tänkte skriva nåt vettigt, but then again no

Har blivit lite sjuk. Har svinont i halsen och feber i huvudet. Klarade ändå av en tuff skoldag (hehe) med utvecklingssamtal med nisse och religion med helena. Tror att det är all jävla stress och press som släpper just nu och orsakar lite sjukdom. Ni förstår, hela förra veckan ägnades åt projektarbetet, vilket vi lyckades lämna in (om än 45 min sent...) i måndags. SÅ JÄVLA SKÖNT ATT DET ÄR ÖVER!! Världens vidrigaste kurs, jag skulle kunna skriva en bibel om hur fel det är att få betyg på en PROCESS. Så länge man gör klart projektjäveln och lämnar in i tid ska folk fan inte lägga sig i när man gör den. "Den här kursen ska förbereda er för arbetslivet" MY ASS, där kommer du 1. inte bli betygsatt och 2. VERKLIGEN INTE bli bedömd efter NÄR du gjort din uppgift. Förstå att vi är olika som människor och att det för vissa passar bäst att jobba kontinueligt med ett arbete i flera månader medan vissa jobbar bäst under press. Fuck you som värdesätter de sätten olika. Anyway. Leaving that behind, det är ju trots allt över nu. Bara en liten redovisning för tvåorna om några veckor, piece of cake.

Trots lite sjukdom så gick jag och klippte mig idag. Har man tid så har man liksom... somnade lite när de tvättade mitt hår, annars gick det ok. Nu är jag lite korthårigare och det är skööönt. Eftersom klippningen kostade 30:- mindre än vad jag trott gick jag till Monki och köpte två basplagg, ett vitt linne och en persikofärgad t-shirt. Logik, ni vet. Älskar logik.

Nä, nu tänker jag ägna kvällen åt att bara chilla. Tänker inte vara sjuk på fredag och verkligen inte på valborg! För övrigt är Italien-resan bokad nu. Den 10-15 maj åker jag, mamma, pappa, och lisa till Florens/Pisa och chillaaaaarrrr. Nä, jag har absolut inga höga förväntningar med tanke på 1. tidigare erfarenheter av Italien och 2. Florens är en konst- och kulturstad. Gammal renässansstad. Liksom hej, jag är ett betongbarn som älskar avgaser, höga byggnader och ädelgaserade utsmyckningar. Men men, god glass, nice pizza (även fast jag tycker mer om fat bottomed pizzas från usa än de tunna, finsmakar-pizzorna från italien...), skönt väder och lite shopping säger jag inte nej till.


Det var allt jag hade att komma med idag, ha det fint vänner och missa för guds skull inte Grey's ikväll. Your master has spoken, cheers!


Det kanske roligaste klippet EVER. "Hallå Brus" är en klassiker. Åh...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0