Bikten

Jag tycker att det är extremt roande att se hur religionen moderniseras. Nu menar jag inte modernisering as in välkommen in i den tjugoförsta århundrandet där vi tror på jämställdhet och forskning, utan modernisering som i SHIT vilken urge jag helt plötsligt fick att välla ut mig kärlek för gud/allah/whatever på FACEBOOK! Jag vet inte om det används som ett substitut för, eller bara en komplittering, av de vanliga kyrk-/moské-/whatever-besöken, men hur som är det galet kul att se alla dessa människor som likear "Gud är allt" och på dess wall copy pastear böner och kedjestatusar om hur man vågar stå upp för jesus (say what?) eller kanske bara ett enkelt "du är allt ♥". Om nu gud finns, vilket han förmodligen gör eftersom livet tycker att det är askul att hela tiden motbevisa mig, hoppas jag att han ser dessa facebooksidor och liksom, ja... well. Vad ska han bli, glad? Ledsen? Förvirrad? Förvånad, kanske. 
Jag vet inte ens om jag var ironisk med det här inlägget, det får stå oskrivet någonstans.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0