the first one was me, the other one my guitar

"Just another tramp of hearts
Crying tears of faithlessness
Remember all the movies we'd go to see?
Trying to learn to walk like the heroes we thought we had to be

And after all this time
To find we're just like the rest
Stranded in the park
And forced to confess"


funderingar of the evening

Har ni märkt att om man lägger till ett i efter valfritt ord klingar det helt plötsligt väldigt finskt eller japanskt. Elleri huri? Väldigt finskt. "Springai". Väldigt japanskt. Eller kinesiskt? Äh, same shit different names.

Annars kan man ju småflina lite åt den lerkastning á la dagisgård som pågår inom vår svenska überpolitk just nu. "ni för toblerinepolitik" "gör vi inte alls det" "joho!" "sluta nedvärdera oss" "varför då?" "det var över tio år sedan, get over it" "vi vill inte" "oproffisionellt" "ni är" "nej ni", osv osv. I all oändlighet. Come ON ponytails, ska vi inte enas om en sak? Jag tycker att begreppet "tobleronepolitik" är alldeles ypperlig, och om nu kära miss sahlin tar åt sig så fine ("if the shoe fits wear it"). Sedan kan vi ju vara lite glada åt att det faktiskt inte var en manwhore eller en sexårig filippinsk pojke hon köpte. Även om det hade vart liiiite intressantare... Mona Sahlin och "manwhore" i samma mening, SHIT vad exstasmetern i mig höjs till skyarna!

Just nu är jag även inne på lite samma sak som den där facebook-gruppen "vi som tycker att matteboken borde växa upp och lösa sina egna problem". Vilka jävla loosers är det egentligen som skriver matteböcker? Vilka jävla ihåliga liv de måste ha om deras enda tillfredsställelse kommer från att printa ner problem som hormonstinna stackars tonåringar ska lösa. Jävla sadister. Som om vi inte har annat att tänka på? "Learn by doing", eller min favorit "learn by forcing" vore ett bättre sätt att lära ut. Skicka ner oss i en grop med huggormar (ja... hade detta vart Laos eller Kambodja hade det antagligen vart någon lite coolare ormart i gropen, men nu är detta Sverige och jag tror inte att skolan har råd att hyra Snoddas från Skansen..) och tvinga oss lösa andragradsekvationer, annars är det kört. DÅ, kära vänner, lär man sig. Tror det har med adrenalinrusher i hjärnan att göra...

Nej, huggormar eller inte, matten måste göras.
Ses hotshots.

kathys song

A song I was writing is left undone
I don't know why I spend my time
Writing songs I can't believe
With words that tear and strain to rhyme

And so you see I have come to doubt
All that I once held as true
I stand alone with no beliefs
The only truth I know is you

And as I watch the drops of rain
Weave their weary paths and die
I know that I am like the rain
There but for the grace of you go I


springsteen

"My father used to tell me, "Son, be a lawyer, be a lawyer, get a little something for yourself, and my mom, she would say, "No, be an author. You can get a little something for yourself. But what they didn't know was, I wanted everything. So I tell my parents, one of you wanted a lawyer, one of you wanted an author; well, tonight you're just going to have to settle for rock and roll."


slutet är nära!

Jag varnar er, kära vänner. Jag tror att domedagen stundar. Idag har jag blivit överröst av konstiga (absurda?) saker som jag väljer att se som tecken. Jag tror det har att göra med att jag är någon slags messias, och nu får jag tecken för att typ varna mänskligheten. Så här är varningen! Bunkra upp med konserver, batterier och filtar. Gräv tunnlar! Lev ut era innersta drömmar. För under de senaste timmarna har detta hänt mig:

- När jag går genom vasaparken så hör jag att något tutar på mig. Det är en polisbil, på gågatan! Jag får panik och undrar vad fan jag har gjort nu... Men de kör bara förbi. Och de har världens jävla blickar!!! Sent some chills down my spine, det kan jag lova. Devil(s?) in disguise vol. 1.

