Tvådje mars tvåtusentio

Min mamma tycker uppenbarligen inte om när jag lyssnar på Peter Jöback - Higher om och om och om och om igen... Alltså. Så nu sitter hon och bläddrar i "1001 album du måste höra innan du dör" (medelålderskris? nä, det är faktiskt en awesome bok) i ren protest. HALLÅ? Som OM typ Roxy Musik eller The Beatles skulle vara bättre än Sveriges stolthet Peter Jöback? I think my mom's gone crazy...
Jag har ju faktiskt fina minnen med Higher. Det var i den där perioden då jag var sådär jättekär i Jerry och skrev innerliga kärleksbrev till honom. Som jag dock inte gav bort... det var väl mer små bekräftelser för mig själv. Jag läste dem för ett tag sedan och oh boy... jag var screwed up redan som sjuåring. Så grymt invecklad och komplicerad. Aja.

Nu lyssnar jag i alla fall på Beach House för att mamma inte ska tro att jag är för töntig. Beach House är bra, och jag får lite Twin Peaks-känsla över det... I alla fall i "Silver Soul" när de sjunger "it is happening again". My mind goes straigh to JÄTTEN och COOPER och BOB killing.
Samma sak med Magnetic Fields - Interlude. Hela den låten låter som något som skulle spelas på Roadhouse och sjungas av den läskiga kvinnan med den underbara rösten.

Och jag bara irrar på om absolut ingenting som vanligt. Men ni får ursäkta mig, jag är så inne i O.C s. 3 nu. Och jag bara väntar på att Johnny ska dö, för jag orkar inte med killen längre. Han är en av de få människor i världen som jag faktiskt tröttnar på TROTS att han ser ut att vara sänd från gudarna. Evidence.

Beach House - Silver Soul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0