fan vad klockan blev mycket

Ska nog till Italien snart. Florens, närmare bestämt. Sist jag var i Italien var jag typ 12 år och svor på att aldrig återvända. Kan ju dock ha berott på att pappas plånbok blev stulen (och i min tolvåriga värld betydde ju det att vi inte hade några pengar och utan pengar kan man inte äta eller dricka = vi skulle dö.) och italienarna var extremt sliskiga och kallade mig för barbie för att jag råkade vara blond och gilla färgen rosa.

Satt och tänkte på alla platser i världen jag har besökt. Typ för att alla bloggar ba listar alla ställen de har vart på och för att jag är så himla ressugen. Förutom Köpenhamn och Helsingfors förra året har jag inte vart utomlands sedan USA. Om ni undrar så är ju (ganska självklart?) NYC världens bästa stad, (inte så) tätt följt av London och Barcelona. Blev även kär i S:t Louis, Brighton och myyysiga Terre Haute (låter franskt men ligger i indiana...). Konstigaste platsen jag vart på? Lätt staden Santa Claus, Indiana. Var där i 110-gradig fahrenheitvärme i augusti, och hela jäkla staden var juldekorerad. Om jag vill flytta dit? EH JA! Att dricka frozen cokes med kanelsmak på en heavily air conditioned bensinmack där "silent night" spelades samtidigt som svetten rann längs ryggen (yep. sexigt.), det var fan fint. På nåt konstigt jäkla sätt. På ett extremt amerikanskt sätt, jo. Kan ju sakna det lite.

Andra roliga saker?
Well. Frankrike var kul. Jag var åtta år och rapade som en man på mcdonald's i fisförnäma caen. Ja, folk stirrade och min familj skämdes. Jag har ju aldrig varit direkt fin i kanten, nä... Vi hittade även en död mus i vår pool på hotellet, ja. Fräscht!

Mallorca. Jag var fyra år men minns det som om det var igår. Jag minns poolområdet och min norska vän eleonore som försökte dränka mig när jag berättade att vi skulle åka hem dagen därpå. Tanten på stranden som hjälpte min syster att hitta snäckor men totaldissade mig (HALLÅ, jag var fyra år, skitblond och hade en prickig baddräkt, JAG VAR ASSÖT!!!), nutellamackor på hotellet och spanska pojkar som åkte snålskjuts på vår trampbil.

Åh Kreta. Sex år var jag och åkte med min syster, mormor, morfar samt morfars syster och hennes man. Min syster och jag spenderade mest tid i baren och drack fräsiga drinkar och åt tzatziki. Eller när jag blev kär i vår guide på knossos och låtsases bli frälst över grekisk mytologi och krukskärvor. Jag har alltid varit så jävla easy.

Och alla gånger i London då. Fem ggr har jag varit där nu, och det blir ju verkligen bara bättre och bättre. Jag minns första gången jag var där och min syster och jag var skitstolta när vi "pratade engelska" med en arbetare på pret a manger (KOM TILL SVERIGE JAG CRAVAR ERA CHICKEN SALAD SANDWITCHES FAN) när lisa ropade "NO! there's crisps there!" haha...

Åh, reseminnen. Det kommer bli en sentimental natt denna förstår ni. Skulle kunna skriva en bibel med roliga encounters, detaljer och fynd. Men det tar vi en annan gång... Ha en fin natt kompisar.
xx


 
blonda kids på mallorca!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0