- När jag är nästan hemma och passerar ljuraparken så kommer en mops springande mot mig. Det är inte en människa i närheten, och mopsen är helt lös. Ful som attan var den. Och galen! Den skäller skithögt och börjar hoppa på mig. Djävulshund? JA!!!!!!

- Väl hemma möts jag av en duva. En helvit (alla vet att helvita duvor står för DÖDEN!!) en som sitter på min trapp. Verkligen rakt framför dörren så att jag inte kan öppna. Och den rör sig verkligen inte! Jag fick typ stå och stampa i en minut innan den flög iväg. Creepy...

- När jag kommer in möts jag av en stängd dörr. Vilket inte låter så konstigt. Men vi har "dubbeldörrar" och eftersom jag gick hemifrån sist i morse vet jag att den ena dörren var öppen. Den är i prinicip alltid öppen. När jag kommer in ligger det tre tidningar (aftonbladet, klick och VR) på vardagsrumsgolvet. De låt absolut inte där i morse.

Nu sitter jag invirad i en filt och väntar på slutet. Lyssnar på Springsteens snack innan The River på live 75-85-skivan för att hålla mig lugn. Det var kul att lära känna er. Ses i nästa liv!!

thorn in my side, that's all you ever were

aja. vem vill egentligen vara ärlig? vem vill egentligen att folk ska vara ärliga mot en?
nothing that is true is beautiful.
jag lever då mycket hellre i en lögn-bubbla än i den shitty verklighet som framkallas då man är ärlig. men det är ju bara jag. inte så att min hjärna är korrupt med the devil typ. "såra mig hellre med sanningen än gör mig lycklig med en lögn", alltså ponytails... vart är logiken? är ni verkligen så självdestruktiva? jag trodde att all lycka var bra lycka (ja alltså, individuellt då). so what om det inte stämmer? :)

i dag är en rätt crappy dag som ni kanske märker. jag lyssnar på eurythmics 80-talscrap och försöker komma på ursäkter till att inte plugga. helst av allt skulle jag bara vilja ligga i min säng och typ sova.
ses, ugly bastards.


when tomorrow comes


rakbladsljus

"Everything keeps changing on me
I can't tell you how I feel
people shift and rearrange on me
how should I know what is real?"


..

Det är konstigt hur man kan känna sig så down och orolig över någon man aldrig ens träffat. Min amerikanska lillasyster har något njurfel och är just nu jättesjuk. Det kan vara ett temporärt virus eller en medfödd sjukdom (om det är det så är det helt sjukt att läkarna inte såg det på ultraljuden när hon låg i magen!) som kommer orsaka komplikationer för henne i livet.
Jag har inte träffat lilltjejen än, men jag är fortfarande sjukt nervös och orolig för henne. Hoppas bara att allt blir bra med henne...

quelqu'un m'a dit

On me dit que le destin se moque bien de nous
Qu'il ne nous donne rien et qu'il nous promet tout
Parais qu'le bonheur est à portée de main,
Alors on tend la main et on se retrouve fou
Pourtant quelqu'un m'a dit ...

Que tu m'aimais encore,
C'est quelqu'un qui m'a dit que tu m'aimais encore.
Serais ce possible alors?


hehe

de säger ju att äpplet inte faller så långt ifrån trädet. Men om jag är äpplet är ju trädet jag föll ifrån ett jäkla päronträd!
Min moder fick 0% på alliansen. Och så blev hon en jäkla vänsterpartist/fi! En feministisk kommunist!? Och henne skall jag leva med? Herrejesus, vi är verkligen inte lika, hon och jag.
Det ska bli kul att se vad pappa får. Han säger sig vara så jäkla vänster, men visst märker man att det bor ett litet borgarpack i honom ändå ;)

