MMXII

Jävlar vad shit som hänt under 2012. Inga riktigt earth shaking-grejer som förändrat mitt liv, men väääldigt mycket annat. Jag har inte direkt haft brist på händelser att bearbeta och överanalysera om vi säger så... Nu är det snart 2013 och jag antar att man ska sätta upp mål? Ha nåt att sträva efter? Konkreta och realistiska drömmar som på något sätt ska fullända ens liv. "2013 ska bli mitt år!" Som om man har någon som helst makt över sitt eget liv. Den som säger det ljuger... Men nu ska vi inte vara sådana, jag ser faktiskt fram emot 2013 på ett sätt jag nog aldrig sett fram emot något nytt år förut. Jag ser fram emot att börja plugga igen, jag har verkligen saknat det. Ser fram emot något mer fasta rutiner, ett schema att följa och lite nytt att tortera hjärnan med. 2013 blir kanske det året jag växer upp? Vore ju fint med en stundande 20-årsdag och grejer. Lämna tonårsångesten, problemhyn och allt drama bakom sig? Hahahaa....nåväl, drömma kan man väl alltid...
För att wrappa things up lite tänker jag lista en del saker, roliga som tråkiga, som rör 2012. Jorden gick ju tyvärr inte under (säger som grumpy cat: "worst apocolypse ever!") så vi får väl dras med lökiga listor i år igen. Enjoy!
 
Årets låt: Tycker att det är jättesvårt att kröna en solklar vinnare i år, men måste jag säga en så säger jag Pyramids av Frank Ocean.
 
Årets album: Får bli frankis där också med sin CHANNEL orange. Frank kan vara årets personlighet också för den delen, en genuint jävla fin och vettig människa som gör musik med Tyler the Creator, vem tror på sånt?
 
Årets konsert: Säger jag något annat är Springsteen på Ullevi i juli är jag ju sinnessjuk. Bästa. Ever. Bubblare blir Blur, Bon Iver och Odd Future på Way out West.
 
Årets låt som egentligen inte är från i år men som jag ändå kommer förknippa med hela 2012: YA BB!!!! Ta en viss misslyckad bal, raise it with en GLORIOUS balnatt, ta nån helg därefter och en underbar sommar. Ta studentveckan. Blanda allt i en skål och produkten som stiger ur massan är Ya bb. Låten är sån ren jävla lycka blandad med lite melankoli och sentimentalitet men jävlar vilka fina minnen den bär med sig. Priceless.
 
Årets raggningsreplik: "Call me maybe". Har jag testat det? Ja. Funkar det? Ja.
 
Årets händelser i stort: Måste väl säga allt som har med studenten att göra, dvs hela studentveckan och allt tillhörande. Något omtumlande och faktiskt inte så ångestladdat som jag trodde att det skulle vara.
 
Årets känsla: Den där känslan av hopp som byggs upp men sedan raseras igen. Som en jävla sinuskurva genom fyra årstider.
 
Årets ilska: Människor i allmänhet, smygrasister i synnerlighet och framför allt de som inte ens smyger med det utan titulerar sig som sverigedemokrater.
 
Årets fatala misstag som upprepades i princip varje dag: Att läsa fb-kommentarer till inlägg på random fientlig sida eller statusuppdatering. Folk. är. på. riktigt. helt. jävla. qi-befriade.
 
Årets "vet inte om jag ska skratta eller gråta men jag tror att jag skrattar": Skilsmässan mellan Tom Cruise och Katie Holmes. Tompa är singel och enligt Klick har han ju en thing för svenska blondiner.... Tompaaaaa???
 
Årets "vet inte om jag ska skratta eller gråta men jag tror att jag gråter": Frank Ocean ställde in. Två gånger. Jag missade honom två gånger. Skjut. Mig.
 
Årets fniss i mammahjärtat: The birth of baby Estelle! Ååååååååååååh mitt rojalisthjärta och min rojalistkropp jublar och gråter glädjetårar på samma gång. Sötare prinsessa har nog aldrig skådats.
 
Årets resa: San Francisco!
Årets upplevelse: San Francisco!
Årets stad: San Francisco!
Årets människor: Människorna på EF Fisherman's Wharf i San Francisco!
Årets mat: Take away-clam chowder på pier 39 i San Francisco!
 
Jag tror att jag slutar där, annars blir ni aldrig av med mig. Puss och gott nytt år på er, låt mig aldrig påverka eller inspirera er.
Bless xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0