Come on feel the ILLINOISE!

Bokade nyss en två veckors-trip till Chicago i november!!! Åh så fint det känns just nu! Ska läsa en intensivkurs i engelska, bo med andra studenter och läsa på ett college som ligger mitt på Michigan Avenue (Chicagos motsvarighet till typ...drottninggatan? haha dålig jämförelse men ni fattar. Skolan ligger f.ö i samma byggnad som Starbucks, oh helloooo...). Kursen startar den 5 november vilket innebär att jag kommer vara i USA den 6/11 - Election day!!! Jävlar vad coolt det känns. Obama har ju ett väldigt stort stöd i Chicago (eller hela Illinois egentligen) vilket känns bra. Grant Park, där han höll sitt "Yes we can"-tal ligger bara någon kilometer från skolan.
 
Just nu känns det svinbra, jag behöver verkligen något att längta till... Nu ska jag bara vänta på flygtider osv. Och spara pengar maybe? Ja. Låter bra. När börjar de juldekorera i USA? Åh vad jag vill se juldekorationer....
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0