tell me all 'bout politik

 
Sådär såg det ut när jag gjorde NT's valkompass (www.nt.se/val2010)
Blocktestet var väl rätt så väntat. Partitestet var väl också helt okej (men varför blir jag ALLTID kristdemokrat? Haha, pretty ironic. Men jag är ju rätt konservativ i och för sig...). Sjukt deprimerande (och pinsamt!!) att jag fick så hög procent på SD. Herrejesus, jag mår typ dåligt över det! Får skuldkänslor och shit. I och för sig har jag inte koll på deras politik utöver invandringspolitiken.. Men det är ett rasistiskt parti och det är inget jag vill associeras med. Jag skulle aldrig ens ägna en tanke åt att rösta på dem, bara så att folk vet. Ja må vara ett borgarsvin, men jag är inte rasist! ;)

oooh lord

Jag har köpt en Kenza-väska. Förra gången köpte jag ett par byxor hon hade köpt, och nu en väska... Jeez vilken first class dork jag är.
Anyway
...
Den är ju rätt snygg... och praktisk. Dock har jag iiiinte riktigt ekonomin för den just nu (vart FAN har mina cash rymt?) så det fick bli en "tidig födelsedagspresent"... Jag fyller år om typ en månad, men har i princip redan fått alla mina presenter. Lite smått deprimerande, but still. Då kan vi ju faktiskt skita i min födelsedag? Bara låta det vara den vanliga tråkiga onsdag som den faktiskt är. Catfish?
Den (väskan) ser i alla fall ut såhär:


(750:- från Chicy.se)


JJ

I love you so in my dreams at night
Your visions are sharp shining and bright
I tried to tell my friends, but they think I'm insane
When you're around, theres no need to explain.

I've been around, and so have you to flow
But now I've found that you have other people I've met
I keep following you to places
I've already been to -- still feels new




blame it on the icelanders

Idag hade jag kemiprov. Gick väl sådär. Dela sedan "sådär" i sisådär trehundrafemtiofyra och en halv. Då får du ett minimalt svar. Så go figure, det gick rätt kasst.
Så ja, jag gör vad som faller mig in där jag sitter i min soffa. Lyssnar på äckligt töntiga love songs. Bara för att det liksom passar in i de moody feelings som liksom upptar ens själ för tillfället. Allt blir ju liiite sötare till tonerna av Westlife?

Sedan kom jag på att what the heck! Varför ska jag må dåligt över ett prov som jag (antagligen) failade på? Det är ju inte mitt fel, ladies, det är ju... ISLANDS!! Hur underbart är det inte att man nu för tiden kan skylla ALLT på Island? "Jävla Eyjafjallajökull" liksom. Det är ju deras fel!!!
Gick din bil sönder i morse? Blame the icelanders! Dog din hund igår? Islands fel. Failade du på ett prov? Men uppenbart att det var lite Eyjafjallajökull-sot som trängt sig in i hjärnan på dig. Hur ska du kunna fokusera och tänka klart då?

Så nu mår jag bra igen. Tack vare Island och deras fetingproblem. (Jag lovar dock att jag inte ska börja odla mustasch och systematiskt förfölja dem.) Islänningarna blir ju vår tids T-Rex (jag syftar på den köttätande dinosaurien, inte på rockbandet.). Så galet skönt att inte längre behöva stå till svars för sina handlingar...


Heathen Chemistry

"Dear lord you took so many of my people, I'm just wondering why you haven't taken my life. What the hell am I doing right?"

(som en liten notis; lis fyller år idag, grattis. Jag fick precis mvg på historia-provet, grattis. Imorgon har vi kemiprov och jag känner just nu att jag kommer fetingfaila på att namnge alla dessa jäääävla föreningar. Grattis.)

jag, en tönt?


   

Alltså... ni vet inte hur FETT jag kan skratta åt alla dessa facebook-grupper. Även fast alla är typ lika och egentligen skittöntiga, så ååååååh hehehhehehhe. Dock får jag inte gå med i alla. Går i psykisk KBT för mitt gruppberoende på FB.
Puss på er.


wouldn't it be nice?

Bye bye darlin weekend.
Ibland så vilade jag från den tunga bördan att göra ingenting. Shite.
Igår åkte jag, tillsammans med sex andra underbara souls, ut till rasmus på landet. Så mycket land att det finns traktorer och typ får överallt! Ibland känner jag mig lite överdrivet stadsbo-ig, men what the heck ;p Det var en massa mys, film och musik. Alldeles awesome.

