December - check!! Eller ja, typ. Jag ska ner till vardagsrummet om typ en min och då ska jag och lis köpa. Fedt att man äntligen kommer in på debaser, känns som om det har vart en omöjlighet sedan jag var typ 10 (vilket det ju har vart, men ja... anyway)

- Åt en Greken-macka på Fräcka. Tror att det är definitionen av himlen om jag ska vara helt ärlig.

- (ja jag säger Fräcka. Fett jobbigt med ännu ett ord liksom)

- Såg på Love Actually för andra gången den här veckan. Den blir verkligen aldrig sämre och uncle jamie blir aldrig tråkigare.

- Älskar höstvädret. Jag ba njuter och planerar inför julen. Snart är den här, vänner, och damn vad jag blir varm och lycklig i hela jävla kroppen. Åååhh...

Och det var liksom det. Fin helg, snart är det måndag. Ha en mysig natt tillsammans mvh tjejen som hela tiden points out the obvious.





Bikten

Jag tycker att det är extremt roande att se hur religionen moderniseras. Nu menar jag inte modernisering as in välkommen in i den tjugoförsta århundrandet där vi tror på jämställdhet och forskning, utan modernisering som i SHIT vilken urge jag helt plötsligt fick att välla ut mig kärlek för gud/allah/whatever på FACEBOOK! Jag vet inte om det används som ett substitut för, eller bara en komplittering, av de vanliga kyrk-/moské-/whatever-besöken, men hur som är det galet kul att se alla dessa människor som likear "Gud är allt" och på dess wall copy pastear böner och kedjestatusar om hur man vågar stå upp för jesus (say what?) eller kanske bara ett enkelt "du är allt ♥". Om nu gud finns, vilket han förmodligen gör eftersom livet tycker att det är askul att hela tiden motbevisa mig, hoppas jag att han ser dessa facebooksidor och liksom, ja... well. Vad ska han bli, glad? Ledsen? Förvirrad? Förvånad, kanske. 
Jag vet inte ens om jag var ironisk med det här inlägget, det får stå oskrivet någonstans.  

autumn



Varje höst får jag bara lust att mysa ner mig och låta mitt hjärta gråta till dessa två låtar. Så bitterljuvt.


nördhumor


Skulle jag välja en favoritmänniska i hela världen skulle det nog, efter Mads Mikkelsen, bli fysik-Patrik. Han är ju nästan anledningen till varför jag valde att läsa natur! Och det finns nog inget finare än när nördar blir sådär offended när folk försöker ifrågasätta deras teorier, haha. Puss och kram på alla fina fysik-nördar där ute. Hade jag haft lite mer brains hade jag definitivt vart en av er! ♥

totalt obefogat

Det känns lite som om någon har brytit sig in i min hjärna och antastat mina små hjärnceller. Vi stryker ett streck över kvällens hugobesök, va. Nej men ärligt, jag satt uppe till very late igår och först skrev klart samhäll b-analysen (lämnade in i tid, oh yes). Sedan kom jag på att jag var tvungen att läsa hela svenska b-np-häftet så jag gjorde det. Efter det insåg jag att klockan var två och jag hade inte duschat eller ätit på hela dagen (typ) så då gjorde jag det och så var klockan halv fyra när jag kom i säng. Då var jag så jäkla uppstressad och fucked up att jag inte kunde somna och det minsta jag tänkte på var att ställa klockan, vilket resulterade i att yours truly vaknade upp som en förvirrad liten ekorre klockan tolv nästa dag och inser att ojdå... äh fan. Kravlade ändå upp ärmarna och gick till skolan för att ha svenska. Puss på mig va. Nu har jag ätit lasagne och ska snart bege mig till friskis i vanlig ordning. Imorgon har jag studiedag FUCK YEAH! Dock ska jag träna klockan 10 (crazy shit, jag vet...) och sedan måste jag fixa halloween-biljett och lite annat shit på stan innan det blir projektplansskrivning hos mig. Tjejerna som alltid är ute i sista minuten, tja!

Just det, pga min fina försovning idag missade jag (och emilia, ehehe) att anmäla oss till saco-mässan i december... ajdå. Får se hur svårflirtad vår syv egentligen är, jag vill fan åka på skiten!

