den som aldrig säger nej

Öuh alltså, om mindre än två veckor börjar jag skolan? Hur WEIRD känns inte det? Men hey, jag är så jääävla taggad. För tentaplugg? Nä. För allt annat skolrelaterat? Hellz YEAH! Ska läsa två kurser parallellt (15 resp. 7,5 hp så det blir ändå bara 75%) och den första (etik 1) börjar den 22 januari. Filosofin börjar den 7 februari. Ett halvår av mindfuck och moralpredikan ska jag väl klara av? Ser mest fram emot the oh so glory studiemedel, kommer förmodligen få drygt 2000 i månaden. För en tjej som haft noll inkomst sedan studenten är det MAFFIGT. Kommer känna mig sjukt rik, känns som om att hela världens dörrar öppnas för mig...åh pengaaaar.... startade nyss en prenumenation på glossybox som jag velat sen augusti men inte haft råd med. Tänk vad materiella ting kan göra dig lycklig... har precis tagit emot paket med en glittereyeliner från too faced, vit kajal från maybelline, bronzer från wet 'n wild samt en svart topp från nelly.
 
Annars jobbar jag på lite (nyårslöftestränarna invaderar gymmen vilket gör det proppat vid vissa tider...men aja, hellre det än ett dött ställe!), tränar på och betar mig igenom alla Lost-säsonger. Ja, nån gång skulle det väl va min tur också... Efter att bror och ellen höjt serien till skyarna hade jag ju rätt höga förväntingar, men jag är lite besviken... Sure, det är en bra serie men alldeles för händelselös. I s. 1 hände det ju absolut INGENTING av värde, s. 2 är mycket, mycket bättre. Har kärat ner mig i Sawyer, och älskar också Sun, Claire, Locke och Hurley. Hatobjekten är Charlie, Kate och framför allt Ana-Lucia. Bara så att ni vet...
 
Nä, imorgon ska jag fixa en massa shit, träna, jobba och sova. Livet.
Cheers ponytails, xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0