too cool for school

Jag älskar lata dagar, att kunna göra allt eller inget precis som jag vill. Jag älskar att sätta klockan på 6 bara för att kunna hånle åt alla som faktiskt måste gå upp då. Jag älskar att äta lunch till frukost och middag till lunch. Jag älskar att sova i över tolv timmar och framför allt älskar jag att inte vara bunden till ett slaviskt schema som jag måste följa för att inte skära min framtid (?) itu.
Ladies, imorgon börjar skolan igen och jag dör litegrann inombords. Det är dock en liten tröst att 1. vårterminen alltid går mycket fortare än höstterminen och 2. det är en termin kvar på det helvetesår som är andra året på en naturvetenskaplig linje. Jag ska inte säga för mycket, men trean kommer bli soft! Ingen fysik, endast en period matte, en termin kemi och sedan typ bara 50-poängskurser i psykologi och biologi.

Jag har inte lyft ett finger school wise detta lov. Jag drömde inatt att jag fick IG på ett fysikprov, det kanske säger något... Jag har en hel engelskabok att läsa, franska att göra, matte att plugga och så framför allt denna äckliga skitfysik som jag bara blir mer och mer irriterad på. Men jag ska inte stressa, och jag ska inte oroa mig. Saker och ting kanske aldrig löser sig, men i detta underbara land har man ju ändå rätten att dö om man så vill. Alltså, det löser sig alltid.

Men nu skall jag suga in mig dygnets sista ledighet och frossa i Gossip Girl.
Vi ses på andra sidan, kära vänner. Vi ses där...


En av 2010 absolut bästa låtar. Gosh, my skin sizzles!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0