Nu känns det som om det vore så galet nice om helgen bara kunde... växa några centimeter. Eller meter. Kilometer, mil, whatever. Skola imorgon känns inte allt för frestande. Kemiprovet på tisdag känns inte helt awesome. Men ändå. But still. Life's pretty good still.
Och imorgon fyller min lilla storasyster 21 år. Sjukt deprimerande för henne, hehehehhee.

Nä. Lite Beach Boys och en dusch känns alldeles lagom ansträngande idag. Kemiboken får snällt lära sig att vänta...
cheers ponytails.


Des nouvelles chaussures

   
Eeeeh jag känner mig typ som Esmeralda.
(Dvs. jag känner mig som en zigenare som umgås med getter?)
Men jag tycker om dem, mina nya skor!
(199 spänn!!!! Från Nelly)


library of fragrances

Vad vill man helst lukta, dirt, crayon eller play-doh?
Jag har seriösa problem att välja...!

  

Och no offence och grejer, G&T kan lukta jättegott... men vem vill gå runt och lukta sprit? Eller "Funeral Home"? Och hur luktar "Redhed in bed"?
Haha, du måste älska Library of Fragrances.
(www.eleven.se)


en bakfull nazist

Jag kom precis att tänka på en sak som jag gjorde när jag var liten. Eller liten och liten, jag var väl åtta år kanske? Anyway. Kommer ni ihåg alla olika communities som fanns? Lunar var ju störst, men sedan fanns ju också "Humla". På humla fick man, varje gång man loggade in, välja en "status", typ "glad", "ledsen", "hungrig" osv. Man kunde även välja på "bakfull".
Jag var åtta år, och hade väl inte stenkoll på vad det egentligen betyder. Jag kopplade det så att bakfull, det måste ju betyda att man är sugen på att baka! Makes sense liksom! Så flera gånger tänkte jag till och kom på att jo, jag var lite sugen på att baka. Så loggade Stinis93, F8 in med statusen "bakfull" på en tisdag.
Undra vad folk tänkte?

Sedan hade vi ju Kamrat... Där jag hade ungefär trehundrasextiosju konton. Varav ett hette cool_nasse_girl. SÅ cool var jag faktiskt... Anyway, jag kommer ihåg att jag fick flera meddelanden från främlingar som skrev typ "är du nazist?" "vet du ens vad det innebär att vara nazist?". Mitt sjuåriga jag fattade ingenting. Nu förstår jag dock... Shit, jag var nog lite av en rebell ändå... hah.

if only...

I was born a rebel
Down the Dixie on a sunday morning
One foot in the grave and one foot on the pedal
Baby I was born a rebel


Folk tror att våren är här...


Klockan är just nu två i L-ville. How about that? Suckerrrrs!


Bevis på att man har lyckats i livet:

- Ett citat undertecknat dig finns med i någon form av massmedia.

- Du är en vaxdocka på valfritt Madame Tussauds.

- Din vet inte hur mycket pengar du drar in varje månad (dvs. det är så mycket att de där nollorna i slutet bara blir bisarra...)

- Din kontaktbok i mobilen får Perez Hilton att verka galet socialt efterbliven.

- Du tackar nej till att mingla med Brad Pitt

- Du har en fanclub på facebook vars medlemantal är maxat

- Du får en gata/planet/byggnad/film/teori/väska uppkallad efter dig

En dag, vänner... en dag är jag där. Hur fan det ska gå till har jag ingen aning om, men jag funderar på att göra något radikalt. Sådant drar ju ögonen till sig har jag hört...

Vill ni se en bild där jag ser ut som en giraff?


Jag skrattar jättemycket. Ni ska bara veta. Hahahhahaha...
Tja, i jämförelse med att plugga in eu's alla jävla råd och organ är ju till och med prinsessan Victoria hilarious!


