Hösten 2010

Okej. Nu hade jag tänkt vara extremt Blondinbellig och skriva ner saker (mål...?) för hösten 2010. Den kommer ju inte alls bli som jag hade trott, men nu är det positiva Stina som kryper fram och säger att hey! Det kan bli bra ändå. I höst ska jag:

- Engagera mig i LUF. Så mycket jag kan och hinner, det vill säga. LUF Östergötland är ju inte jätteaktivt, men jag får ta mig upp till Sthlm så ofta jag kan samt sköta saker hemifrån.

- Sköta skolan bättre. Visst är jag jävligt nöjd med mina betyg från ettan, de är faktiskt mycket bättre än jag trott (eller förtjänar...). Men detta mål kommer väl egentligen upp varje höst? Men håller man det någonsin? Men nu fan! Inga mer G'n på matteprov! Tvåan kommer nog bli tuff, men vafan. Har andra meatheads klarat det så kan väl jag också?

- Tillåta mig själv att vara precis så nördig som jag är. Who cares? Det är ingen hemlighet för någon att jag är en stor nörd. Jag gillar att svt play'a "Vem vet mest" för att jag är en kunskapsgeek som älskar att veta saker. Jag är en sucker för töntiga frågesporter. Jag älskar The Sims. Jag avgudar alla töntiga underhållningsprogram på tv (hösten kommer bli awesome med Idol, Fångarna på Fortet och Robinson!). Jag måste erkänna att jag även ärvt lite av min brors list-obsession. Jag kan sitta i timmar och bara skriva listor på saker! Rangordna dem, räkna ut medelvärden osv. Och ja, jag prenumenerar på Jan Björklunds nyhetsbrev och skriver en egen argumentationstext till varje. Jag är en first class geek. Get over it ;)

Ja, det var väl ungefär det jag kom på nu. Jag skulle kunna vara ännu mer Blondinbellig och lägga till typ att "unna mig saker", men vafan. Alla vet att jag unnar mig saker hela tiden. Jag borde snarare ha som mål att inte unna mig saker... Men nej. Hur kul vore det? Livet är miserabelt nog.

Positiva Stina säger nu tack och hej för idag. Nu ska jag återgå till min glass, min nutella och mitt vatten. Jag har inte ätit på snart två dygn, så jag tycker att jag är värd det... Puss på er xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0