ni kan skratta om ni vill, håna oss vi rör oss ni står still

Imorgon visar vi dem vilket gymnasium som är finast på alla sätt och vis. Den som påstår att det är en "lek" har fel. Det här är blodigt jävla allvar och blod kommer att spillas.
After all så är ju ändå blod rött. Det är också färgen på kärleken, hjärtat, jordgubbar, bacardi watermelon och jultomten. Och De Geer. Enough said liksom. 


Lärka ♥ 


...



en sån där söndag

Dels så tänker jag på den coola gubben som vi såg igår på Skandia som hade jättelångt grått skägg och lika långt hår och stod och röjde till smk. Han skrek gång på gång att "de här killarna kan de!" och "gud vad det röjer!" och jag tycker att det är så fascinerande, coolt, gulligt och alldeles hjärtvärmande på samma gång. Där nånstans i nattens vimmel bestämde jag mig för att jag ska bli likadan när jag blir gammal. Hänga på "ungdomsfestivaler", supa mig lullig och klappa i otakt till electropop. Screw katter och barnbarn, det här är det nya svarta.

Sedan undrar jag lite vad det är för fel på mig som typ går under av träningsabstinens. JAG? Vad har hänt? Det känns lite halvlame att säga det men jag får ju inte träna förens om en vecka pga min kära tatuering. Man kan ju undra hur stor skada lite friskispass skulle göra på den, men jag är inte den som vågar gambla och få nasty infekterade tatueringar.

Och till sist så känner jag mig lite stressad. Ni förstår, för en envis materialist som jag är det fett jobbigt att ha pengar. Det brukar dock inte vara något problem eftersom jag är en fattig student med en månadsinkomst på 800 spänn (JA, till och med en FATTIGARE student, det ni!) men nu har jag fyllt arton vilket resulterade i cash från mormor och morfar och ett mystiskt nytt konto på min bank med några tusen på. Ingen vet egentligen vart de kommer ifrån, men jag har ju tillgång till dem så... Det kanske är mitt karmakonto?

Det var en sån där söndag, ja. Nu är frågan vad man ska göra: 1. Skriva klart filosofin X. Slötitta på Twin Peaks eller 2. Se på nån halvbra film på headweb. Jag vet inte vad ni vinner om ni gissar rätt men jag skulle råda er att inte rösta på alternativ 1. Typ daah.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


would you like some dip for that chip on your shoulder?

För det första är jag arton. Det suger lite (mamma har fått dille på att säga "du är ju faktiskt arton nu" vilket SUGER!) för att det är seriöst och shit plus att jag snart är död. Å andra sidan är det skönt. Jag är arton nu, kom inte och säg vad fan jag ska göra längre liksom. Ansvar är både coolt och jobbigt. Imorgon är det nkpg-festival med typ Zackarias, SMK och Fulkultur. Då ska jag köpa laglig alkohol för första gången, ta inte ifrån mig det nöjet liksom!

För det andra kommer Prince till Way out West. Årets coolaste bokning? Eh, ja! Inte för att jag något inbitet Prince-fan men DAMN mannen är cool. En typisk wow-bokning och det är därför jag älskar den festivalen. It'll be awesome! Kul att jag fick in två betydelser på wow-bokning.

Nu ska jag faktiskt plugga lite. Igår skrev jag ett fem sidor långt arbete om moralfilosofi på drygt en timma. Varför är det inte så enkelt att plugga matte? Eller kemi? Fyi ska vi ha matteprov sista dagen innan skolan slutar. Snacka om att suga ut oss från början till slut, ingen jävla resort här nej. På onsdag nästa vecka är det gymnasieslaget och jag börjar bli fett nervös MEN jävligt taggad. Words can't describe hur mycket jag älskar sånt här, känslan, gemenskapen och stoltheten som ligger i att vara en Lärka. Lite jobbigt att vi har mycket att leva upp till dock, det är ju alltid skönare att vara underdog liksom... 

Aja, vi ses och hörs ponytails. Puss på hakan xxxxzxzxzxzxzzzzzzzz

 

like the moon and the stars and the sun

  


worthless entry

Åh, DÖ! Jag har slutprov i fysik på onsdag. Sex kapitel pure evil att försöka förstå, det går sådär... Eller ja, det går inte alls. Jag gör ingenting, det är därför det inte går. Jag får ångest bara av att tänka på fysikboken och jag mår på riktigt dåligt när jag försöker lösa tal jag inte fattar ett piss av. Fysik är, hands down, den absolut värsta jag någonsin plågat mig igenom. Jag vet egentligen inte varför, jag menar jag kan ju ändå tycka att matte är roligt och det är ju inte jättelångt ifrån fysik... Aja. Nu försöker jag stay positive och tänka att efter onsdag ska jag ALDRIG mer lösa ett enda jävla fysiktal.