JJ

Åh, JJ är så fina.
Att jag har ett prov i samhällskunskap imorgon (eu, fn, terrorism, nato... oj så kul!) är inte lika stunning. Det är rätt värdelöst faktiskt. Framför allt när man inte alls har tränat eller ens gjort de uppgifter som skulle vara klara för ett tag sedan. Men okeeeeeeeej....

Något annat som är rätt så värdelöst, framför allt för självförtroendet, är att vi idag på franskan hade några äkta fransmän där. Eller män och män, de flesta var kvinnor. Men ändå. Och vi skulle då konversera med dessa. Det var bara väldigt pinsamt. Väldigt, väldigt pinsamt. Framför allt när vi svenskar diskuterar i typ tre minuter huruvida fjärilar kan flyga eller inte... Och till slut svarar att nej, det kan de inte. Herrejesus vad de måste ha skrattat åt oss efteråt. (Men till vårt försvar - vem fan vet vad "återvändsgränd" heter på franska?)

Annars är jag just nu galet hungrig, men skrattar mig samtidigt lite lycklig åt en otroligt passande tandläkartid... I think I love you Per Stigner!

Men vad säger ni, råplugg i några timmar nu? (Läs: softande framför facebook)
"Dicipline? I don't know the meaning of that word"
cheers.


mad fer it

"and he actually said to me: 'You know, the one thing that's stopping it from being a classic is the ridiculous lyrics.' And I went: 'What do you mean by that?' And he said: 'Well, 'Slowly walking down the hall / Faster than a cannonball' — what's that mean?' And I went: 'I don't fucking know. But are you telling me, when you've got 60,000 people singing it, they don't know what it means? It means something different to every one of them.'"


Is the future wide open?

"A rebel without a clue"

"The teenage queen, the loaded gun, the drop dead dream, the chosen one"

"Tired of screwing up, tired of going down, tired of myself, tired of this town"

"We dream our dreams alone with no resistance, fadin' like the stars we wish to be"

"VAD vet du om kärlek som aldrig kan dö men inte heller leva?"

Now tell me... How the heck are we supposed to get by, living in such a shitty excuse for a world?
Re-living my past days and man, what I somehow wish they were still present. I thank any higher power for Tom Petty though. His presence in this world is like, how does the quotation run... "throwing pearls for pigs".
 
 

Dorian Gray

Alltså, jag är litegrann i chocktillstånd just nu... Såg precis klart "Dorian Gray"-filmen. Var lite smånervös innan ska jag erkänna. Var mycket tveksam till valet av Ben Barnes som Gray himself. Det kändes dock tryggt med Colin Firth som Lord Henry (seriöst, finns det en skådespelare som relaterar mer till sin karaktär utan att ens behöva lyfta ett finger? Tror inte det.)

Såhär i efterhand är jag inte direkt besviken. Jag hade trott att jag skulle sitta och såga skiten och skriva saker som att "den smutsar ner en väldigt fin historia" eller "wilde vänder sig i graven", men nae. Något sådant blir det faktiskt inte. Det visade sig att Ben Barnes är den perfekta Dorian Gray. Att jag inte förstod det med ens! Han är ju sådär läskigt vacker, världens finaste drag har han verkligen. Colin Firth var väldigt trygg och säker, precis som jag trott. Att de i filmen blandat in en dotter till honom [L. Henry] var lite smått confusing och kändes rätt så tanigt, men okej då.

Angående mitt nuvarande chocktillstånd... Alltså. Vad har de egentligen gjort med Dorian? Visst kan man i boken läsa mellan raderna och på så sätt förstå vad som egentligen pågår i alla Opium Den's som Dorian och Henry besöker, men så där... Nae. Dorian Gray är en player. Med fina ord. Och vi snackar inte lite... vi snackar inte viktorianska luster här, nej. Det är orgier. Det är eld, fetisher, tatueringar (!?), (VÄLDIGT) unga tjejer, gamla kvinnor, män, you name it. När han går på Basil Hallward, då kan jag inte hjälpa att jag börjar skratta. Det hela blev något överdrivet, rent utav komiskt. Men som sagt, om gud skapade en enda människa på denna jord så var det nog Ben Barnes... så ja. Han är som allra vackrast när han är hög. Bara en liten notis sådär...

