jag är ju fan sämst

jag är sääääämst på att shoppa! jag är hur jäkla rik som helst nu (hur kan folk påstå att januari är det fattigaste månaden? jag är aldrig så rik som i januari...) men inte fan kan jag shoppa upp pengarna.
Ändå har jag lyckats beställa två klänningar, en hatt och en sjal från h&m (åh vilka hål det gjorde i såväl plånbok som själ...) och idag blev det en tunika från jc, en stor skjorta från bik bok och en BOK (tjuvlyssnat vol. 3! Ah! jag är världens tjuvlyssnat-nörd, och har första och andra boken. så självklart är trean essential).
Och mer? TVÅ saker från rean! oh my! erkänner jag det till och med? shit, i'm doomed. kommer tvingas skaffa skyddad identitet, och folk kommer skrika "hycklare" efter mig där jag går, iklädd någon trasa från hösten 2002. "Det var halva reapriset!"

Nej, riktigt så illa är det inte... än. Ett par örhängen från jc för TIO riksdaler. De ser rätt tacky ut, men vafan... tio spänn! Sedan ett rött "flätat", stickat pannband från mq. 65:-
har letat ihjäl mig efter pannband, hittar inget. fick ett av mor min i julklapp, som helt ärligt var mer varmt och mindre snyggt. Men det passar nog bra till nästa gång jag ska åka skidor!

Men ändå. Jag vill shoppa mer! Men eftersom jag är så dålig på kläder och sånt shit får jag väl bege mig till vaxis och go bananas där i stället. Det kan jag garantera, att det lär inte bli något problem det!

Det var btw på ikanohuset jag shoppade. Man kan ju undra varför jag åkte till linköping och shoppade? I precis samma affärer som finns en kvart bort från vårat radhus i norrköping?
mina föräldrar hatar linköping. alla som inte bor i linköping hatar linköping. linköpingsbor är dumma i huvudet säger man. "för linköpingsborna är det bara linköping som gäller, inget utanför existerar" sade min mor till mig... till MIG, tjejen som har en disturbingly naïv syn på usa. som ska flytta dit. amerikanare om NÅGRA är som linköpingsbor. haha. linköping är stud-staden, norrköping är trash-staden. förlåt mig, men jag väljer bort norrköping alla gånger! (och så är ju faktiskt linköping lite större än norrköping, och the bigger the better, right?)

Nu orkar jag inte skriva mer. Men jag känner mig lite taggig. Ska kanske gå en trappa ner och dra upp något känsligt ämne. Kan bli så.
Och ni vet, den där nypan salt som alla snackar om... ni kan ju tredubbla den om ni by now känner er lite irriterade på mig. Gör så. Hej då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0