Ja, det var väl allt från idag. Annars nördar jag WF och Instagram som vanligt. Beroendeframkallande appar ♥ Puss och hej på er.


no retreat baby, no surrender

Liksom ja, jag älskar människan. Typ ja, jag har noll förståelse för folk som inte gör det. Det kan till och med vara så att jag nedvärderar dem som människor lite grann. För det är ju han och Håkan Hellström, folk som inte förstår dem är ju faktiskt lite emotionellt efterblivna, det står ju antingen i Bibeln eller the origin of spieces, jag minns inte vilken. Sant är det i alla fall.

I alla fall, jag är ändå bittert medveten om den dystra verkligheten och därför vill jag härmed visa en väldigt fin tumblr. En sån där som ba känns ni vet. Enjoy.


I really don't know love at all

                 

"no one will ever shag you if you cry all the time"

God morgon lördag! Det är fedt kallt och grått ute och jag trivs litegrann faktiskt. Inatt drömde jag inte om döden (men TYP) utan jag drömde att jag var asgravid och fick världens panik och ba nooo jag vill inte ha barn! Då var det skönt att vakna, det ska ni veta. En av de få gångerna det är det.

För övrigt måste jag berätta om mitt, cornelia och emilias nya projektarbete. Vi höll ju på att dö på vårt GMO-shit och fick världens dödsångest bara av att tänka på det, men då fick vi en ny idé... Vi ska analysera tre Disneyfilmer (än så länge har vi bara kommit fram till Lejonkungen och Dumbo) ur dels ett socialt-pedagogiskt perspektiv (typ hur påverkas kids av dem?) och dels ett naturvetenskapligt perspektiv (hur verklighetstrogna är filmerna egentligen? Hur många flaskor vin måste egentligen en elefantbebis dricka för att bli full?). SJUKT nördigt på ett asroligt sätt, och jag kan knappt vänta med att börja haha! Disney betyder ALLT. Om man tänker på det kommer ju i princip hela ens moraliska grund från att man har sett Disney som liten. Och jag fascineras fortfarande över hur mycket empati och känsla man kan ha för en ensam liten elefantunge eller en övergiven räv. TACK Disney för att ni gör så att inte alla växer upp och blir Hitler liksom.

Annars, lördag ja. Pappa och jag ska ha grabbkväll och bestämde oss för att gå på bio. Problemet är bara att pappas och min filmsmak är så olika det någonsin kan bli (vi är lika i typ allt annat, men film? eh nja.. jag är inte dö hårt 4.0-typen bara). Pappa ville se Jägarna 2 eller Johnny English och jag SPYR på sådan pilsnerhumor. Jag ville hellre se Niceville eller Crazy stupid love och pappa ba eh njaa... Så vad blir det då? De tre musketörerna... hah. Pappa ville se den, och jag såg en snygg kille på filmaffischen (plus att älskade Mads Mikkelsen är med! hallå liksom!) vilket är enough for me. Haha.

Sedan kom jag på att det är oktober. Vet ni vad det innebär? Enligt Lisas och mina regler är det nu, fram till jul, okej att se på Love Actually. Den bästa tiden på året har precis börjat och jag ska nog redan ikväll gotta ner mig framför Hugh Grants "pathetic" och "I hate uncle Jamie!". Jag skiter i att Filip och Fredrik hatar den, det finns inget finare än Love Actually. Faktiskt. To me, you are perfect


älskling vi ska alla en gång dö

Alla bara dör och det är lite domedags-känsla över det faktiskt. Idag pussar jag lite extra på min kära iPhone och hedrar Steve Jobs. Tänk er hur världen skulle ha sett ut utan honom... Vilken man.
Ute regnar det. Jag drömde att Tom Cruise dog inatt och vaknade upp helt svettig med världens migrän. Vet inte om de två sakerna hör ihop, men oj så ledsen jag skulle bli om älskade lilla Tompa dog...

Dagen har spenderats begravd i tre kuddar med Girls på repeat (Honey Bunny och Saying I love you ♥) och nu har denna helvetiska huvudvärk äntligen släppt. Fan vad man är dålig på att hantera smärta egentligen. Trodde helt ärligt att det var min tur att dra till... "Seattle" (Scrubs-fanatiker fattar) där ett tag.

Annars ser jag fram emot årets första obligatoriska idol-mys med bästa fyran imorgon. Det och tusen miljoner andra saker jag har på min icke-existerande to do-list.

Såja. Nu bjuder jag på en bild på två intelligenta tjejer med skägg. Puss.


RSS 2.0