friskis can't even handle me liksom

Alltså jag har haft en sådan upp-och-ner-dag. Tror att jag PMS:ar sönder, annars lider jag nog seriöst av borderline på riktigt... Jag har slungats från glad till asglad till deppig till astjurig till arg till förbannad till ledsen till asledsen och landat i något skumt vacuum där jag nu känner mig tillfreds. At last.
Det började bra. Jag hade en liten sovmorgon, och första lektionen i skolan var miljöpolitik vilket är typ assoft (förutom att vi ska läsa en hel jävla bok om, wait for it, torsk. Jag har på riktigt svårt att hitta något jag skulle kunna bry mig mindre om, men ok) så jag fick igång ett rätt schyst flow. Sedan kom kemin och fan vår nya lärare är skum. Hon är väl inte dålig, men hon är inte heller Krister. Jag och my gals åt dubbla luncher (för att vi är tjockisar, vad annars?) och man blir ju alltid lycklig av mat. Ja, till och med skolmat. Sedan följde ett låååångt hål och jag blev jättetrött, kinkig och huvudvärkig. Gick hem och var helt plötsligt så jävla sur på allting och var tvungen att skrika lite på tv-karaktärer för att lugna ner mig. Jag hade tänkt dra ut till hugo ikväll men ÅH så olägligt. Ville inte låta andra dras med bitch-jag och jag ville VERKLIGEN inte stekpeka med äckliga frackar. Så jag gick och tränade.

Och OJ vilken träning! Tänkte att jag skulle vara lite wild and crazy och testa nåt nytt så jag gick på dans fuego-passet. Och DAMN vad det var roligt! Under den första låten kände jag mig så jääävla malplacerad och ba shit, vad obekvämt allt blev helt plötsligt. Men sedan mjuknade jag upp och tänkte att fan, vem bryr sig om jag ser helt jävla efterbliven ut? Det är ju KUL. Och fan, det var det. Efter tre låtar kände jag mig som Beyonce och rullade höfter som aldrig förr. Ledarna var SJUKT grymma, speciellt den blonda, manliga versionen som var så smokin att jag typ dog. När han började smeka sig själv och liksom medvetet blotta en rätt vältränad mage började jag undra om jag verkligen var på familjevänliga friskis eller på nån slags grupprorgie, men jag klagade inte. Jag trivdes asbra, eehhehe... Fan, där kommer jag lätt att hänga varje onsdag.

Jaa och nu då? Sömn, du är välkommen. Som fan. Puss och godnatt, kärlekar ♥

should i fall behind, wait for me


given half the chance i know that i will kill again

Jag såg på Catfish the movie igår. Fan i helvetet vad bra den var! Jag brukar hata dokumentärer, men när de innehåller en snygg huvudperson som blir kär i en brud på facebook som visar sig vara jättegammal och ful och inte ens ha cancer så funkar det faktiskt. Kunde knappt sova inatt och när jag väl sov så drömde jag skitkonstiga drömmar som jag fortfarande tror är riktiga. Får värsta flashbacksen och ba shit! Mitt liv äger nu när det är såhär! Sedan dimper jag ner på jorden igen när jag minns att det bara var en dröm. Så jävla värdelöst. 
Idag hade jag håltimme (det suger ju egentligen, men när jag vet att de andra kidsen i min klass har fysik b så är det rätt chill faktiskt...) och var grymt tidsutnyttjande och trallade ner på stan och inom loppet av typ trettio min hade jag köpt och gjort typ allt tråkigt som man hatar att göra men ändå måste. Typ boka klipp- och slingtid (på torsdag blir jag blond igen, hejdå rat colour!), köpa jeans, underkläder, hårsnoddar och ny concealer. Värst är att hela jävla stan kryllar av äckliga ebermänniskor som just denna veckan är ännu mer irriterande i deras jävla frackar. Får seriöst damp på människorna och det gör lite ont i hjärtat faktiskt. Fan, världen är fan inte fin eller vacker någonstans. 
Jag behöver avreagera mig. Så jag tränade och nu ska jag fortsätta att måla min byrå. Ja, jag målar en byrå, helt solo. Den blir grå och jätte-blå med grå knoppar och grå stjärnor. Så jävla barnkammare men vafan. Det är ju kul och mamma stör sig = två fiskar i samma nät. 
För övrigt är det typ höst på riktigt och det värmer lite i hjärtat på mig. Som sann antagonist är jag ju aldrig så lycklig som när löven börjar falla och alla optimisters glädje med dem. Ska nog gå ut och sno lite godis från barn nu också, är liksom på ett sådant humör.

