My beauty favourites!

En toaster-instabild från idag med mina fem (nåja, typ) bästa skönhetsprylar som jag skulle ha mycket svårt att leva utan (nåja, typ).
 
HÅRETS bästa vänner är volymsprayen "Superstar" från Tigi (som över lag har de bästa hårprodukterna enligt mig, deras "dumb blonde"-schampoo och balsam använder jag slaviskt, och deras "masterpiece"-hårspray är också väldigt bra!) och Lalines hårolja "Hair affair". Älskar den lätta oljan i sprayform så att man slipper risken för överdosering och ett fett resultat...
 
FÖTTERNAS darling är denna foot lotion från Burt's Bees. UNDERBAR! Fötterna blir babylena och känns fräscha. Det enda som är något negativt är att det, pga pepparminstdoften, lite känns som att man smörjer in fötterna med tandkräm...
 
De absolut bästa budgetögonskuggorna kommer från Pierre René. Jag menar, tre för 99:-, billigare kan man ju knappast be om? Finns i många fina färger, bra pigmenterade och extremt lättapplicerade.
 
Den ultimata make up-produkten kommer dock från Benefit (världens bästa sminkmärke med allt man kan önska sig - superprodukter som gör under, snygga förpackningar, roliga namn men utan en massa krångel. Negativt är dock att det är liiite dyrt för min smala studentplånbok samt att de endast säljs på Sephora i Täby... Asos har dock ett bra utbud och de shippar ju gratis till Sverige vilket är super!), nämligen highlightern "Watt's up!" som ger ett perfekt resultat utan att shimmra för mycket så att man känner sig glansig...
 
Läpparnas bff's finns i Isadoras Jelly Kiss. Sjukt bra läppstift i perfekta färger (min favorit är "coral punch") som inte torkar ut läpparna utan tvärt om återfuktar dem samtidigt som de ger mycket och bra färg. Älskar gelformulan vilket gör att man kan applicera dem lite vartsom, utan varken läppenna eller pensel, utan att riskera att får en clown-mun. De luktar jättegott och har en snygg och praktisk hylsa med magnet i locket (aldrig mer borttappade lock!).
 
Så, det var mina favoriter som piggar upp vardagen (och festen...), alla har vi ju våra älsklingar. Nu ska jag till Ica och hämta ut ett paket med en massa penslar och en fotskrubb från Dirty Works (favvo-märke, testa!), sedan blir det träning, jobb och häng. Puss och ha en fin fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0