Lucia, CL och kemiplugg

De tre orden skulle kunna beskriva min måndag, om det inte vore för att jag totalskiter i den sista biten.
Jag gjorde en major uppoffring imorse och gick upp klockan prick sex för att vara i kyrkan (!!!!!!!!!!!!!!!stina i en kyrka!!!!!!!!!!!!!!!!) klockan prick åtta för att se på de geergymnasiets fina luciatåg. Det kan ha varit för att my skin liksom sizzles everytime I enter a church (tål det liksom inte) eller för att de sjöng så vackert, men rysningar i hela kroppen genererades för fullt. Punchlinen till detta är i alla fall att min första lektion på måndagar är klockan halv tolv. Så på tre timmar fick jag uppleva facebook-spelens manipulativa sida (tack corney... ;).

Jag fick i alla fall lite gottgöring för detta i och med att musiken var inställd, vilket innebar att jag slutade klockan halv två. Pretty neat aight! Efter lite slapp hemma entrade jag tram number two i'm feeling blue mot Norrköpings nypremiär för detta underbara koncept som går under namnet Café Liberal, aka CL. LUF's förbundssekriterare Christoffer Fagerberg var där och pratade om gömda flyktingar och kampanjen Gömd inte Glömd, vilket var väldigt intressant. Nu jävlar ska vi hjälpa de stackars papperslösa!

Jag kom hem för typ en halvtimme sedan, och tänkte att shit, här satan ska pluggas kemi! En rätt sane och logisk tanke med tanke på (ehehhe...) att jag har detta underbart gulliga fetingprov på onsdag. Men hallå... om någonting makes perfectly sense så är det ju inte så jävla dandy, eller hur? Så i'm taking the night off och hade i stället tänkt att sova som fan. Ännu en lång dag imorgon, och jag har som vanligt trehundraelva saker att göra. Att ha kemiångest (kemisk ångest...kronisk ångest?) kan jag ha den här tiden imorgon, då det bara är några saftiga timmar kvar tills jag äntligen får pressa mina nyvässade kolväten mot de klorblekta arken. Se, jag är SÅ inne i kemi-tänket, det här kommer gå super ;)

Puss på er fina! xxxxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0