say this, say that

För att bara påpeka det ännu en gång - jag älskar hösten! Dagar som idag, när solen skiner, himlen är klarblå och luften frisk och kylig, är så jävla underbara. Trots att händerna får lida när man cyklar, men det får man ta som en petitess. Billie the Vision i öronen, och så en cykel på södra promenaden. Till och med Norrköping är förbannat fint på hösten!

Idag började dagen med ännu ett politikerbesök i skolan (som vår snygg-rektor så fint påpekade - De Geer is the place to be! Hur många ministrar har ni fått, Eber?) i form av Maud Olofsson. Jag tycker om henne. Hon är tuff, men ändå jordnära och ärlig. Dock var det ju lite surt att CUF fick ha bokbord utanför aulan med inte vi i Fp... Är rektorn centerpartist kanske?
Nästa vecka kommer Ibrahim Baylan (Socialdemokraternas partisekreterare) och då satan ska han grillas! Jag har redan kommit på en del saker som jag ska fråga om... Jag hoppas att Per Schlingmann kommer från Moderaterna! Killen amuses me, he does indeed!
... Och på tal om Moderaterna så fick jag en fin pin från dem idag. "Rör inte min stadsminister" stod det. Trots att jag inte är moderat så får den pryda min jacka, för jag vill verkligen inte se någon annan än Fredrik som stadsminister!
... Och på tal om det. Fredrik Reinfeldt's utfrågning i SVT igår var väldigt bra, skulle jag säga. Den där mannen har ju sådana SJUKA puppy eyes! Haha, galet. Men jag tycker väldigt mycket om honom, gamle Fredrik. Han utstrålar ett sådant lugn och har en sådan proffsig attityd gentemot saker. Han får en att på något konstigt sätt tro att saker och ting faktiskt kan ordna sig här i livet. Skulle jag hamna på en öde ö och bara få ta med mig en människa skulle jag lätt välja Fredrik! Haha no shit.

Nog om det. Idag fyller mor min år, och jag har köpt tårta till henne. Har ni gjort det någon gång, Viktor och Lisa? Hah. (Den var god, om ni undrar...)
Ha det fint, kompisar! xxxx


"En helt normal tjej"


Kommentarer
Postat av: Lis the best

ehh, vart har du befunnit dig de senaste åren då jag och viktor har tagit hand om det??

2010-09-03 @ 18:43:28
Postat av: Stina

hah, hur många tårtor (för DINA pengar) har du köpt? ;o

2010-09-03 @ 21:58:05
URL: http://jesuis.webblogg.se/
Postat av: viktor

snyggt att du tar åt dig äran själv, får jag fråga VEM som sa åt DIG att köpa en tårta till mamma?

2010-09-04 @ 15:07:50
Postat av: Stina

... gjorde du det? :s när?

2010-09-04 @ 15:42:47
URL: http://jesuis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0