När jag var liten, kanske yngre... vem vet?

När jag var liten...

... kollade jag alltid i alla parkeringsautomater i fall någon hade glömt lite mynt där...

... brukade jag och mina kompisar sno pengar från mina syskons spargrisar (förlåt!) och springa till pelles och köpa tuggummin.

... snodde jag några gånger plastmynt från skolan, skrapade dem i marken och använde dem sedan till automater (för att få typ slime-händer, ringar m.m.)

... var den lyckligaste dagen på året (förutom julafton) dagen då man för mamma fick använda sina nyinköpta "vårskor" (som ofta var glittriga)

... köpte jag alltid alla hjärtans dag-presenter till hela familjen. Fula gosedjur till mina syskon och godis till mina föräldrar. Allt för min månadspeng på typ 200 pix.

... trodde jag att min farmor och farfar hette mummi och vaari (det betyder farmor och farfar på finska) och reflekterade aldrig över varför jag kallade dem för deras "riktiga namn"...

... samlade jag på allting. Jag och Anna Hall hade "klubbar" för allting, och sparade allt från kapsyler, gummisnoddar och pennvässare i små påsar.

... var jag kär i McGyver

... var jag som lyckligast vid de ovanliga tillfällen då min syster och hennes kompisar kom in på dagisgården och körde twist med mig och mina kompisar.

... hade jag alltid sjukt coola poser på foton. Typ då jag alltid posade med ett pekfinger upp, då jag på riktigt trodde att det var något i stil med att göra v-tecknet.


Tyckte om Michael Jackson, det gjorde jag också... Och dansade Thriller-dansen helt sjukt bra! haha.


Kommentarer
Postat av: Emilia

haha naaw vad söt! ^^

2010-03-30 @ 23:28:00
URL: http://emiliabadelia.blogg.se/
Postat av: Lisa

det är lugnt, jag bytte ut mina guldtior mot tjugolappar med dig, så vi är väl kvitt.

2010-03-31 @ 09:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0