If I had you here I'd clip your wings

Måndag. En vecka och en dag kvar till skolkarusellen återligen börjar snurra och "det är bara ett och ett halvt år kvar"-mantrat ekar i mitt huvud. Hm.

Idag har jag i alla fall gjort stan med lis the fish. Lis köpte en greken (fniss) och jag fick med mig en icke rea-kavaj från H&M, en icke rea-tröja från MQ, ett icke rea-halsband från Glitter, en icke rea-concealer från Åhlens och guess what - ett par rea-örhängen för 25 pix på Glitter! Och det ser inte ens så jättetacky ut, bara lite!! Lyckan är total, it is indeed. Jag lyckades även hälla ut alla mina mynt (och det är en del...) framför kassan på H&M... Smidig tjej, åh hej! "Där rök kapitalet!" sade tanten bakom mig och hennes ögon bara lyste "dagens ungdom - de bara slänger pengar omkring sig!" Aja... det var ju knappast som om jag styckade hennes fördomar i alla fall. If it makes her happy!

När vi ändå talar om att handla och spendera pengar (för det är faktiskt det jag gör bäst... hm) så fullkomligt avgudar jag att Forever 21 numera skippar från UK vilket innebär noll tull och endast 6 euro i frakt!!!!!! Forever 21 har en totalt underbar webbshop, mycket bättre än de fysiska butikerna. De i NYC var lika messiga som Zara under mellandagsrean (kaos...), men i St. Louis var de rätt classy faktiskt. Aja, en klänning, en tröja, en ring och två par örhängen är på väg hem till moi, allt för under 600 spänn. Hur fantastiskt? 

Nä, nog om minna materialistiska pulsådrar som beats like Ringo, nu ska jag nog ägna mina värdefulla minutrar åt att pyssla ihop en inspirationboard som ska bli 2011's almanacka. Med "inspiration" menar jag ögongodis. Kalla mig ytlig men vafan, det var Oscar Wilde också. 
Ha det dandy vänner, vi ses xxxx 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0