Har aldehyder stor eller liten löslighet i etanol?

Jag har kemiprov imorgon och borde verkligen plugga på dessa helvetiska jävla kolväten och karbonylgrupper, estrar och ketoner hit och dit men kids... nja. Jag är totalt slutpumpad efter dagens friskis-pass, och eftersom jag gick innan stretchingen (dah, man måste ju hinna hem till idol...heh) kommer min kropp vara lite smått invalid imorgon. Jag kan typ inte röra mina ben redan nu liksom, detta bådar inte gott. Så, vad jag ville komma fram till var i alla fall att screw kemi, jag behöver 1. äta och 2. SOVA (min sömn är så jävla fuckad just nu och det tär verkligen på en. Fan.) och kanske 3. inta fosterställning och lyssna på deppmusik. Varför? Well, kids dör i Afrika, vänner. Regnskogar huggs ner, jordbävningar ödelägger städer och Tea Party-rörelsen försöker fortfarande förpesta världen (eller i alla fall USA) med sin konservativa jävla äckelpolitik. Det är värt att deppa lite över, faktiskt.

F.ö. så bokade jag, Emilia och Cornelia studentkryssningen idag. Vi höll på att dö i trippla hjärtattacker över det extremt b-iga bokningssystemet (typ hej jag har läst datakunskap A och tror att jag kan skiten...) men till slut lyckades vi få ihop något... Det blev en svit och en A2-hytt. Anledningen till det var att det inte fanns några 4-bäddshyttar kvar, vilket sög lite men ok. Så såg vi sviterna och ba sweet, här kan man ju lätt sova tre! Men nej, så fick man inte göra. Så om nån vill hyra en småskabbig A2-hytt svart så är det bara att höra av sig, haha...

Nu börjar mina axlar fucka sig (kan man få träningsvärk redan efter drygt en timma?) så jag känner bara för att, well... dunka wu lyf och tänka på döden. Kemin får vänta.

(p.s. vill ni veta vad som fick mig att skratta högt för mig själv i kanske tio min tidigare idag? Jag upptäckte att på en av mina spellistor på Spotify hade jag lagt The Fray's "You found me" direkt efter The Tallest Man on Earth's "I won't be found". Är inte det JÄTTEROLIGT eller? Hahahahha...)  


En simpel illustration på vad som irrar runt i mina tankar varje dag i skolan. Faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0