Mattenörden hälsar!

Hehe... första matte b-provet imorgon och vafan, jag ska väl erkänna... sjukt kul! Sedan jag började gymnasiet har jag verkligen gått och blivit en riktig mattenörd som tycker att det är skitkul (eller alltså, det kan ju variera... just nu fattar jag det mesta och då är det kul! mohaha..)
Dock är jag nervös inför provet imorgon. Det känns som om jag inte kan någonting samtidigt som det känns som om jag inte kan någonting om ingenting. Hänger ni med? Antagligen inte, men det är okej.

  
(mitt posande är så otroligt vackert att jag nästan blir lite våt i ögonen...  åh!)
Btw, detta är väl ändå vad hela matte b går ut på? Att skriva låååånga uträkningar och i slutet bara stryka allt och få fram att svaret på (2t)^2+(k-2t^2)^2-(k-2t^2-1)^2 är 2k-1. Tack för det liksom. Miljösvin.
Näpp. Klockan åtta blir det en timmes Family Guy, och sedan är det ännu en timmas plugg för min del.
Massa kramar. (eller xxx för att vara ännu lite mer mattenördiga och hälsa med hjälp av variabler! åhja!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0