'cause voting obama is swag

Så, min första riktiga skodag här i SF då! Har haft en galet bra dag (och den blev just fulländad - obama vann!!!! yay!). Min första lektion var kl 12.45 så jag fick sovmorgon (som om den utnyttjades... jetlag och jag vaknade klockan fem, somnade om till sex och sen låg jag vaken i sängen till åtta) och spenderade nån timme vid the bay innan class. Lärarna på skolan är sjukt bra och engagerade och alla elever är hur snälla som helst. Hade en lektion i Current Events där vi (såklart) diskuterade valet, och framför allt utifrån ett kalifornien-perspektiv med alla props som finns. Intervjuade folk på stan (kalifornien är ju en obama-stat vilket märks) i det underbara vädret (över 25 grader och klarblå himmel) vilket var kul. Efter det träffade jag för första gången min "riktiga" klass, dvs min advanced english/cultural studies/iLab-klass inkl. lärare. Trevligt folk, bland annat en dansk tjej som jag kom bra överens med. Träffade f.ö en svensk kille också, han och jag är tydligen de enda svenskarna här på skolan. Annars är det väldigt många kineser/koreaner (har fått hela gangnam style översatt, det ni!)/japaner, sjukt många tyskar/holländare och en del andra européer. Varje gång jag säger att jag är svensk för man antingen höra 1. "so do you speak german or french?" 2. "oh, sweden! blonde, tall and beautiful, sexy girls!" Vad säger det om oss? Haha i don't wanna know...
 
Anyway, ska snart ta en dusch och sedan sova (fortfarande jetlaggad och svintrött), skola 8.15 imorgon.
Ha det bra Sverige, vi ses snart!
 
Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0