Fast å andra sidan.. det där med att vara positiv har ju aldrig riktigt vart min grej. Jag kommer att faila totalt. På riktigt. Men jag är liksom okej med det. Jag tänker lägga mer energi på biologiarbetet där jag vet att jag kan få bra betyg, samma med filosofin. Så jävla världelöst att mata döda fiskar liksom (METAFOR to die for!)

Annars... well. Imorgon klockan elva ska jag äntligen tatuera mig. Jag kanske dör. Vilket vore positivt för då slipper jag ju provet på onsdag <-- win-win-situation!
Aja. Hej-då. xxx


fedt bra


men framför allt undrar jag why i even bother

Jag undrar hur många människor i världen som just nu har Malavas "bubbly" på naglarna. Jag har det. Det är ett gräsligt fult nagellack och jag kan verkligen inte förstå varför jag tyckte att det var en vettig idé att köpa det.

Jag undrar varför det är just lokomotiv, atlantångare och rymdskepp som Skalman inte har i sitt skal. Det innebär ju också att mannen (...sköldpaddan) går och bär runt på K-pistar, atombomber, heroin och smuggelvodka. Fatta hur han skulle åka dit i tullen alltså! Jeez...

Har skalman f.ö bara saker i sitt skal eller har han människor där också? Typ hej, här går jag och bär runt på Ockelbo-Danne.

Jag undrar väldigt mycket vart alla Disney-filmer egentligen utspelar sig. Ta till exempel Djungelboken - vi vet att det är i en djungel (no kidding!) men where? Jag slår ett slag för Brasilien. Ser inte Mowgli väldigt brasiliansk ut? Min mamma säger Indien och då fnissar jag lite. Skulle Mowgli vara indier? Hahahahha...
I vilket hav utspelar sig den lilla sjöjungfrun? Förmodligen Stilla Havet... eeller? Vart bor Snövit? Jo, i Holland såklart. Hon har ju träskor på sig. Bambi är förmodligen svensk. Eller njaa, norsk kanske. Han är ju inte det smartaste kidet i hagen liksom.

Jag undrar lite hur många människor som just nu typ halkar på en groda/backar in i en get/nyser på en gris eller kliar en papegoja under hakan (har papegojor hakor? whatevs...) Och jag undrar verkligen om den där grisen tycker att det är fräscht att bli nyst på... Vem fan nyser på en gris? Perversa jävel.

xxxx

...



att ha ångest

Igår var det den sextonde maj vilket innebar (förutom att jag skulle ha tatuerat mig vilket inte hände pga sjuk tatuerare...) att det var exakt en månad kvar till sommarlovet. Det känns helt sjukt med tanke på allt jag har kvar att göra i skolan (typ ett np i franska, ett np i engelska, slutprov i fysik a, biologiinlämning, kemiprov, matteprov, filosofiinlämning, muntlig redovisning engelska, muntlig redovisning franska...) men också för att åh jag hatar this time of year. Alla blir übereuforiska bara man nämner ordet "sommarlov" men jag blir mer... ångestfylld. Jag är sjukt asperger i mitt hat mot förändringar, helst vill jag bara ha allt samma hela tiden med fasta rutiner och samma människor, samma uppgifter, samma, samma, samma... eller? En del av mig är så. För det är sant att jag hatar förändringar, jag grät alltid i slutet och början av sommarlovet när jag var mindre för att det just är en förändring... för att inte tala om mitt typ (pinsamma) breakdown när jag slutade nian. Å andra sidan är jag grymt på att adjust, jag vänjer mig lätt vid det nya. Jag bryter ihop i en vecka eller två, men sen kan jag skratta åt det tills nästa förändring kommer.

I alla fall. Nu är vi där att jag har ångest inför det stundande förändringen. Jag tycker att det är fett sorgligt att alla treor kommer att försvinna. Jag ogillar att jag själv kommer att vara trea om några månader - det innebär ju att det inte är långt kvar tills jag tar studenten! Shit, vilken jävla fetångest ordet "studenten" lockar fram hos mig. Vem vill bli fri? Vem vill ha egna val? Vem vill gå sin egen väg när det är så sjukt bekvämt att vandra i de nedtrampade fotspår som någon annan satt ut för dig? Inte jag. Det är ju läskigt.

