fractic logic

Som naturvetare är det så enormt befriande att ibland få lite uppgifter som faktiskt inte innefattar lagar, regler eller någon av dessa triljoner formler. Det är extremt skönt att bara få tänka utan att någon spikar upp stängsel. Ja, visst gillar jag kemi och biologi, och ibland är det skönt att det inom matten bara finns ett rätt svar, men jag tror ändå att det är nyttigare för själen att slippa strikta restruktioner ibland.
Som nu. Jag "pluggar filmkunskap" (herrejesus, det låter ju fan mer flum än att vara estet...) Det gjorde jag igår med. (hade prov på filmhistoria idag. hela 1900-talet plus halva 1800-talet. Det var rätt svårt att komma ihåg allt faktiskt. Stört irriterande att totalfaila på G-uppgifterna för att man inte kunde komma ihåg vem som regisserat Metropolis och Rom - en öppen stad. Och att jag bara hade swinging london och beatles-filmer i huvudet under 60-talet... Visst hade jag skrivit om den nya franska vågen tidigare på provet, men VEM kommer ihåg sånt further on?)
Nu skriver jag en analys av Eyes Wide Shut. En anslagsanalys, en dramaturgisk analys, en innehållsanalys, en karaktärsanalys och så alla lärares favorit; att se samband mellan filmen och dess samtid. Det är grymt roligt. Mindre kul är det att detta ska redovisas imorgon på max 15 min. Det är grymt svårt att pressa ihop allt viktigt (och roligt...) till en kvart! Men ja. Jag ska fan ha mvg i den kursen, så det får väl gå...

Annars går, står, andas, äter, sover och lever jag jul just nu. Den som vågar påstå att det är "tidigt" ska jag fan stoppa en gran i munnen på. Puss på er fina xxxx 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0