värt att dö för

Det finns två saker jag ständigt känner mig jättestressad över. Det ena är att jag inte har NÅN ANING om hur jag vill ha mitt bröllop. Jag vet att om jag ens får gifta mig nån dag så är det långt kvar tills dess, men åh detta är jobbigt! Hur kan jag vela? Jag velar ALDRIG, har alltid jättelätt för att bestämma mig. Men när det kommer till bröllop har jag no clue. Klassisk och elegant klänning eller nåt mer modernt? Axelbandslös eller inte? Vilka blommor ska det vara i brudbuketten? Färger på brudnäbbarnas klänningar? Vinter- eller sommarbröllop? JAG VET INTE. Förstår ni vilken galen jäkla bridezilla jag kommer bli? Oh my...
 
Det andra som gör mig stressad är det gigantiska utbudet av bra tv-serier. Jag vill se allt och helst på samma gång! Dock så är jag en sådan person som gärna ser om det jag tycker om flera ggr (jag gillar att veta hur saker och ting går, älskar att kunna alla repliker utantill och skratta långt innan skämten är dragna bara för att jag vet vad som komma skall) så jag fastnar lätt i samma serier... I alla fall, jag är en tv-junkie och tänker därför lista världens bästa serier som jag hunnit se hitills i mitt liv. Here you go:
OBS! Utan inbördes ordning, det blir för stressigt annars...
 
- Twin Peaks. Ja alltså, det går liksom inte att förklara the greatness about Twin Peaks utan att spoila allt... Utan att säga för mycket blir det bara "ja, ett gäng poliser i en liten stad i Washington state försöker lista ut vem som har mördat Laura Palmer..." men åh det låter ju som vilken trist tv-deckare som helst och det ääääär det verkligen inte. Twin Peaks är allt du någonsin vart rädd för. På riktigt. Se det.
 
- O.C. Jaaaaa det handlar om rika ungdomar i Kalifornien, jaaaa det är lite klyshigt men SO WHAT??? I raise that med Sandy Cohen liksom och vips så var den fighten vunnen.
 
- Scrubs. Behöver jag verkligen utveckla? Trodde väl inte det.
 
- Gossip Girl. Jaaaaaa det är typ samma som O.C fast i New York och jaaaaa Serena är asirriterande, men igen. Chuck Bass. Där ja.
 
- Desperate Housewives. Även detta är klyschigt men även här kunde jag inte bry mig mindre. Man blir så kär i alla karaktärer och intrigerna är maaaad...
 
- Modern Family. Kanske det roligaste jag sett sedan Scrubs. Och PHIL DUNPHY jag skulle offra allt jag har för att få gifta mig med en sådan man. Jävlar.
 
- Family Guy. Tecknad humor för grown ups och jag tror ni fattar. Älskar de små och välgenomtänkta dissarna till både personer och samhället som delas ut, såååå witty!
 
- Grey's Anatomy. Meredith är skitirriterande (varför ska huvudpersonerna alltid vara det?) och det tog mig faktiskt ganska lång tid innan jag började uppskatta serien, men nu är jag stuck. Aldrig tråkigt.
 
- Flight of the Conchords. Vill egentligen inte säga att det är världens roligaste, men varje gång jag tittar på det så känns det så. Få saker slår "he might be dead." "he maybe did what?" eller "if you're into it" eller varför inte "bret do you uhm, like penguins?"
 
- The Middle. Typ som en fattigare version av Modern Family som flyttat till Indiana liksom. Brick är svinläskig, Axl är ibland jättesnygg och ibland asful och det är ju JANITOR som är pappan liksom. Fast well, inte riktigt janitor, bara samma skådis... men ändå!
 
- Breaking Bad. Heisenberg, meth och mexikanska drogkarteller. Well... serien har gett mig galna fördomar mot mexikanare, men jääävlar vad välgjort!
 
- How I met your mother. Lilypad och Marshmallow är världens sötaste och det är egentligen därför jag gillar serien. Tror jag. Ted är bara töntig och Barney är...inte speciellt rolig faktiskt...
 
Tror jag fick med det mesta nu, åååååh jag vill bara dö och komma till seriehimlen.... Hm ja. Vi ses där. Cheers xx
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0