Ibland är mitt liv riktigt bra!

Idag har jag träffat Jan Björklund, min politiska förebild. Han var på besök på De Geer, och som folkpartist var jag självklart där och hejade på tillsammans med mina liksinnade, dvs andra folkpartister. Trots att ssu och ung vänster hade stått utanför skolan från klockan sex på morgonen (vad nu vitsen med det var... skolan är nog rätt tom då!) och hade sina invändningar på Björklunds besök så gick det väldigt bra. Jag måste erkänna att jag blev väldigt starstruck och helt skakis till en början, haha. Men som sagt, jag ser verkligen upp till den där mannen. Han inspirerar mig något enormt, och jag älskar den rakryggade och ärliga politik han för. Och så har jag ju faktiskt tänkt att bli utbildningsminister någon gång i framtiden! ;)

Annars har dagen varit väldigt... mosig. Mattelektionen made no sense whatsoever (jag måste erkänna att matte c kommer suga - trots eyecandy till lärare!)  och efter den var all kraft bara... borta. Sockerkickar på hålet, och så noll koll på fysiken igen. Vanorna sitter i! Och ja, min fina vurpa på cykeln mitt framför två (unga...) byggarbetare gjorde inte saken bättre. "Nothing hurt but my pride". Som den ryggradslösa själ jag är så fick jag cykla en omväg på hemvägen för att inte stöta på dem igen. Och så regnade det. Kopiösa mängder. Och så fastnade jag fastnade bakom världens långsammaste cyklist som blokerade hela vägen hem.
... Men av någon konstig jävla anledning (nej, jag förstår verkligen inte varför! jag måste ju till och med plugga franska ikväll!) log jag ändå stort när jag klev innanför dörren. Livet är konstigt. Mitt humör är konstigt. Men just nu är jag bara väldigt glad och nöjd med livet, så jag antar att jag inte ska klaga...

Förutom på en sak! Imorgon bitti (7.45!!!!!!!!! FÖR tidigt!) har jag IV-val (filmkunskap) men jag har iiiingen aning om vart jag ska vara. Det finns en slight chance att det är på Kungsgård, men det kan lika gärna vara på De Geer eller Eber... Men eftersom att Kungsgård ligger närmast mig så går jag väl dit och ser efter. Vilka problem jag har!

Tack för att ni så evigt lyssnar på mina tankar och åsikter och tomma ord om absolut ingenting. Idag är ni det finaste jag har, käraste! :) xxx


Och så helt random en galet fin låt av Sean Lennon. Tänkte att ni kanske ville lyssna på den eller nåt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0