Pelles Pizza

Mamma har köpt "Pelles pizza" till mig. "Du vet, de där som du älskade så mycket för några år sedan!"
...
Visst är jag en lite vimsig tjej, men jag vill ändå tro att jag kommer ihåg vad jag älskar och inte. Men nej, mamma var säker på att jag älskat Pelles pizza. Att jag hade blivit jättebesviken när de helt plötsligt försvann. Men lucky me, nu är de tillbaka!
...
Någon timme senare kom hon in i mitt rum. "ÅH! Det var ju inte du som älskade Pelles pizza! Det var ju Viktor!"
Såklart att det var Viktor. Viktor älskar Pelles pizza, inte jag. Kändes skönt att reda ut det.
...
Pelles pizza smakar... inte. De smakar ingenting. Men jag kan "göra" dem (8 minuter i ugnen på 225 grader!) vilket måste hyllas. När jag någon gång blir en fattig student kommer jag att leva på Eldorados nudlar, risgrynsgröt i korv och nu då, även Pelles pizza (eftersom de bara kostar 10 kronor!!). Känns skönt att ha en plan. En plan med väldigt varierad kost. Säkert en massa vitaminer också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0