Dorian Gray

Alltså, jag är litegrann i chocktillstånd just nu... Såg precis klart "Dorian Gray"-filmen. Var lite smånervös innan ska jag erkänna. Var mycket tveksam till valet av Ben Barnes som Gray himself. Det kändes dock tryggt med Colin Firth som Lord Henry (seriöst, finns det en skådespelare som relaterar mer till sin karaktär utan att ens behöva lyfta ett finger? Tror inte det.)

Såhär i efterhand är jag inte direkt besviken. Jag hade trott att jag skulle sitta och såga skiten och skriva saker som att "den smutsar ner en väldigt fin historia" eller "wilde vänder sig i graven", men nae. Något sådant blir det faktiskt inte. Det visade sig att Ben Barnes är den perfekta Dorian Gray. Att jag inte förstod det med ens! Han är ju sådär läskigt vacker, världens finaste drag har han verkligen. Colin Firth var väldigt trygg och säker, precis som jag trott. Att de i filmen blandat in en dotter till honom [L. Henry] var lite smått confusing och kändes rätt så tanigt, men okej då.

Angående mitt nuvarande chocktillstånd... Alltså. Vad har de egentligen gjort med Dorian? Visst kan man i boken läsa mellan raderna och på så sätt förstå vad som egentligen pågår i alla Opium Den's som Dorian och Henry besöker, men så där... Nae. Dorian Gray är en player. Med fina ord. Och vi snackar inte lite... vi snackar inte viktorianska luster här, nej. Det är orgier. Det är eld, fetisher, tatueringar (!?), (VÄLDIGT) unga tjejer, gamla kvinnor, män, you name it. När han går på Basil Hallward, då kan jag inte hjälpa att jag börjar skratta. Det hela blev något överdrivet, rent utav komiskt. Men som sagt, om gud skapade en enda människa på denna jord så var det nog Ben Barnes... så ja. Han är som allra vackrast när han är hög. Bara en liten notis sådär...

 
"Humanity takes itself too seriously, it's the world's biggest sin. If the cavemen would have known how to laugh, history would have been different"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0