Gjort är gjort och blir aldrig ren(t)

Idag har jag:

- Gjort mina IV-val, estetiskt val samt valbara kurser. Ohja! Musik som estetik, psykologi a och franska steg 4 (ja, jag valde det till slut... är rätt osäker på det eftersom jag tycker att franska är SVÅRT och jag skulle säkert kunna få högre betyg i något annat ämne... Men vafan. Jag tycker ändå att det är rätt kul med franska. Och så vill jag lära mig mer. Och självklart får man sådana där fina meritpoäng...).
IV-valen blev filmkunskap, filosofi och skapande svenska. Och Latin A och Personlig utveckling som reservval.

- Inte gjort färdigt svenskan

- "Småhalkat" (ni vet sådär fult... man halkar inte på så sätt att man ramlar, utan man tappar bara balansen lite. Och då blir allt sådär jättepinsamt, och man kollar sig nervöst omkring för att se om folk såg. Och sedan fortsätter man gå som om inget har hänt.) ungefär fem gånger på vägen hem.

- Fått halva min H&M-beställning. En svart klänning och en svart sjal... Jag känner att jag verkligen rustar upp min garderob för vår och sommar!

Saker som jag inte har gjort men bör göra inom en snar framtid:

- GÖRA FÄRDIGT SVENSKAN!!! Detta är första gången i mitt liv som jag bryter en deadline och ni anar inte vilken ångest och dåligt samvete jag har...

- Prata med SYV. Måste ju få "ledigt" i ett år...

- Gå till vaccinationstjänst. Läkarundersökning... Låter sjukt skrämmande och läskigt. Men jag måste... Få hepatitvaccin ska jag och få. Och TBC-check. Får ju inte vara sjuk när jag entrar staterna, liksom.

- INTE gå till skolan imorgon. Oh yeah! Det enda på denna lista som jag ser fram emot... Vi är lediga imorgon. Egentligen inte, men tack vare vinterkräksjukan så är vi det ändå. Karin är sjuk = ingen engelska. Fredrik är sjuk = ingen samhällskunskap. Och det var min torsdag det! Ibland är livet bra sött alltså.

Blääääeeeooooööö. Jao. Mhm. Nu ska jag och Hallon mysa vidare. Vi ses, ponytails!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0