Da Vinci eyedust "lava"

Fick en sjukt fin eyedust i senaste glossyboxen! Färgen heter "lava" och är en mörkbrun historia med inslag av rostrött och grönt glitter, sjukt cool! Helt omöjlig att fånga på bild också (kul att bilden med blixt ser ut som chokladpudding haha!) men ändå. Ni får ha lite fantasi! ;)


Lotd: kanske nåt som lyser i vitt

Ok, varför är blogg.se-appen cp för? Publicerar bilderna men ingen text... kul. Köpte iaf en ny eyepencil från MUS idag, "Czar", en underbart krämig, guldig sak. Vill jättegärna ha en likadan i silver, men det finns tydligen inte... Körde en silver- och guldlook idag och insåg att jag inte klarar mig utan något mörkt på ögonlocken + mascara på de nedre fransarna... Ser sjuk och trött ut utan det! Men men, det är alltid kul att leka lite...

Fick även två roliga paket på posten idag, dels glossyboxen (där jag föll pladask för lip blushen från jelly pong pong, underbar färg och galet skön konsistens!) och dels en ögonskuggspalett ("glory") från Sleek. Mycket fint!

Ögon:
Lumene beauty base eyeshadow primer
Sleek palette "glory" (silvrig)
Too Faced starry eyed "silver lining"
MUS eyepencil "czar"
L'oreal "volume million lashes" mascara

Kinder:
The balm "Mary-Lou Manizer"
Dior diorblush "Rose dragee"

Läppar:
Jelly pong pong lip blush


Lotd: mer av allt det där

Ögon:
MUS high tech lighter "stardust"
Wet n wild "i'm feeling retro" (lila och vit)
Pierre rene nr 28
Nelly-paletten (mörkblå)
Blinc liquid eyeliner (fick hem ett prov, sämsta skiten jag nånsin testat... Tacka vet jag billig dipliner!)
Isadora inliner kajal "indian black"
MUS glittereyeliner "queen"
L'oreal mascara "volume million lashes"

Kinder:
The balm "Mary-Lou manizer"
Benefit blush "dandelion"

Läppar:
Isadora jelly kiss "raspberry sorbet"


Mary-Lou manizer

Mitt hjärta klappar så hårt för denna lilla godbit, Mary-Lou manizer (namnet <3) från the balm. Köpt från glamazon.se


we will not grow old

Har ett förhållandevis stort blåmärke i pannan. Why? Drömde en sån bra dröm inatt att mina reflexer bestämde sig för att smasha in huvudet i kanten på min byrå som står brevid sängen...skönt! Jag drömde f.ö att jag hittade en butik i en avlägsen och helt öde galleria utanför stan där de sålde Make up Store-produkter, Essie-nagellack, läppglans från Isadora och YSL-rouge för 10 kr/st. I. WENT. NUTS. Och som om inte det räckte så fick jag en 500-lapp i växel av kassörskan i stället för en hundring. Konstigt att jag blev exhalterad? I think not.
 
På tal om shopping köpte jag igår två par (!!!!) jeans. De gamla jag har hemma börjar minst sagt bli lite slitna med hål lite här och var.. Ett par svarta och ett par ljusare blåjeans blev det. Kan verkligen inte minnas när jag sist ägde ett par jeans som inte var svarta eller mörkblåa.... Men ljust är ju lite fräscht trots att jag obviously trivs bäst i de mörkare varianterna...eheh...
 
I fredags var jag f.ö också på Puls med Emilia, Cornelia och Paula. Två av de tre nämna har ju fyllt år, så det skulle firas! Fredagar (framför allt fredagar precis innan löning...) på puls brukar inte vara överdrivet dandy, men jäklar vad kul jag hade! Trots att vi ibland (jämt?) var ensamma på stora dansgolvet så var det sååå kul! Och DJ'n spelade Begging!!!! Alltså den lyckan.... ♥
 
I lördags hade vi lite släkt över för att fira min bror som också fyllt år (kul att verkligen ALLA ska fylla år i mars och april...). Vi åt smörgåstårta, tårta och roade oss med face juggle. Jävlar vad kul man kan ha med det! Till och med morfar höll i en mobiltelefon (tror aldrig det hänt förut!) och skrattade högt. Ååååh ♥
 