 
"Humanity takes itself too seriously, it's the world's biggest sin. If the cavemen would have known how to laugh, history would have been different"


Edgar Allan Poe

It was many and many a year ago,
In a kingdom by the sea,
That a maiden there lived whom you may know
By the name of ANNABEL LEE;
And this maiden she lived with no other thought
Than to love and be loved by me.

I was a child and she was a child,
In this kingdom by the sea;
But we loved with a love that was more than love-
I and my Annabel Lee;
With a love that the winged seraphs of heaven
Coveted her and me.

And this was the reason that, long ago,
In this kingdom by the sea,
A wind blew out of a cloud, chilling
My beautiful Annabel Lee;
So that her highborn kinsman came
And bore her away from me,
To shut her up in a sepulchre
In this kingdom by the sea.

The angels, not half so happy in heaven,
Went envying her and me-
Yes!- that was the reason (as all men know,
In this kingdom by the sea)
That the wind came out of the cloud by night,
Chilling and killing my Annabel Lee.

But our love it was stronger by far than the love
Of those who were older than we-
Of many far wiser than we-
And neither the angels in heaven above,
Nor the demons down under the sea,
Can ever dissever my soul from the soul
Of the beautiful Annabel Lee.

For the moon never beams without bringing me dreams
Of the beautiful Annabel Lee;
And the stars never rise but I feel the bright eyes
Of the beautiful Annabel Lee;
And so, all the night-tide, I lie down by the side
Of my darling- my darling- my life and my bride,
In the sepulchre there by the sea,
In her tomb by the sounding sea.


...

I hope you know
That it won't let go
It sticks around with you until the day you die
And I hope you know
That it's touch and go
I hope the tears don't stain the world that waits outside
Where did it all go wrong?


Kul att leka med en ny kamera. (Min näsa är SJUKT sne!!)


Tänker litegrann

Mm, ibland får mina tappra kvarhavande hjärnceller arbeta, de små liven. Jag haver dem kära, det skall ni veta.
Just nu funderar jag lite på vilken inriktning på livet jag skall ha. "Live fast die young" eller katter och kanelbullar? Sid Vicious eller mormor? Rock 'n' Roll eller dansband (nä okej, jag kommer aldrig att lyssna på dansband. Inte ens om jag blir mormor!)

Hela grejen är ju att folk aldrig blir så häftiga som när de dör unga. Jag menar, mina tre typ favoritmän som fascinerar mig något så enormt och som jag läser böcker om och avgudar för allt de gjorde, är James Dean, Ian Curtis och Sid Vicious. Alla tre dog innan de hann fylla 25.
Jag menar, all credd till Bob Dylan som lever vidare i musikens alla epoker. Han kommer alltid att vara sjukt nyskapande och för evigt bli ihågkommen för vad han gjorde med musiken. Credd ska också typ Bruce Springsteen ha. Min idol. My musical hero.
Men jag vet inte. De kommer liksom aldrig bli sådär övermänskligt fascinerande som snubbarna som drogar och kör och bara är så bortom varje lag. Kanske är det mina kvinnliga tendenser att dras till the bad boys, eller så är det bara en allmän regel som säger att folk som dör unga lever längre. Det gör ju så att de sticker ut från den sega massa som bara degar vidare.

Jag är lite kluven alltså. Nu handlar det ju inte om huruvida jag ska bli ihågkommen eller inte (jag har ju liksom ingen grund att bygga på, ehehe..). Det handlar mer om att... alltså. Vill man bli gammal? Vill man sitta på något hem i raggiga koftor och längta tillbaka till ens ungdom? Jag menar, allt är ju alltid bättre när det får några år på nacken. "True perfection has to be imperfect", vi kommer helt enkelt aldrig att älska saker så som vi älskar dem när de är över. Är inte det onödigt plågsamt att leva så förbannat länge då? När man bara bygger på mer fler och fler saker som är så enormt bra men som man aldrig kommer kunna få igen.