Kram och gos.


Så jävla långhårig. Typ som Mufasa.


polygami är trendigt

Typ lyssnar på McFly som om det var det mest naturliga och intelligenta i världen. Men then again, what is? Det vore ännu fulare att lyssna på nåt creddigt bara för att liksom. Vem hör mig liksom? Jag är på ett sånt jävla skumt humör (inte riktigt Laura Palmers "Hello doc I'm in a wierd mood"-humör men ändå...). Vill skylla på McFly men det är fan inte deras fel. Det finns nog ingenting här i världen som är McFly's fel. Det är bara ett resultat av de DNA-strängar, hormoner och all annan jävla genetik som snurrar runt i mig. Vill säga att jag är född sån men du föds inte som något. Du är en jävla nobody fram tills det att några bestämmer sig för att mata dig med en viss sorts mat, lägga dig i en viss sorts säng och sjunga en viss sorts vaggvisa för dig. Där och då har du ett liv imprentat i ditt undermedvetna och försök att fly från det du. Det gjorde John Lennon och han blev skjuten.
Heaven is nowhere just look to the stars.
Fuck off y'all. På ritktigt. Puss från dyslexibarnet.


through despair and hope

Snart en vecka i trean avklarad och jag har huvudvärk. Phew.
Mm.
Att få reda på att vår superdandy ex-svenskalärare (jag vet att man säger svensklärare men det låter så jävla downs så att jag i ren protest skiter i det) gjort ett så bra jobb med vår två tredjedels-svenska B-kurs att vi ligger så jävla mycket efter så att vi måste ha kursen i några månader längre än planerat är ju inte helt ok. Att sedan skickas runt hela jävla skolledningen för att få veta att min miljökunskap som jag delvis ska läsa i stället för fysik b "kanske inte kommer starta" är ju också kul. Bra att jag får veta liksom. Nu ligger jag minus hundra poäng och kommer väl inte få en godkänd jävla examen för att jag vägrar att läsa fysik b och de kan ju försöka tvinga mig liksom. DÖ!

Imorgon har jag ju bara en svenskalektion och det är rätt neat. Älskade torsdagar. På kvällen blir det ifk med pappa och anna (pappa skulle promt inte gå för att ifk är "så jävla värdelösa att man skäms" men sedan mjuknade han. "men...man vill ju se den där nya ju!" haha...).

Nu varvar jag Arctic Monkeys nya (favoriter: Suck it and see och Love is a laserquest) med gamla Disney-låtar (favoriter: färger i en vind, can you feel the love tonight och havet är djupt)
Puss puss ja.



Do you still think love is a laserquest?


go into business with a grizzly bear but just don't sit down 'cause i moved your chair


last week of summer

Jaha. På måndag drar allt igång igen. Ångesten ligger där och lurar, men jag känner mig mycket lugnare än vanligt. Det är ju sista året liksom, och just nu känns det AWESOME, trots att jag vet att jag kommer få käka upp de orden i maj och juni nästa år... Men hey, vem vore jag om jag inte njöt av my current state of mind liksom? Mitt schema är f.ö. rätt awesome. Känns inte som om jag haft det så slappt sen typ fyran. Jag kommer kanske få käka upp det också sen när jag sitter där och DÖR mitt i allt plugg, men ändå. En lektion på tisdagar och en lektion på torsdagar, hey I can live with that!

