Amazing needles

Det låter ungefär som det där nya tuffa pop/rock/skate/punkbandet från Phoenix, Arizona som spränger listreckord med sånger om fans, men det är det inte.

Jag tog min andra gardasilspruta idag... Ni vet kanske om min låga smärttröskel (och om ni inte vet det; jag har en väldigt låg smärttröskel), men första sprutan gjorde inte så ont mer än ett stick (and don't get me wrong - jag älskar att ta sprutor! Sjuksystern jag har nu skrattar åt mig för att sitter och glor på sprutan och allt hon gör, haha). Men idag... oh mighty vishnu vad det gjorde ont!!!
Men det skulle det tydligen göra, sjuksyrran träffade tydligen en muskel (visste inte att det fanns några i mina chicken legs till armar, men visst) och P A I N !
Tårarna vällde upp i ögonen, men eftersom jag är en MAN inte en treårig flicka med pigtails så bet jag ihop, tjoho! Blödde som fan gjorde det, och hon baddade med en massa sprit så att det sved som fan. Nu ömmar min arm jättemycket, så tyck synd om mig :(

Btw får jag inte ta svinis-vaccinet (för det är KLART att jag ska ta det f.ö!) förens om två veckor... Funderar på att skita i det och leka lite med en mix av vaccin... Tänk om hela jag blir en enda stor kemisk reaktion och det börjar växa huvuden i ryggen på mig eller något!!! Soft.
Anyway, min sista gardasil tar jag den 9 mars. Sedan är jag helt skyddad mot livmoderhalscancer och kondylom. Någon gång nästa år måste jag ju också vaccinera mig mot hepatit a och b, eftersom EF kräver det... Heroin chick, känn dig överkörd.

Annars vill jag väl bara säga LÄS JANE EYRE!!!
Jag är snart klar med den, men jag vill inte att den ska ta slut, underbara sak! Egentligen vill jag bara skriva ned de senaste fyra-fem sidorna jag läste, för de är så vackra, men ni får läsa dem själva. Men älskade Mr. Rochester som bara playar stackars Jane till döden... "it's you I intend to marry, Jane", åh!
Och ja, läs den på svenska. Jag läser den på engelska (vi ska läsa en bok på engelskan) och det är sådan svår och gammal engelska att jag dör ibland. Måste läsa allt jättelångsamt vilket har gjorde att det tagit ungefär jättelång tid att läsa färdigt. (F.ö verkar Charlotte Brontë gilla orden "scarcely", "mere" och "tranquil", jag skojar inte, de förekommer i var och varannan mening!)
Jao. Imorgon, onsdag, lång dag, får skolkatalogen (YES!!)
Lediga på fredag, den trettonde. Thank Vishnu.

SES och HÖRS, PUSS och KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0