Nja. Jag kommer nog inte dö ung. Jag kommer säkerligen bli en seg liten gumma som överlever både demens och diverse andra åkommor. Jag kommer bli dyr för nästa generations skattebetalare.
Men jag kommer nog ändå att önska att jag dog innan jag fyllde 25. Lite som Roger Daltrey.

Rest in peace
Malcolm McLaren btw. Först nu känns det som om punken dog på riktigt... 

This is how you say hello in goofytown

Tänk om man någon gång, helt random bara försvinner? Jag tänker mig en slags underjordisk myskotunnel med typ turkosprickiga väggar. Hej och hå slungas du ut till en typ öde ö. (Du är helt ensam, så nej, drömmen om flugornas herre grävs ner i den vita sanden). Med dig har du bara det du för tillfället råkade ha i händerna när du slungades iväg. Tänk om du typ stod och sminkade dig, så det enda du har med dig är en mascara. Alltså, vad skulle man göra? Skulle man till slut tvingas käka upp den där mascaran? Använda borsten för att typ skrapa bark från träden? Destillera dess innehåll och försöka suga ur lite vätska? (För det finns inget vatten på ön, det i havet är fullt av hajar och blåsfiskar och är sjukt giftigt!). Eller skulle man bara ge upp tanken på något ät- eller drickabart och använda denna lilla mascaratub till en typ Willie? Och vänta på Fredag? John From? Skulle man till slut utvecklas evolutionärt och kunna leva endast för att man så innerligt tror på denna mascaratub? Skulle kroppen liksom förse en med näring och vätska i hopp om att man någon dag liksom hittar en liten flotte och kan paddla till fastlandet och utveckla denna ideologi för mascaratuben?
I dunno.
Men det vore jävligt coolt.


original, same old

Åh så jag sitter här och reminiscar (hjälp mig, finns det något bra svenskt ord/uttryck för det egentligen?) genom att lyssna på Arctic Monkeys. Eller okej, det kanske inte är fullblodigt reminiscing jag gör eftersom det var typ... igår som Humbug släpptes. Men FWN och WPSIATWIM (hahahah älskar sånt där... "Favourite Worst Nightmare" och "Whatever People Say I Am That's What I'm Not" ska det såklart vara.) känns det som evigheter sedan de kom. Vilket det nästan är? People, det beror ju faktiskt på hur man lägger upp sina punkter för hur "en evighet" ser ut! ;)

I alla fall. Tänkte bara uttrycka lite genuin musikglädje. Lite Alex Turner-glädje. Lite Matt Hendlers-and-the-bad-drums-glädje. Lite åh underbara Do me a Favour som jag bara vill citera och recitera och göra det om och om igen för att det är så... bra. Det är ju faktiskt den och 505 (åh...505. Say no more) som Al verkligen skrev sincerely, from the heart liksom. Och det känns. Allt annat fint och pretty emotional som Arctic Monkeys producerat (typ bigger boys, a certain romance, only ones who know etc.) kan kännas i andras själar, men man märker ändå att det inte kom straight from Al. Hm... ja.

Nä, nu ska jag fortsätta ha påsklov (which by the way ROCKS!!) lyssna på Arctic (och Shout out Louds, reborn love!) och snart ska jag försöka pallra mig iväg till Ica och posta Lovefilmerna. Och kanske en morot (inte i morotens benämning utan mer i den allegoriska benämningen...ehe) för att plugga lite svenska sedan. Vi får se...
See you later elevator!

 

pissigt humör

Jag sitter och kollar på en ad om typ gatuhundar. Om att det är så förbannat svårt att vara gatuhund. Självklart ska vi hjälpa dessa stackars varelser.
Vem. bryr. sig. om. gatuhundar?
Vem fan bestämmer att deras liv är något eländigt jäkla misär? Har en jävla gatuhund någonsin kommit fram till någon snubbe och mellan ylningarna SAGT att han mår så jävla dåligt?
Jag tänker då fan inte hjälpa några jävla gatuhundar när det finns MÄNNISKOR som dör varje jävla dag för att de inte har mat eller vatten. Show some bloody compassion for gods sake!


self preservation, c'est tout

Say what you say
I am listening, I am all ears
But if you still believe I'm thinking of you, you're dreaming
Yes you're dreaming




medelålderskris...? något i den stilen.