Å andra sidan - skulle jag vilja vara fast här och nu för evigt? Fy helvete heller. Att vara sjutton i resten av livet skulle döda mig efter en vecka. Helst av allt vill jag bara spola fram livet kanske tio år. Jag vill vara vuxen och mogen och tillfreds och långt bort från där jag är idag. Kanske.

Sedan har jag lite ångest för att jag snart ska få min tandställning. De råttänder jag alltid hatat ligger mig väldigt, väldigt varmt om hjärtat nu. Jag har separationsångest, det är mitt problem... Förutom när det gäller fysik och franska, det ska bli fett skönt att slippa de ämnena nästa termin. Hah.
cheers xx


En gammal goding... nothing says it like the slaves! And by "it" i mean everything...


perhaps fuck off is too kind

Eric Saade kom trea vilket jag antar att man får nöja sig med. Jag ska dock erkänna att jag inte kände så igår då jag var MYCKET upprörd och bitter. Egentligen borde jag verkligen inte kolla på några tävlingsprogram öht, jag blir för engagerad och det är fett jobbigt! Haha, faan vilka jävla problem jag har... (egentligen skulle man dock kunna säga att Sverige vann eftersom vi vann vår semifinal i torsdags och Az-landet ((vem orkar stava)) kom inte först i sin!)
Anyway, i morse var jag fett jobbig och steg upp klockan halv tio för att gå och träna klockan elva. Jag älskar morgonpassen på helger för då är det typ bara jag och 40-plussarna. Haha, I like! Anyway, nu är jag fett hungrig och eftersom jag fortfarande är ensam hemma måste jag ju fixa det själv... repris från gårdagen peut être? Det är den enda jag kan... Det och så lite twin peaks i soffan, good!

Sedan har jag hört att det typ är VM-final i hockey ikväll. Finland mot Sverige. Det måste väl vara en drömfinal? Typ win-win-situation för en halvfinne som mig. Annars hatar jag hockey då jag anser att det är en sjuk machosport där man tävlar i vem som har mest testosteron. Ja, även på damsidan. Sjukt osexigt.

Imorgon, ladies, ska jag tatuera mig. Åh så nervös jag är! Tänk om jag dör? Jag brukar inte vara hypokondrisk, men i helgen har jag suttit och googlat "inflammerade tatueringar" och det är naaasty, ponytails! Dock sade min tatuerare att armen, där jag ska tatuera mig, är ett lungt ställe. Värst enligt honom är fötter och revben, och ju längre ner på kroppen man tatuerar sig desto större är risken för infektion. Och det är liksom inget trashigt hak i Thailand jag gaddar mig på, det är en seriös studio med certifikerad personal. Så det borde vara lungt, aight?

Nä, nu kurrar magen. Vi ses! ♥




Den här låten var min favorit för två år sedan och jag älskar den fortfarande. Sjukt plain låt egentligen, men det har nåt som binder mig...


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jag har precis lagat mat till mig själv i min ensamhet (i did it! jag kan visst fixa pomme med grillkrydda och ketchup, hands up!) och väntar nu in kvällens finbesök. På schemat står (såklart!) ESC. Om inte Eric Saade kommer MINST topp 5 tar jag fan livet av mig. Eller nej, det gör jag verkligen inte. Men... jag blir sur i alla fall. Jag höll på att få dubbla hjärtinfarkter i torsdags när han kvalade in, och jag är redan fett nervös inför kvällen... That's how big a geek I am! För jag menar hey, hur kan man inte gilla människan? Jag vet att låtens text är sjukt IQ-befriad och skulle kunna vara hämtad från en andraklassares dagbok, men SO? Sedan när är kärnan i eurovision intelligenta lyrics? Kärnan sitter i 1. ett snyggt nummer (check) 2. en snygg framförare (check!!!!!!) och en catchy låt (check!). Bara så att ni vet alltså.
Jag älskar annars alla sådana här tillställningar som unites länder. Jag älskar att få känna mig stolt över Sverige! Så ikväll skall jag sitta och vifta med en svensk flagga och hålla mina tummar för Eric. Gör det ni också.

(p.s. Jag läste i aftonbladet att Molly Sandén hade åkt hem från Düsseldorf för att finalen inte "funkade med hennes schema"... pfft! Hade min pojkvän tävlat i ESC-finalen hade jag lätt vart där och stöttat honom. Bara så att du vet, Eric. d.s.)


oh my god I think I'm hearing double


har en deppig kväll. vet inte varför men så är det. the vaccines piggar upp lite (framför allt låten ovan, så jääääävla bra!) men mest av allt behöver jag nog sömn. så, godnatt antar jag...


