Holiday World

Tänkte ge en liten update på vad jag egentligen har haft för mig här. Och detta ur en synvinkel som inte tar hänsyn till den hemska familj jag lever i...

Vi åkte till St. Louis i söndags morgon, shoppade (tacka vishnu för Forever 21, gosh I love it! Butikerna i St. Louis var dessutom mycket bättre än de i New York som var rätt crappy...) och så. Jag köpte tre tröjor och ett par örhängen (anteckna in the big book of matters typ...). På kvällen träffade vi K's pappa och käkade på ett rätt coolt ställe där de hade en stor arkadhall också. Jag vann typ trehundraelva nallar i sådana där "gripmaskiner" (jag är KUNG på dem!) men behöll bara två.

På måndagen var vi på Six Flags vilket var rätt cool egentligen. Jag är en nöjesfälts-sucker, och bergochdalbanorna (okej, sjukt ord..) i USA är så jävla mycket större och läskigare än där hemma. Balder släng dig i väggen, verkligen! De hade ett stort vattenland där också som vi var i ett tag, vilket C tyckte var väldigt kul och jag hatade det. Visserligen var det skönt att svalka av sig (eftersom det var 110 grader ute..) men damn it, jag gillar inte sånt annars... Sedan åkte vi hem till hotellet trots att vi knappt hade åkt hälften av alla attraktioner i parken, för när C vill något så blir det så...

Igår var vi på Holiday World tillsammans med K's bästa vän och hennes fyra ungar (18, 16, 15 och 14 år gamla). Det var så äckligt jävla varmt, över 120 grader (orkar inte räkna ut hur mycket C det är, men långt över 30 i alla fall...) och svetten verkligen RANN! Så sjukt ofräscht och äckligt. Det var svårt att tro att det var flippin Illinois (eller, igår var jag ju faktiskt i Indiana hela dagen... yo dawg i'm such a globetrotter!) man är i, det känns mer som saharaöknen eller nåt... 
I alla fall, Holiday World var rätt coolt det också. Parken var indelad i olika högtider - thanksgiving, jul, 4th of july och halloween - och i dessa delar var allt namngett och inrett för att passa det. Sjukt konstigt att gå omkring i jul-delen i 120-gradig värme och lyssna på julsånger liksom, haha! Attraktionerna var sjukt läskiga men roliga, och även här fanns det ett vattenland... Jag har bränt sönder min rygg trots en jädra massa solkräm. Jag tål inte solen här, haha! 

Ja, det var väl ungefär det. Idag ska jag med K och fixa en massa grejer (b.la min mobil som inte funkar här... ååh), och så kanske jag ska träffa Jesse på kvällen. Imorgon ska jag i alla fall träffa Lynn (min lokala EF-representant) för lunch. Vi ska "diskutera min situation här". Jag hoppas på att de kan hitta en ny familj åt mig så att jag får byta, men om inte det går så ska jag hem. Så är det bara... Jag klarar inte av att vara här, och tro mig, jag har mina anledningar... 
Nej, I better go. Ses ponytails. 


Slänger lite random in en bild från flygplatsen i Frankfurt med Oscar och Lovisa som jag träffade på Arlanda. Jag är sämst på att använda kameran här i USA, ska bli bättre på det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0