Den bästa sortens självdestruktivitet

Jag är inte trött. Faktiskt inte alls. Oförskämt pigg är jag. Ändå gör jag i n g e n t i n g . . .
"Det roliga är inte att inte ha någonting att göra, utan att ha massa saker att göra men inte göra dem"
Ungefär. Lite ironiskt sådär, men sedan är jag ju både gjord och född på 90-talet också. Så det kommer väl naturligt.
Behöver egentligen fixa lite fakta om etanol sådär va. Men hur kul är det? Preciiiis...
Känner mig rätt bullet proof inför redovisningen imorgon i alla fall. Jag har ju mitt "hemliga" vapen - mitt snabba tal! Jag kan verkligen prata så jäkla fort när jag inte har någonting att säga. Någonting vettigt, ska inflikas. Det är jag och Fredrik (Filip och Fredrik), vi är grymma på det.

Om en månad, exakt, är det julafton! Smaka på den då! Kanske att man borde börja köpa julklappar? Viktor, Lisa, hör av er! Vad ska vi köpa till mor och far till exempel?
Känns så jäkla deprimerande att för första gången vara ensamt barn här hemma under december. Kommer sakna lisas och mina jultomtelekar och johans nästan gulliga obsession vid S connection!

Och så leker jag lite med tanken om att nästa år... då firar jag jul i ett annat land, på en annan kontinent, med en (nu) helt främmande familj. Lite småsorgligt är det också, men vem har inte drömt om att fira en riktig amerikansk jul? Jag, som är SÅ more is more, älskar alla flashing lights, stora plastgranar och julpynt i augusti. Men visst kommer jag sakna morfars och morbror bengts ständiga "knacka-i-bordet-så-att-man-ska-tro-att-det-är-tomten". Och hur mormor aldrig kan sitta still på julafton.
Ih!

Men nä. That's all folks, nu ska jag nog plugga lite ändå.


Bruce Springsteen - Wild thing (stockholm 4/6-09)
Sitter här och reminiscear den där underbara dagen. Får en liten glädjetår i ögat. Jag har sett det miraklet, det gör inget om jag dör nu :)


Kommentarer
Postat av: Lisa

s connection? vad är det?

2009-11-27 @ 22:58:13
URL: http://digsy.webblogg.se/
Postat av: Lisa

det var inget, vet nu.

2009-11-27 @ 22:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0