Top ten songs of twenty thirteen

2013. Det var ju liksom bound to be a shitty year, vem fan gillar siffran 13 liksom? Udda år är aldrig bra. Därför är jag barnsligt förväntansfull inför 2014 (även fast det inte känns som det nu, nyårsångesten ligger skönt och vilar i kroppen). Tänker inte skriva nån årskrönika eller liknande, bara för att jag inte orkar. Men, Music we like (aka jag, mina nördsyskon, deras respektive + bobby) har röstat fram årets bästa album+låtar (se här), och eftersom jag inte riiiiktigt är nöjd med låtlistan (bra låtar, sure, men mina val röstades rätt snabbt ner...) tänker jag skriva en egen! Vi kör top 10. Here it is:
 
10. Iron & Wine - Baby center stage
 
9. Drake - All me
 
8. Angel Haze - No bueno
 
7. Daft Punk - Get lucky
 
6. Arctic Monkeys - I wanna be yours
 
5. Vampire Weekend - Ya Hey
 
4. The National - Slipped
 
3. Phosphorescent - Song for Zula
 
2. The 1975 - Girls
 
1. Justin Timberlake - Mirrors
Den här låten är M A G I S K. Den kvalar nog till och med in på den (inofficiella) listan över världens bästa låtar of all time. Hela min kropp blir helt lyrisk så fort man hör introt. Justin, shit vilken man!!!! Årets artist fo shizzle.
 
Där ja, nu vet ni vad ni ska lyssna på om ni inte redan gjort det. 2014 säger vi hej till en hel del bra musikupplevelser, eller vad sägs om konserter med Drake/The Weeknd, BSB, 1D, alla som nu kommer till Bråvalla och WoW och förhoppningsvis Justin Timberlake. Och en USA-resa i sommar. Engelskastudier på uni, mer praktik, nolle-p som fadder och så en massa annat kul. Ja, jag är nog redo trots allt. Puss och hej och såklart - GOTT NYTT ÅR!
 
 

lotd: 305 to my city

Såhär såg jag ut förra lördagen när det vankades pulsutgång (och jäklar vad kul det var!) Hur jävla Amazing är inte fransarna?? Är helt kär i dem!
 
Ögon:
Rimmel exaggerate eyeshadow primer
Urban decay 24/7 glide on eyepencil "junkie"
Too Faced milk chocolate soleil
MUS CS "ginger leaf"
MAC "Electra"
MAC "stars n rockets"
MAC "coppering"
Emite eyeshadow "dams"
Benefit longwear powder shadow "call my buff"
Maybelline master precise eyeliner
It's so big! mascara (tror den hette så? fick sample i glossybox)
Ardell demi wispies
 
Kinder:
Too Faced milk chocolate soleil
Benefit sugarbomb
MAC MSF "soft and gentle"
 
Läppar:
No7 lipliner "nude"
Urban decay revolution lipstick "lovelight"
MAC lipglass "pink lemonade"
 
 

lotd: the other half of me

Grävde (nåja...) fram min gamla Nelly-palett och använde de skuggorna till denna look. Minns att jag tyckte de var såååå himla bra för typ ett år sen, men sedan dess har jag testat en hel del andra skuggor och insett att dessa suuuger, haha! Sjukt opigmenterade och typ omöjliga att blanda snyggt. Men, det finns dock en hel del jättefina färger som är rätt unika, så den är ändå användbar. Och jag måste också inflika att denna läppfärg verkligen är den ultimata i min värld! Äger för många liknande, men åh vad jag älskar dem! Mvh yours truly the lipstick junkie...
 
Ögon:
Lumene Beauty base eyeshadow primer
Nelly-paletten
Maybelline master precise eyeliner
L'oreal lash out butterfly mascara
Viva la diva glittereyeliner "green"
 
Kinder:
Too Faced milk chocolate soleil
Benefit Rockateur
The balm mary-lou manizer
 
Läppar:
MUS slim lipstick 403 matte
 
 

Life update

Jag är inne i en mycket konstig period av mitt liv. Går runt och är helconfused hela tiden och pendlar mellan att vara astöntig och hormonell och asarg och... well, hormonell. Mår dock väldigt bra måste jag säga. Det jag funderar så mycket på är bara ett litet mörkt moln på min annars ganska klarblåa himmel. Jag är dock livrädd att detta moln ska växa... och börja regna... och åska... och blixtra... och allt annat sånt fult som man inte vill ha i sitt liv. Vill också bara beskriva mitt ord med låtar hela tiden, de verkar passa i så perfekt på mitt liv, allihopa! Lyssnar på Pink rabbits (The national) - mitt liv! Lyssnar på I wanna be yours eller Do I wanna know (Arctic Monkeys) - mitt liv! Lyssnar på Something great (One direction) - mitt liv! Ja, ni fattar. Störande. Men lite fint ändå.
 
