JUUUUUUUL!!

Jag börjar, sakta men säkert, acceptera och vänja mig vid tanken av att fira jul hemma för första gången i mitt sjuttonåriga liv. Vi har nämligen alltid varit på landet annars, och det är hur mysigt som helst! Men kallt... och det kräver en massa jobb (Vi har inget varmvatten, inga element eller nåt. Vi måste alltså elda en jävla massa...) vilket mormor och morfar (som alltid fixar det annars) inte orkar längre.

I alla fall. Jag gick med på att fira jul här hemma på ett villkor - en jävla massa nytt julpynt! Det vi har nu består typ av toarullestomtar made by Stina 5 år (det värsta är också att man ser en sådan avsaknad av artistic skills på mitt hemmagjorda pynt när man jämför det med mina syskons rätt så fina saker...). Så, nu jävlar ska hela jävla huset fyllas med tomtar, ljus, granris och glitter!

Idag tog vi det första steget, åkte till Ljus i hem och inhandlade dels en ny stjärna till mitt fönster och ett lysande "vinterlandskap" med ett RÖRLIGT TÅG!!!! (Ett sånt som jag har drömt om sedan jag var ungefär en dag gammal, men aldrig fått av min grinch till mamma... Tur att man har en prylgalen pappa!) Det är awesome! Jag blir alldeles förblindad, och kan sitta och stirra på det där cirkelgående tåget i timmar!

Om sex dagar är det första advent. Och ja, ni vet det, men fy satan vad jag älskar den här tiden på året. Jag.mår.så.bra.

    


Kommentarer
Postat av: Lisa

När ska ni julpynta? Jag vill ju också....

2010-11-22 @ 18:43:54
Postat av: Stina

granen ska vi sätta upp när du kommer den artonde i alla fall... vet ej när det andra julpyntet kommer, jag har redan smygstartat lite ;p

2010-11-22 @ 18:49:12
URL: http://jesuis.webblogg.se/
Postat av: Lisaaa

btw, sorgligt med landet såklart, men när jag tänker efter kan det faktiskt bli mysigt att fira jul hemma, jag hoppas fler än mormor och morfar kommer förbi. OCH INTE EN MASSA DATOR-SPELANDE, ok? Vi får köpa massa nice julgodis, julpynt, GRANPYNT, tända ljus osv osv

2010-11-22 @ 20:21:03
Postat av: Stina

men jaaa, klart att mormor och morfar kommer! ja, mamma och pappa har lovat att vi ska köpa en massa jävla saker, och jag tänker fan inte vara vid datan en sekund efter kalle anka, vi gör det till en regel!

2010-11-22 @ 21:06:07
URL: http://jesuis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0