Två musikaliska utropstecken

1. Åh som jag älskar denna låt! Haha herregud... Någon lyckades ta sig ner i någon unken källare i Lettland och rota fram de fyra människor som verkligen personifierar begreppet "nörd". Och så rörd jag blir, haha! Skulle Springsteen vart där hade han ställt sig upp och skrikit "STOP IT, you're justifying the stereotype!".
Titta på sångarens ivriga blick (ser han inte lite ut som en ren, och ung, Mick Jagger?), hans ecstasy-ben och kläder från 70-talet. Och älskade, titta på basisten till vänster om honom. Mitt. hjärta. smälter. Hahahaha herrejesus... :')



2. Från lättsam Lettisk(!?) pop till något... lite annat. Damien Rice behöver väl ingen närmare presentation, men jag måste verkligen återigen (?) hylla denna låt. Det är så vintage Rice, och slutklämmen är så... så out of words. Helt enkelt. Lyssna själva.

What's the point of this song? Or even singing?
You've already gone, why am I clinging?
Well I could throw it out, and I could live without
And I could do it all for you
I could be strong
Tell me if you want me to lie
'Cause this has got to die


Kommentarer
Postat av: Emilia

åååh jag kommer ihåg den låten! det var någon unge som mimade till den i småstjärnorn haha ^^

älskar den!

2010-08-18 @ 22:30:40
URL: http://emiliabadelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0