If you can't go back then where the hell do you go?


Oh yes oh yes på måndag it is! Jag hade typ förväntat mig en tid i juni eftersom väntetiden brukar vara på drygt en månad, men idag när jag kom in hade de precis fått en avbokning på måndag så why the hell not liksom? Jag vandrade ut därifrån med ett astöntigt leende men också väldigt nervös. Fan, på måndag liksom! Då ska jag, bruden som tycker det gör svinont att hicka, frivilligt låta nålar rista in någonting på min hud.
Mina föräldrars reaktioner är annars asroliga. Pappa skakar på huvudet och mumlar något om att det "bara är typ Zlatan som har tatueringar" och mamma börjar spåna; "tänk om du blir psykiskt sjuk när du fyller 27, hur kul är det att det står 'we all shine on' på armen då?"
Kära mamma, det vore väldigt ironiskt och jag skulle förmodligen skratta => minska risken för depressioner.
Jag tillhör ju annars en generation där tatueringar blir vanligare och vanligare. Mina föräldrar kommer ju hela tiden med argumentet att "det vore ju pinsamt att ha en tatuering i vår ålder" och ja, kanske det. Men när jag är 50 kommer det vara grymt många andra 50-åringar som har tatueringar och därmed blir det inte lika pinsamt... Times are changing vilket är svårt för generationen 50-talister att förstå.


Parkinson-Putte bloggar!

Jag skrattar åt lite konstiga saker ibland. Typ som när emilia tror att vår mentor, vars handstil är oläsbar, skrev "obs: hej!" på ett papper. Så sjukt random och roligt och jaaa jag älskar det. Kan fnissa till lite fortfarande.
Så när jag gick hem från skolan idag såg jag en vuxen kvinna som cyklade sjukt snett och typ darrigt. Först tänkte jag att YES vilken originell och rolig dam som cyklar precis som hon vill, inte som alla andra säger att man ska cykla. Då skrattade jag lite för mig själv för att det kändes så befriande. Sedan tänkte jag att hon kanske har parkinson och att hon faktiskt inte kunde cykla rakt. Situationen ändrades men jag skrattade ändå. Fick lite idéer för en barnboksserie -  "Parkinson-Putte på cykelsemester"! Eller varför inte "Parkinson-Putte i Afrika", "Parkinson-Putte matar höns" eller "Parkinson-Putte bakar bullar", jag har en massa idéer! Jag ser en komers i detta, jag kommer ju att bli rik! Sjukt befriande. Nu behöver jag till exempel inte plugga matte trots att vi har prov imorgon - screw school jag kommer att bli rik ändå! Skönt att ha det avklarat liksom.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


För övrigt anser jag att The Vaccines är fett bra. Hejdå.


kaerlighed

Fan i helvetet vad jag älskar Danmark. Jag vill gifta mig med Danmark. Jag älskar språket (GRYMT sexigt jag DÖR!) och jag älskar att alla jävla danskar är så jävla vackra med lite dumbo-aktiga öron och markerade kind- och hakben. Fan vad jag älskar det. Jag fick min shopping gjord också, vad mer kan jag begära? Ja, helgen var fin.

Annars är det ju fett varmt ute. Efter skolan idag (som f.ö bara bestod av inför-projektarbete med redovisningar och sånt) gick jag ner till Lucky 7 och snackade lite om min kommande tatuering. Jag bokade ingen tid eftersom jag ville snacka lite med dem först (typ halvnervös förstagångare) men jag ska tillbaka på torsdag med en bild på vad jag vill ha och då jävlar ska bokas en tid. KUL!!!!!! Annars hängde jag i solen med anna anna och michelle vilket var fett mys.

              


maybe we ain't that young anymore

Jag älskar Siba-reklamen på tv. Ni vet, Fabian Bengtsson aka Siba-Fabian vars mugshot-liknande bild är förevigt imprentad i mitt huvud. Typ tja, här sitter jag i bagageluckan på en smugglarbil och posar med DAGENS AFTONBLAD. Han är ju en legend, mannen! Och jaaa, jag VET att det var hemskt att han var kidnappad och shit och fan vad hemsk jag är som SKOJAR om TRAGISKA förteelser.

Jag älskar människor som bara kan droppa garden och erkänna att Mmbop på riktigt är en jävligt bra låt. Kom igen, vem försöker ni lura?

