Paradise is not lost it's in you

My eyes don't shed tears but boy they pour when I'm thinkin bout you

nfajksfhieakjrzlfklsajfksz
njefkw
kfj
ungefär så. usch, klarar inte av arbetslöshet längre, käkar upp mig själv och my stupid mind snart asså. Till min räddning har jag finaste frankie och nyinköpta säsonger av gossip girl (som jag iofs redan har sett miljoner gånger, men det är ju det som är det roliga. Jag är väldigt lik Blair där, då hon säger att hon alltid tittar på samma filmer om och om igen i stället för att se nya - "because I like to know how things are going to end". Gud vad det är så! Jag börjar mer och mer bli ett emotionellt control freak..)

I måndags och igår jobbade jag iaf! Jag var, för att uttrycka mig fint, slottets bitch. Kände mig som askungen då folk ropade mitt namn KONSTANT och jag fick dammsuga ett helt slott, putsa porslin ("tappa det INTE för din pappa har inte råd att betala konstaderna"), ordna blomsterarrangemang och leta efter madames tal, glasögon, säkerhetsnålar eller whatever else hon tappade bort... phew. Igår var då lunchen som var mitt huvudsakliga jobb. Eller lunch, förlåt mig, det var en "hattlunch för damer". Ja. Nej, det var inget skämt..... Där kom det damer från hela Sverige med konstiga hattar och ännu konstigare outfits... Är man rik har man tydligen green light on looking totally weird. Jag ska väl inte snacka då min outfit bestod av en vadlång SJUKT osmickrande svart kjol, svart skjorta, vitt 1800-talsförkläde med matchande hätta. Jag såg förfärlig ut. Och mitt i allt skulle jag lära mig att servera vin........ Där stod Anders, proffessor i mikrobiologi, utbildad sommelier och medlem i nobeljuryn, Ida, lärarstudent med sex års serveringserfarenhet och så jag. Det var dock sjukt kul att servera trots att jag tappade en smutsig kniv i en dams knä (ja, hon hade vit kjol och ja det blev en fläck...), spillde en massa vin på de vita dukarna och ännu mer vatten. Jobbade i väldigt många timmar och hade så ont i kroppen efteråt... aj aj aj... Men betalt får jag iaf, vet bara inte hur mycket. Ska bli spännande...

Aja, nu ska jag fortsätta min dag med ännu mer gossip girl. holla!

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0