Nä, nu skall jag bara njuta av de sista lediga dagarna. Ikväll blir det mys med anna och anna, och imorgon blir det nog utgång. Ses och hörs ponytails ♥


Bra bild på ett bra schema. Gillar alla kryss, framför allt de som är över de tre Fysik B-lektionerna på KOMVUX! Fniss.


Tonight I'm laying in your arms carving lucky charms out of these hard luck bones


Every fool's got a reason for feeling sorry for themselves and turning his heart to stone
Tonight this fool's halfway to heaven and just a mile outta hell
And I feel like I'm coming home


ÄNTLIGEN!


Årets bästa nyhet efter Måns och Maries uppbrott. YES!
(jag bettar f.ö på att det blir en kille. det typ ba känns så)


No fucking Way withOut Kanye West

Way out Wests avslutande akt var inte bara en akt utan tre. Alla utfärdade av en och samma person och hans ensemble av akrobatiska dansare och balletdansöser.
Markus Larsson (jag älskar människan EGENTLIGEN men alltså ibland synkar inte våra hjärnor riktigt) gav Kanye West två jävla plus och jag kan inte låta bli att bli lite upprörd. Jag är inget hardcore-fan av varken hip-hopen som genre eller Kanye West som artist men jag har alltid värderat honom högre än "alla andra" kommersiella rappare för att han är så jävla mycket mer än dem. Han är mer än bitches and hoes och bling bling, han är nyskapande, kreativ och helt enkelt jävligt häftigt.

 

Konserten igår började med att Kanye, efter några minuters akrobatdans utfört av sjukt många dansare med någon slags helgonikon till bakgrund, blev upphissad ur scenen, helt vitklädd och med en jävla massa rök runt sig. Samtidigt spelades Dark Fantasy. "Can we get much higher?"
Kaxigt, ja. Som fan. Min syster sade direkt att "han tror ju på riktigt att han är Gud" och det stämmer kanske. Vad vet jag. Markus Larsson klagar och kallar det för hybris. Det stämmer kanske också. Eller så är Kanye West så jävla stor. Stor nog att helgonförklara sig själv inför hela jävla Slottsskogen. Jag har ju aldrig varit religiös men under de följande två timmarna skulle jag sakta ge upp mig själv till mannen på scenen och bli helt bekväm med tanken på att han kanske inte bara tror att han är Gud, han kanske faktiskt är det. Just där och då kändes det i alla fall så.



Det var en maffig show. Tänk er alla lampor, laserstrålar, rökmaskiner, konfetti, eldregn och fyrverkerier som man över huvud taget kan proppa på en scen och där har ni det. Det hade jag i och för sig också förväntat mig av en av världens största artister med en budget på sjuhelvetes jävla massa miljoner. Det kan i och för sig alla andra världsartister med samma cashflow göra, det är inte unikt i sig. Det som berörde mig mest, och framför allt förvånade mig mest var att det inte alls bara var en materialistisk show off-fest där dollarsedlar flödar. När Kanye började freestyla om allt skit som tynger honom, hur vi ska ta vara på det vi har och om alla förödande misstag han har gjort blir det ju på riktigt jävligt fint, äkta och rått. Så jävla rått och hjärtskärande. Vet man något om mannens bakgrund och historia kan man också förstå honom. Jag är så jävla glad över att han gav mig innehåll som sträckte sig över naked bitches, schysta beats och gangsta-romantik. 
Markus Larsson, för en gångs skull har du verkligen så jävla fel. Lyckades man inte se igenom hela hybris-ridån igår så missade man något väldigt, väldigt stort och viktigt, och helt ärligt så är det bara din förlust. Jag kommer att leva på gårdagens konsert länge, länge. 