Jag älskar "Don't tell me that it's over" av Amy Macdonald. Jag vet att den kom för ett år sedan (och jag var fast redan då...) men jag KAN INTE FÅ NOG. På jävla riktigt. Den är så jävla bra och fan vad jag får ont i magen slash hjärtat varje jävla gång jag hör den.

Jag älskar nostalgiklipp på youtube. Jag kan sitta i timmar och bara titta på Björnes magasin, Täppas, Trasdockorna, Kipper, Williams önskestövlar osv. Med tanke på vilka underbara barnprogram jag och min generation hade borde vi ju bli värsta bomullskaninbebisarna. Och dagens kids kommer växa upp och bli bin ladins allihopa eftersom deras barnprogram typ är damp-framkallande.

Jag älskar även alla bloopers-klassiker på youtube. Jag kommer fan aldrig sluta asgarva åt Rikard Palm och hans "hah, positivt..." Eller Nassim Al Fakirs morbida godnattsaga i bolibompa, "nu kan vi bada i tomatjuice!" haha jag säger då det...

Jag älskar också Danmark. Och imorgon reser jag dit. Vi ses, ponytails ♥ 


Vintage!


är det överflödigt att skriva att jag är hungrig?

Jag hade en sådan äcklig pisstart på dagen idag. Inte nog med att jag försover mig, när jag vaknar är det FETT med snö ute, jag är sjukt hungrig men hinner inte äta något, jag hinner inte heller plugga någon biologi som jag hade tänkt göra (vilket dagens sådäriga prov får paya off) och så var jag så galet fucking astrött att jag inte ens klarade av att hålla i min foundationflaska med SJUKT vassa kanter = köttsår på tån. När jag väl var utanför dörren kom jag på att helvete, jag glömde nycklarna. Och ja, vi har självlås på dörren... Jag skulle då, efter skolan, behöva gå hem till min (sjukt pratglada...) granne och be om extranyckeln som hon har och sedan gå tillbaka till skolan för att hämta filosofiböckerna i skåpet (prov imorgon) och sedan hem igen. AWESOME. När jag kommit halvvägs till skolan kommer jag dock på att jag inte gick hem direkt efter skolan igår = pappa var hemma och öppnade åt mig... Borde inte nycklarna ligga kvar i väskan då? Fast nej. Får då snilleblixten att jag hade dem i jackfickan i stället och ja! Där var de fan! (Att jag hade gått hela vägen med händerna i fickorna och ändå inte märkt att en fet nyckelknippa låg där får tröttheten förklara)

Så vändes min dag från katastrof till helt okej. Biologiprovet kan ha gått asbra, helt åt helvete eller någonstans där i mellan. Ska ni satsa feta summor på det så föreslår jag det sista alternativet.
Att säga att dagen "lystes upp" av en mattelektion känns bisarrt, jag vet, men när man har en äckligt bra lärare, två fett sköna lärarstudenter och förståelig matte är det inte så dumt faktiskt.

Ja, det var historian om min dag det. Hoppas ni skrev ner det i er book of matters.
Du och jag, kära vän, vi ses igen. Någongång. Kanske på treans spårvagn, kanske någon helt annanstans.
Puss xxxxx


All posar i webcamen. Så är det bara.


what gives this mess some grace unless it's fiction


i was raised to believe i was somehow unique

Jag tycker verkligen inte om nationella prov i franska. Verkligen inte. Med det till trots skall jag ha ett hörförståelseprov imorgon och jag funderar på att skippa lidandet och bara hänga mig nu i stället. Fast åh det vore ju synd för då kommer jag ju att missa biologiprovet på onsdag och filosofidito på torsdag. Vilken underbar jävla AWESOME-vecka med andra ord! Party!

På fredag kastar jag in handduken och drar till Köpenhamn med min syster min mor och min mormor. De ska vara sådär väldigt fincreddiga och besöka Louisiana och nån jäkla Picasso-utställning. Jag vill bara dit för att andas dansk luft, shoppa (mitt horoskop sade att jag kommer att göra min bästa shopping i storstäder den här veckan! yes!), lyssna på folk som pratar danska och kanske lägga in en stöt på någon söt dansk prins. Eller en dansk uteliggare, det spelar inte sådär jättestor roll. Gifta mig med en dansk ska jag fan göra nån jävla dag i alla fall.

Jag har fetaste blåsorna på mina tår - vårskor </3
Och med det rimmet säger jag tack och hej för idag - ta hand om er och era husdjur kära ponytails.
xxxx


Idag lyssnar jag på detta, åh vad fint! Hahahah min pappa dör lite...


RSS 2.0