xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jag har precis lagat mat till mig själv i min ensamhet (i did it! jag kan visst fixa pomme med grillkrydda och ketchup, hands up!) och väntar nu in kvällens finbesök. På schemat står (såklart!) ESC. Om inte Eric Saade kommer MINST topp 5 tar jag fan livet av mig. Eller nej, det gör jag verkligen inte. Men... jag blir sur i alla fall. Jag höll på att få dubbla hjärtinfarkter i torsdags när han kvalade in, och jag är redan fett nervös inför kvällen... That's how big a geek I am! För jag menar hey, hur kan man inte gilla människan? Jag vet att låtens text är sjukt IQ-befriad och skulle kunna vara hämtad från en andraklassares dagbok, men SO? Sedan när är kärnan i eurovision intelligenta lyrics? Kärnan sitter i 1. ett snyggt nummer (check) 2. en snygg framförare (check!!!!!!) och en catchy låt (check!). Bara så att ni vet alltså.
Jag älskar annars alla sådana här tillställningar som unites länder. Jag älskar att få känna mig stolt över Sverige! Så ikväll skall jag sitta och vifta med en svensk flagga och hålla mina tummar för Eric. Gör det ni också.

(p.s. Jag läste i aftonbladet att Molly Sandén hade åkt hem från Düsseldorf för att finalen inte "funkade med hennes schema"... pfft! Hade min pojkvän tävlat i ESC-finalen hade jag lätt vart där och stöttat honom. Bara så att du vet, Eric. d.s.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0