frisco day four

Dag fyra här i frisco bjöd på lite sol, lite regn och sviiiiinkyla. Aja, ok liksom. Längsta skoldagen idag, med två advanced-lektioner, en current events och en iLab. Current Events är verkligen min favorit och jag ÄLSKAR Leigh, min lärare. Hon är den perfekta amerikanen, dvs glad, outgoing och rolig minus det kristna tramset. Hon är öppet liberal liksom, fattar ni? Att vara liberal i USA anses ju vara hemskt som satan, folk tror att man avgudar stalin och käkar små barns huvuden på grillspett typ. Vi hade en diskussion ang. legalisering av marijuana och gay-äktenskap (colorado och washington röstade igenom pot legalization och maine och maryland joinade gay marriage-gänget! yay!) vilket är två ämnen som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Tillsammans med Leigh var det bara jag och en holländsk kille (go figure ;) som var för marijuanalegalisering och när vi började diskutera gay-äktenskap ville jag bara gråta, typ. Mer än hälften av klassen var strikt emot både det och gay adoption och ni skulle ha hört diskussionen.......... Man glömmer lätt bort hur EFTERBLIVNA (yup, i said it) stora delar av världen är och hur bra vi egentligen har det i sverige. Usch, usch, usch på att folk ens har mage att neka ett homosexuellt par giftemål eller chansen att adoptera. "Marriage isn't between a man and a woman but between love and love" sade en viss klok Frank Ocean och så är det. Mer SF-anda till resten av USA och världen, tack! (och skjut republikaner i huvudet....nej då. men typ. ja.)
 
Nog om det, ett alldeles för upprörande ämne. Dagen har annars flytit på med diverse starbucks-besök, mer walgreens-shopping, häng i vår nya student lounge och snart ska jag äta middag. Har en essay att skriva till imorgon.... Snart bara en vecka kvar här i SF och det gör lite ont i mig faktiskt...
Pusshej!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0