USA

Just nu har jag precis fått igång mitt internet och sitter i soffan och ser på tv. Eller film... eller vad det nu är. Två stora hundar ligger vid mina fötter, och en överkelig katt brevid mig. Cloey sitter i fåtöljen till höger och Ty lagar mac n cheese i micron med en mountain dew i handen. Välkommen till amerika!

Jag mår skitdåligt just nu också, btw. Trivs inte alls här. Det är bara en känsla jag har, och det handlar inte om hemlängtan (även fast jag saknar alla där hemma...). Jag ser dock fram emot att vi ska till St. Louis på söndag och six flags och holiday world på måndag - onsdag. Jag får se hur jag känner vid låt säga nästa helg. Mår jag fortfarande såhär så ska jag åka hem till Sverige igen. Jag orkar inte lida såhär, och samtidigt tvingas ha ett leende på läpparna.

Mitt batteri tar snart slut, så detta inlägg får också sluta här. Vi kanske ses om några veckor, ha det så bra sålänge älskade människor <3

Kommentarer
Postat av: F.d. utbytesstudent

Måste bara säga att ett utbytesår faktiskt handlar om mer än att göra saker hela tiden, t.ex. shoppa, gå på six flags etc. Vad hade du förväntat dig? Lawrenceville är en liten stad och även om det inte har stora shopping malls eller en miljon invånare så är det ju ändå upplevelsen av själva USA som räknas under ditt utbytesår. Visst hade det säkert varit kul att hamna i en storstad men det visste du ju redan från början att det inte har varit många som placerats i större städer. Förlåt om du mår jättedåligt av att befinna dig i det genuina USA och det här är INTE någon negativ kommentar med kritik utan helt enkelt bara en förklaring av vad ett utbytesår innebär för majoriteten av utbytesstudenter. Det är inte ofta man får ett flashigt och coolt liv därborta, utan snarare ett mer lantligt liv i en småstad. Man kan trots detta ha ett UNDERBART år med härliga och snälla människor. Tänk på det innan du förhastar dig och åker hem och missar allting ! Tänk på allt du betalat för det här året och tänk på din värdfamilj som verkar bra och har valt ut dig av alla. ALLTING BLIR VAD MAN GÖR DET TILL, faktiskt. Försök försök försök !!

Mvh

En föredetta utbytesstudent

2010-07-30 @ 17:29:44
Postat av: Stina

Har jag sagt att jag inte trivs i en smastad? Du har ingen aning om mina forhallanden har, vilka jag traffar och lever med. Det var ingen som forberadde mig for att lamnas ensam hemma din forsta dag i ungefar sex timmar pa morgonen/formiddagen utan att ha en blekaste aning om vart din vardfamilj ar. ingen forberedde mig for att bli utfryst av dem och kanna sig sa javla ovalkommen. tur for dig att du hade ett sant bra ar, men vi ar inte likadana du och jag. vissa manniskor ar helt enkelt inte menade for vissa saker eller manniskor, sa lat mig ta mina egna beslut tack.

2010-07-30 @ 19:13:09
Postat av: F.d. utbytesstudent

Okej, det där låter jättehemskt och tråkigt men har dyu funderat på att byta familj istället? Ingen värdfamilj ska få dig att missa det bästa året i ditt liv! Det händer ju tyvärr att man inte passar med familjen i verkligheten trots att det kunde se bra ut på papperet.

2010-07-31 @ 11:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0