I morse kollade jag på mtv och såg en video med den där nya (?) popkillen. *googlar* Justin Bieber. Inget här i världen får mig att känna mig så enormt gammal som att veta att han är yngre än mig... visserligen bara ett år, men ändå! De små, söta (han är i och för sig inte söt någonstans... i hans video dansar han i en bowlinghall...HAHA. hm) popkillarna har alltid vart unga, men jag har alltid vart yngre!! Men inte nu längre... Någon kan ju börja kalla mig Norman, ringa demensakuten och skaffa mig några katter, jag är fan så gammal. OOooooohhh.

anarchy in sweden

"Det enda positiva man kan göra i en trist värld är att vara negativ"
- Johnny Rotten.

Fan också...

... jag har lyckats undvika att bli lurad hela dagen. Och så händer detta:


Kul (och inte alls förnedrande) att bli lurad av ett töntigt jäkla facebook-spel!!!! Jag skäms...


I'm here

Om ni vill bevittna något fantastiskt fint kan ni ju gå in på www.imheremovie.com och se på den underbaraste kortfilmen jag någonsin sett (okej, jag har inte sett så många kortfilmer i mitt liv... men ändå!). I'm here heter den och handlar om världens gulligaste robot (vad är det för FEL på oss när vi sympatiserar så jävla hårt med en robot med för korta byxor?) som heter Shelvin. Det är verkligen heartbreaking på ett "så-jävla-söt-jag-dör"-sätt. Och inte söt som i treveckors-kattungar, utan mer söt som i... ja. En robot med för korta byxor, helt enkelt. Säger väl en hel del?


Just nu är jag Reinfeldt

Funderar på att på riktigt börja engagera mig i politik. Hade faktiskt en tanke att gå med i Muf, innan de började rekrytera überfjortisar från eber "för festernas skull". Jag vill inte gå med i Muf för att festa med folk som tror att de är överklass för att de bor i Lindö och handlar från MQ. Jag vill gå med där för att jag faktiskt är intresserad av deras politik (och hör och häpna, jag vet faktiskt vad den står för i stora drag!)

Men jag antar att jag gör mig bättre som hobbypolitiker. Jag skulle aldrig kunna vara så diplomatiskt lugn som alla ministrar är, röda som blå. Jag skulle brusa upp och kasta skit på saker jag inte tycker om. Jag skulle nog bli rätt hatad, haha...
Försökte diskutera politik med min sosse-mamma igår. (Med pappa kan man inte diskutera. Han säger att han röstar på sossarna för att "vi ungar ska ha en framtid". My ass pappa, my ass.) Hon bara skrattade åt mitt innerliga sätt att beskriva ett Sverige då de röd/gröna återfår makten.
Visste ni btw att Vänstern och Sossarna förra året gav bort ungefär 600 000 svenska kronor (dvs. våra skattepengar) till kommunistpartier i sydamerika? Vill vi verkligen ha en regering som stöder sådana inhumana regimer?
Eller en klassiker - Mona Sahlin som predikar om hur hon är en "välbetald medelklass". Mona, räknas man som "medelklass" om man drar in dryga 130 000 i månaden? Visst är alla politiker hycklare, men man behöver väl inte göra det så uppenbart... Framför allt av den person som ska representera "arbetarklassens parti"...

Men okej, detta skall inte bli någon borgar-blogg, jag lovar. För att jämna ut skiten kan jag ju skriva att jag har påsklov nu! How wonderful. Lizz är in town, fjällen och viktor kommer ikväll. Och idag borde jag vara ute och dra in cash genom att klä ut mig och måla fina påskkort. Men icke. Aja.

xxx

RSS 2.0