Nä, nu är det dags att fixa lite lunch... Studiemedlet ramlade in på kontot idag så en ICA-sallad känns frestande...... wah. Ses honeyshots ♥
 
 
 

det kommer aldrig va över

Asså jag är ju egentligen inte speciellt arg, men letar man lite bland känslo-facken i hjärnan går det alltid att leta fram lite göttig aggression from the past. Lyssnar man på denna låt samtidigt funkar det finfint. Helst ska man befinna sig på ett löpband eller vid en öde lada långt ute på vischan tillsammans med två paket ägg. Men hemma framför datorn går bra det med, lovar.
Roligt det där att jag tvingar mig själv att bli arg. Men det är ju SÅ befriande!
 
 
 
p.s. jag vill vara i sf idag. bara SÅ jävla hårt. pengar, hallå, vart är ni? suck...

Lotd: pearl mystic

Köpte en ny microshadow för några dagar sedan, "pearl mystic". En underbar blå färg! Jag behöver vekligen blåa och rosa ögonskuggor (ska köpa den rosa eyephoria-skuggan från isadora, underbart med metallic!) så den var välkommen i sminklådan. Såhär ser jag ut idag:

Ögon:
MUS HTL "stardust"
Pierre rene nr 76 och 28
MUS CS "ginger leaf"
MUS MS "pearl mystic"
Nelly-paletten (mörkblå)
MUS eyepencil "blue lagoon"
Viva la diva pink glittereyeliner

Kinder:
MUS blush "a touch of peach"

Läppar:
L'oreal color riche "pink fever"


det här med bitterfittor och pop-pojkar

 
När folk (Cissi Wallin, åh du är ju egentligen en sån vettig människa! Varför ödsla tid på så jäääävla onödiga hangups???) klagar på allt från "bögarnas fel" via Gardells och Levengoods twittrande till Anton Ewalds meme-ifierade instabild vill jag bara lägga mig ner och dö. På riktigt. Jag orkar verkligen inte med torra jävla stuckups som tror att de räddar världen genom att stämpla vartenda simpelt litet skämt som sexistiskt eller homofobiskt. Kan det inte bara vara, wait for it, HUMOR? ROLIGT? PÅ SKÄMT? Eller rider jag enhörningar på Mars genom att föreslå nåt sånt? Begreppet att vara en "förebild" är så enorm skevt. Det innebär inte att man måste gå i kloster, skippa transfetter, börja knyppla eller mata för tidigt födda getter med nappflaska. Man ska kunna lägga upp en, uppenbart skämtsam, bild på sitt privata instagramkonto utan att få rabiata jävla trash efter sig. Klart att det finns folk som kommer ta det personligt och känna sig stötta men om man ska ta hänsyn till varje liten människas bisarra jävla oförmåga till humor kanske censurering av i princip ALLT är en dandy idé?
 
Människor, snäääällllaaa börja skratta åt saker. Skaka dem av er och gå vidare med era liv. Snälla? Det blir så mycket enklare för ALLA. Vi avslutar med ett passande citat av Oscar Wilde: "Humanity takes itself too seriously. It's the world's original sin. If the cave-men would have known how to laugh, history would have been different" 
 

Lotd: pink saturday

Var på stan med mamma och pappa idag vilket resulterade i tre rosa godingar, några ansiktsmasker och strumpbyxor. Den rosa läppennan betalade jag bara 15kr för tack vare 50kr presentkort på lindex från appen wrapp! Hett tips (tack Ellen ;)
Dagens make blev ett hastigt ihopsläng av lite softa toner, adderade lite glitter och rosa läppar i efterhand för lite mer action haha... Nu ska jag träffa hallisen och laga mat! Ha en fin kväll :)

Ögon:
Lumene "beauty base" eyeshadow primer
MUS CS "ginger leaf"
MIYO OMG single eyeshadow "temper"
Nivea eye shadow by chantal Thomas "smoky grey"
H&M dipliner
Viva la diva pink glittereyeliner

Läppar:
Isadora perfect lipliner "tropical pink"
Maybelline color sensational "pink pop"

Kinder:
Maybelline MNY blush


Lotd: out of this world

Tre saker som gör mig glad idag:
1. Håååååkan! Springsteen-trummor och killers-gitarrer och Håkan-sång är en trio made in heaven.
2. Igår på jobbet blev jag kallad vacker av en söt kille. Tihi. Blev löjligt glad!
3. Sökte uni till hösten idag. Vill ha höst NU! Är så jääääävla taggad och vill börja plugga nåt jag VILL, nu!