Way out West part ONE

En helg. Två dagar, två nätter. Ett Way out West vars artistutbud enligt mig var väldigt svagt med endast tre-fyra akter jag verkligen såg fram emot. Såhär i efterhand är jag totalt mosad mot någon hård imaginär betongvägg, brutalt misshandlad av the grace of god och fullständigt i... ja, exstas. Vad fan hände? Jag känner att jag har väldigt mycket att säga. Det är svårt att fatta sig kort, så varför inte bara lista upp anledningar till varför jag blev så blown away som jag blev. Bara gårdagens svit med Jamie Woon - Pulp - Tiësto - Kanye West gav mig inte bara ett par misshandlade fötter och galen träningsvärk i typ hela kroppen utan också något slags inre lyriskt uppror. Jag älskar att Way out West är den enda festivalen som vågar mixa mesig svennepop som Säkert! med funkpop i Prince, gangsta-hip-hop i Wiz Khalifa, high class-hip-hop i Kanye West, folkmusik som Fleet Foxes och Tallest man, elektriska Robyn och Iamiwhoami och till slut hård housemusik med Tiësto. Vafan liksom? Total jävla mindfuck men åh så jävla underbart.

Stunder att minnas lite extra:
Janelle Monae - I want you back
Pulp - Sorted out for E's and Wizz och Disco 2000
Kanye West - All of the lights och Jesus Walks
Wiz Khalifa - Black and Yellow
Fleet Foxes - He doesn't know why
Robyn - We dance to the beat
Thåström - Die Mauer
MF Doom - Hoe Cakes
Jamie Woon - Night Air
The Tallest Man on Earth - Love is all och I won't be found
Prince - 1999
Tiësto - well, jag är inte speciellt insatt i housemusik... finns det låtar? haha. Men hela shower var ascool, överraskande asbra!

Ja, ni fattar. Shit.


Älskade, älskade Jarvis Cocker. Fan vad jag blev svettig och trött men åh så det var värt det. Bästa inledningen hade de också med ett svart skynke över hela scenen och en grön laser som stavade ut saker. Mitt i allting kom lite random "Do you wanna see a dolphin?" och när publiken skrek så kom det en animation av en hoppande delfin, haha. Så underbart.


det är de allvarligas fel

Ska jag berätta varför världen är en pissig jävla eländesplats?
För att det finns folk som anmäler SVT för att ha visat "Det är bögarnas fel". Folk som inte kan ta humor, inte förstår ironi och är allmänt äckelbittra är fan världssynden för vår generation. Och fan vad jag avskyr dem. Avskyr.

God morgon btw. Det regnar ute. Puss puss ♥


he is not jesus though they have the same initials

"Yet I'm not worried that I will never touch the stars, 'cause stars belong up in heaven and the earth is where we are"


while you smile like a friend

Kom precis på att det är en vecka kvar till Way out West. Holy shit!
Visst är det rätt kass bandlist i år. Eller? Jo. Ganska dålig.
Så tänker jag först och sedan inser jag att jag kommer att få se Pulp och då tänker jag att FUCK alla andra gyttje-festivaler med skabbigt folk och ljummen folköl. FUCK THEM verkligen för jag (och alla andra som ska på wow...) kommer att få se Jarvis Cocker, vi kommer att få se en köttslig del av brittisk pophistoria och vi kommer att få höra klassisk lyrik från mästerverk som A Different Class och This is Hardcore. Och det slår fan varje jävla tältligg VARJE DAG!
Så det så.

Sedan kommer Kanye West. Och Prince. Och well, Fleet Foxes, James Blake, Jamie Woon och massa mer. Plus att Göteborg är nice och slottis är typ niceare. Så jag lider inte direkt. Hoppas att ni hade det kul på Hultsfred med de andra elva personerna som var där liksom.
Fuck off och godnatt :)


på tal om absolut ingenting är jag dödligt förälskad i låten ovan. mysigt.

var alltid lite kär i smith. eller smiff som man sade när man var liten.


♥♥♥♥♥♥


sista jobbdagen imorgon, göteborg nästa vecka och det är fan inte långt kvar till skolan börjar. forced:

för du är tom och jag är helt sjukt jävla tom.






 

RSS 2.0