Just nu är jag Reinfeldt

Funderar på att på riktigt börja engagera mig i politik. Hade faktiskt en tanke att gå med i Muf, innan de började rekrytera überfjortisar från eber "för festernas skull". Jag vill inte gå med i Muf för att festa med folk som tror att de är överklass för att de bor i Lindö och handlar från MQ. Jag vill gå med där för att jag faktiskt är intresserad av deras politik (och hör och häpna, jag vet faktiskt vad den står för i stora drag!)

Men jag antar att jag gör mig bättre som hobbypolitiker. Jag skulle aldrig kunna vara så diplomatiskt lugn som alla ministrar är, röda som blå. Jag skulle brusa upp och kasta skit på saker jag inte tycker om. Jag skulle nog bli rätt hatad, haha...
Försökte diskutera politik med min sosse-mamma igår. (Med pappa kan man inte diskutera. Han säger att han röstar på sossarna för att "vi ungar ska ha en framtid". My ass pappa, my ass.) Hon bara skrattade åt mitt innerliga sätt att beskriva ett Sverige då de röd/gröna återfår makten.
Visste ni btw att Vänstern och Sossarna förra året gav bort ungefär 600 000 svenska kronor (dvs. våra skattepengar) till kommunistpartier i sydamerika? Vill vi verkligen ha en regering som stöder sådana inhumana regimer?
Eller en klassiker - Mona Sahlin som predikar om hur hon är en "välbetald medelklass". Mona, räknas man som "medelklass" om man drar in dryga 130 000 i månaden? Visst är alla politiker hycklare, men man behöver väl inte göra det så uppenbart... Framför allt av den person som ska representera "arbetarklassens parti"...

Men okej, detta skall inte bli någon borgar-blogg, jag lovar. För att jämna ut skiten kan jag ju skriva att jag har påsklov nu! How wonderful. Lizz är in town, fjällen och viktor kommer ikväll. Och idag borde jag vara ute och dra in cash genom att klä ut mig och måla fina påskkort. Men icke. Aja.

xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0