Såhär ser sminket ut idag -

Ögon:
MUS High tech lighter "stardust"
Nelly-paletten (grön, ljuslila, orange)
Pierre rene nr 28
Wet n wild "i'm feeling retro" (lila)
MUS eyepencil "violet storm"
H&M dipliner

Kinder:
Maybelline fit me blush "deep pink"

Läppar:
MUS lip pencil "cherie"
Dior lipgloss "flash"


för du är på riktigt det finaste jag vet

Idag firar vissa Pi-dagen. Andra fyller säkert år, några gifter sig väl och nån dör. Men jag sitter här hemma och firar att "det kommer aldrig va över för mig" är SÅ JÄVLA BRA. För er som inte förstår vad jag pratar om - Håkan Hellströms nya singel. Den är över alla förväntingar, en sån där jäkla fullträff som man känner direkt efter första lyssningen att SHIT vad jag kommer älska den här tills jorden går under. Finaste jävla Håkan, jag hoppas verkliegn innerligt att du aldrig dör. Bara tanken på att mina barn och barnbarn kommer att få växa upp utan en sådan underbar varelse vid liv får det att värka i hjärtat. Alla behöver en Håkan. Alla behöver den själsliga värktabletten som är hans spruckna falsett och ivriga lyrics. Jag behöver det. Vi ses väl i sommar igen? Eller på nån spårvagn nånstans...
 
 

Lotd: Feeling retro

 
Lekte lite med en eyelinerpensel, ögonskuggor och vatten idag. Kan vara sååå kul! Älskar färgade eyeliners, dock så håller inte dessa alls när man bara blandar dem med vatten. Mixing liquid från MUS borde dock funka, man kanske skulle investera i en sån? Tänk att kunna välja mellan i princip vilken färg du vill som eyeliner, åååh... SÅ fint! Olikafärgade över- och underläppar minns jag när Chanel sportade på catwalken för några säsonger sedan. Det och silver/guld-ögon (guld på ögonlocket och silver under, sååå fint...) är sjukt snyggt egentligen. Inte så praktiskt att gå runt med dock, iaf inte när jag hela tiden vill "smacka" ihop läpparna haha...
 
Den blå och lila "eyelinern" kommer från Wet 'n wilds "I'm feeling retro", den gröna under ögat är Viva la Divas "no regrets". Mascaran är som vanligt L'oreals volume million lashes.
Rouget jag har på mig är Benefits "dandelion"
På överläppen har jag Viva la Divas läppenna "true red" och på underläppen MUS läppstift "Mandy"
 
 
 
 
 

horseboy strikes again

 
Hur fräscha är inte lyricsen? Som en dagbok från förra våren.
 
"Har du köpt nåt för jag lovar du vill ha sen
du vet när kvällen blir byggt till ett fängelse
när vi sagt allt men ingenting
när det gråa smäller till

Och sen blir nån lite snurrig och vill gå hem
och nån blir sur över livet och kärleken
men vad gör det när det kommer mer?
Det finns miljoner sätt att le"

Eyes and what now

Såhär ser jag ut när jag snart ska iväg till skolan.... Yay... Har aldrig vart såhär negg inför en skoldag förut, men det är väl bara att stå ut antar jag....

Eyes:
MUS High tech lighter "stardust"
Nelly-paletten (gul/guld och rost/brons/röd-ish)
Kicks single eye shadow "khaki beat"
Isadora mineral eye shadow artist palette "gold and bronze"
MUS eyedust "morning breeze"
H&M dipliner
Isadora inliner kajal "indian dark brown"
MUS glittereyeliner "queen"
L'oreal "volume million lashes" mascara

Lips:
MUS lip pencil "cherie"
Orifluido lipgloss "clear"
MUS eyedust "morning breeze"