Jag har nu officiellt jullov btw! Och vet ni vad det innebär? Jo, kära vänner, jag är 1/10 lärare. En tiondel! Wihooo!! Bara nio terminer kvar!!! Nej men ärligt, hur fantastisk har inte denna första termin vart? Blir nästan tårögd när jag tänker tillbaka på den. Har ändå lärt mig väldigt mycket. Det märker man först i efterhand tycker jag. Precis efter en tenta känns allt bara blankt, men nu känner jag att väldigt mycket ändå fastnat trots allt. Känns super! Och kan vi prata om alla fina människor jag lärt känna? Vänner, jag lovar att era framtida barn kommer få helt underbara lärare. Helt ärligt, blir nästan lite stolt när jag tänker på det. Lucky bastards. Och jag då? Jag har hittat rätt. Vet att jag pratat om det förut, men I can't stress it enough, det är en så jäkla underbar känsla att känna att man verkligen brinner för det yrke man håller på att utbilda sig till. Så dessa kommande nio terminer får gå hur snabbt eller långsamt de vill - det spelar ingen roll. Studentlivet är underbart men jag längtar verkligen efter att få jobba. Och i nuläget ser jag fram emot 30 hp engelska i vår. Vad sägs som lite american and British Culture studies? Det är bl.a vad jag kommer syssla med i vår. Amazing!
 
Ja, nä, ska vi säga så eller? Jo. Nu på lördag ser jag sjukt mycket fram emot en pulsutgång med finaste tjejerna och sen då? Det är ju jul för satan! Ha en riktigt bra sådan. Lova!
Puss och kram
 
 
 

lotd: first class

Det kan fan snöa i Egypten, men inte i Norrköping??? Usch! Men okej, vi dealar väl med det då. Köper julklappar för fullt (är klar med mina men sköter det mesta åt mamma också, eheh) och så... Är väl typ klar med skolan för i år (att jag sen har en hemtenta som ska in den 7/1 och en salstenta den 17/1 är en annan sak...). Ja. Här är iaf en rätt gammal look, älskar fransarna och läppkombon! Och är så jäkla  öl- och pulssugen, på lördag så jävlar...
 
Ögon:
Lumene Beauty base eyeshadow primer
The balm "nude'tude" palette
MUS eyepencil "czar"
Maybelline master precise eyeliner
L'oreal lash out butterfly mascara
Emite eyeshadow "dams"
MUS glittereyeliner "Queen"
Gypsy lashes no 94
 
Kinder:
The balm "down boy"
MAC MSF "soft and gentle"
Benefit Hoola bronzer
 
Läppar:
MAC lipstick "Hue"
MAC lipglass "pink lemonade"
 
 
 

Is it too much to ask for something great?

 
 
Trouble World, trouble child
Trouble times destroyed my smile
No change of heart, no change of mind
You can take what's yours but you gon' leave what's mine
I'd rather die than go home
 
 

The best faddertack in the world

Faddertack igår. Whan can i say? Tror att man lyckats när man kl 2 hittar ett gäng halvnakna faddrar i köket som dricker vaniljlikör ur ljushållare ;) var en maad kväll iaf, sjukt kul! Och ovven fick sig en omgång med spritpennan (saker som definierar mig: one directio, Danmark och unga killar. Det står t.ex på min röv att jag söker en 15-årig dansk? Well, sure ;) 








Lotd: always knew I could rule the world

Jag vill ha snö, NU! Det ska tydligen bli snökaos i morgon/på fredag? Fine by me, men jag måste kunna ta mig till och från Linköping, så den där kaos-delen får ju gärna utebli. Här är iaf en look jag gjorde förra veckan, så var så himla fin IRL, med massa silvrigt glitter/shimmer. Som en sån där underbart klar vinterdag när solen får snön att gnistra... ååååh!! Ja.
 
Ögon:
The balm "put a lid on it" eyeprimer
Isadora Cream mousse eyeshadow "Stardust"
MAC "Electra"
Sleek ultra matte v2 ("Ink", "pillow talk")
Barry M long last eyeliner waterproof "bold silver"
L'oreal lash out butterfly mascara
Maybelline master precise eyeliner
 
Kinder:
MAC "Fleur Power"
Benefit Hoola bronzer
MAC MSF "lightscapade"
 
Läppar:
MAC "Hue"
 
 

RSS 2.0