Cheeks:
Maybelline MNY blush


Den bittra verkligheten

Ledig måndag. Inte för att jag någonsin har en oledig måndag egentligen, men jag vill väl också vara som alla andra, huh? Sitter just nu och tittar på Ellen. Jag vill vara Ellen. Är så jäkla avis på den kvinnan (som f.ö är så jävla cool, om jag nu skulle ha någon "förebild" så är det hon. Lätt.). Solen skiner utomhus och jag ska snart iväg och träna Core. Skittråkigt, men väldigt bra träning... Allt för those abs liksom (HAHA nä. Den dagen ni ser insta-bilder på mig i sportbh posande på gymmet med smink och inte en enda synlig svettdroppe, snälla JUST SHOOT ME). Det är till min försjusning i alla fall svin-jävla-kallt ute. Eller ja, vi har ju överlevt vintrar med uppåt 30 minusgrader, nu är det väl runt 4 minus och folk DÖR. Jävla fucktards. Jag älskar som bekant kylan. Får sån seriös jävla ångest bara jag tänker på vår och sommar, framför allt sommar. En sån jävla helvetesårstid. Det är varmt i helvetet och det är varmt på sommaren, bara jag som fattar kopplingen?
 
Nä, jag förstår att sommaren är peachy när man har skinny legs, nice pigment, felfri hy, snygga ögonbryn och en kropp som inte svettas floder när termometern visar mer än 5 grader. Grattis.
Och så har vi ju de underbara djuren.... De söta små fästingarna som livnär sig på ditt blod, flashiga myggor som livar upp kvällarna eller varför inte söta små larver som kryper upp och visar sig för världen? Fan vad vi saknar dem på vintrarna. Det blir ju så tomt när man helt plötsligt får somna gott om kvällarna utan att var femte minut störas av en söt harkrank som störtdyker ner i ansiktet på dig. Men snart är de här, vänner! Yay...
 
Och det värsta är ju att man hela tiden blir kallad för jävla neggo. Vafan ska du va så jävla bitter för? Klaga på sommaren när det är så varm och skönt, ljust och fint?
Miljoner svenskar har mage att bombadera sociala medier med klagorop så fort det blir minusgrader ute, kvällen är lite mörkare än för en vecka sedan eller det snöar lite ute. Men att klaga när sminket förstörs av solen, myggbetten kliar, maten förstörs och svettpärlorna i pannan formas? Du är ju fan dum i huvudet.
 
Livet är inte lätt när man är socially awkward, känner sig som en otränad åsna och när spegelbilden sviker en. Men det är sjukt mycket lättare under vinterhalvåret, det kan jag lova.
Over and out.
 
 

can you take me there?

 
Idag är jag GLAD över att:
 
- Jag växlade in en massa mynt idag och fick 389:- på kontot bara sådär! Småpengar för vissa, guldgruva för mig!
- Jag har läst mer än halva "Unsaid things" (McFly-biografi) och det är så fiiiiint. Skrattar högt och gråter ännu högre.
- Mello-final tänder ju nörd-lågan i mig om nåt. Jag ville betta och satsa pengar inom familjen, men mor och far var inte lika på... (Vilket var ganska tur då jag hade bettat råfel)
-Jag ska jobba imorgon. Tycker faktiskt att det är kul att hänga på mitt lilla friskis, och man blir alltid lika glad när folk är glada mot en.
Jag är mindre glad över att:
 
- Fel jävla skitlåt vann mellon, hallå! Hur kan man välja nån medioker jäkla gaphals (som ser ut som en plastikopererad 70-årig tant) framför fina lilla underbara, perfekta och dekadenta (nåja) Anton Ewald? Ae. Nu blir pappa arger över min kommande mobilräkning FOR NO GOOD. Tack för den då.
- Jag har dubbellektion i skolan på tisdag. Dvs jag kommer behöva vara i dumma Linköping från 14-21... ARGH! Har inte ens köpt nån av kurslitteraturen till ena kursen ens. Läraren kan ingen svenska och förstår inte mina mail-frågor. Åh, lovely...
- Jag hatar universitetet. Jag hatar dessa äckel-kurser med kurskamrater som tror de är Jesus allihopa. Tycker väldigt mycket om min ena lärare, men resten av folket är ju avskum förfan. Stroppiga jävla idioter och ååååååh vad jag HOPPAS att lärarlinjen är annorlunda, annars finns det inte en chans i helvetet att jag står ut i 5,5 år. Jag saknar gymnasiet, soooo bad...
- Jag måste söka sommarjobb..........sent ute som vanligt och har redan gett upp allt hopp. Kul.
 
Nä, negativ-listan blev för lång och det värsta är att jag skulle kunna fortsätta hela natten. Och det vill vi (jag) ju inte. Jag är ändå rätt glad hallå, bara fett irriterad över uni-grejen (som kommit rätt plötsligt, vet...) och lite småstressad, men annars äre fine. Man ska väl inte klaga som varenda svensk säger. Nej, man ska väl inte det...
 
Ha det bra finisar. Jag ska nu läsa mer McFly och drömma mig bort till nån lägenhet nånstans i London tillsammans med fyra assköna dudes. Ni vet, livet...
Puss ♥
 
 
 

"I wasn't born to live to die"


Just give me some candy before i leave

Jahapp, såhär ser jag ut just nu! Basen är det vanliga (minus sun beam), rouget är diors "diorblush rose dragee". Till ögonen har jag använt:

Eyeprimer lumene "beauty base"
Skuggor från Nelly-paletten (ljuslila, blå och korall)
MUS MS "pink metal"
MIYO "OMG eyeshadow trio purple rain"
Wet n wild "don't steal my thunder"
MUS eyepencils "violet storm" och "blue lagoon"
MUS glittereyeliner "queen"
L'oreal "volume million lashes mascara"
MUS "tri brow color"
H&M dipliner

Och på läpparna har jag
MUS lip pencil "cherie"
Isadora jelly kiss "coral punch"

Det var det! Ha en fin helg nu vänner. Puss!


internationella kvinnodagen i all ära...

...men idag firar vi småbrudar att det bara är två månader kvar tills våra favoritboys kommer till Stockholm och Friends arena. Har blivit ombedd att klicka hem röda glowsticks som ska användas under "Little Things" och "Over Again", och man är väl inte den som vill vara the combo breaker liksom...
 
Här har ni ert fredagsgodis. Det är ju lite som en fet jävla present till världens alla heterosexuella kvinnor, all year 'round! Jag tackar och tar emot.
 
 

dagens

Såhär såg jag ut idag. Var med mamma och pappa på hth (vi ska renovera köket.... ser inte fram emot det. Eller ah, ett nytt kök är väl nice men jag HATAR renoveringar......) och deras köksrådgivare undrade om jag skulle ut eller nåt. Nä, såhär sminkar jag mig när de enda dagsplanerna är att följa med föräldrarna till hth och coop... Ja, det är sant. Men tycker man att det är skitkul så why not? Jag trivs :) Anyway, blev (som vanligt...) inte helt nöjd. Min hy är busigare än vanligt och jag testade för första gången min nya high tech lighter om ögonprimer och den är lite knepigt kladdig vilket jag inte är van vid, men förhoppningsvis vänjer man sig väl!
Jag har i alla fall använt:
 
Ansikte:
L'oreal "Studio secrets anti redness primer"
NYX "Shine killer"
Clinique foundation "Even better"
Viva la Diva "3 in one concealer"
Garnier "Roll on anti dark circles"
Too Faced "Absolutely invisible" translucent pressed powder
Wet 'n wild "Mega mix bronzing powder" (contouring)
Benefit highlighter "Watts up!"
Benefit highlighter "Sun beam" (klämde ut sista droppen ur den stackarn... fy!)
Make up store blush "A touch of peach"
 
Ögon:
Make up store high tech lighter "stardust"
Wet 'n wild trio eyeshadow "Don't steal my thunder"
Pierre Rene "nr 28"
Nelly ögonskuggspalett (tror att det är Nellys egna märke? Fyndade that bad boy på rean i somras för 99 pix, är helt fäst vid den!)
IsaDora Inliner kajal "51 indian black"
H&M Dipliner
Make up store glitter eyeliner "queen"
L'oreal mascara "Volume million lashes"
 
Bryn:
Make up store "tri brow color"
Viva la Diva eyebrow pencil "32 macchiato"
 
Läppar:
Model co lipliner "illusion nude"
Viva la Diva lipstick "53 nude beige"
 
Ja. Det där var ju kul! Nu gör vi nåt annat. Ha det bra! ♥
 
 
 
 
 

RSS 2.0