det här med bitterfittor och pop-pojkar

 
När folk (Cissi Wallin, åh du är ju egentligen en sån vettig människa! Varför ödsla tid på så jäääävla onödiga hangups???) klagar på allt från "bögarnas fel" via Gardells och Levengoods twittrande till Anton Ewalds meme-ifierade instabild vill jag bara lägga mig ner och dö. På riktigt. Jag orkar verkligen inte med torra jävla stuckups som tror att de räddar världen genom att stämpla vartenda simpelt litet skämt som sexistiskt eller homofobiskt. Kan det inte bara vara, wait for it, HUMOR? ROLIGT? PÅ SKÄMT? Eller rider jag enhörningar på Mars genom att föreslå nåt sånt? Begreppet att vara en "förebild" är så enorm skevt. Det innebär inte att man måste gå i kloster, skippa transfetter, börja knyppla eller mata för tidigt födda getter med nappflaska. Man ska kunna lägga upp en, uppenbart skämtsam, bild på sitt privata instagramkonto utan att få rabiata jävla trash efter sig. Klart att det finns folk som kommer ta det personligt och känna sig stötta men om man ska ta hänsyn till varje liten människas bisarra jävla oförmåga till humor kanske censurering av i princip ALLT är en dandy idé?
 
Människor, snäääällllaaa börja skratta åt saker. Skaka dem av er och gå vidare med era liv. Snälla? Det blir så mycket enklare för ALLA. Vi avslutar med ett passande citat av Oscar Wilde: "Humanity takes itself too seriously. It's the world's original sin. If the cave-men would have known how to laugh, history would have been different" 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

jag tror nog att du också kommer att vara rätt sur den dagen din kompetens (inom exempelvis läraryrket) inte spelar någon roll och din lön fortfarande ligger en betydlig del under din (inte ens lika begåvade) kollega. då kanske du också kommer vara lika bitter som Cissi, vars karriär alltid har kretsat kring det faktumet.

2013-03-19 @ 11:05:37
Postat av: Stina

Fast det har ju INGENTING att göra med en fånig liten instabild??? Man förlöjligar bara den verkliga sexismen genom att lägga energi på, och klassa sådana skämt som "sexistiska"

2013-03-19 @ 16:20:01
Postat av: Lisa

det hjälper till att upprätta strukturer i samhället. även om just den bilden i sig inte gör någon världsomfattande skillnad måste du väl förstå hur hon tänker?

2013-03-19 @ 19:07:40
Postat av: Stina

Nej, jag KAN verkligen inte förstå just det här exemplet. Vet du ens vad det handlar om för bild? Snälla förklara för mig exakt vad det är i den bilden som är sexistiskt.

2013-03-19 @ 20:01:13
Postat av: Lisa

Jag vet vilken bild det är och personligen blir jag inte det minsta upprörd heller. med tanke på vilken (fortfarande) sjukt ojämställt samhälle, och även homofobiskt, kan jag däremot Förstå att t.ex Cissi reagerar. Det handlar i alla fall om att förlöjliga kategorierna homosexuell och kvinna och att den föredragna lösningen eller alternativet till dessa är mannen.

2013-03-22 @ 07:39:26
Postat av: Lisa

obs, heterosexuella mannen menar jag.

2013-03-22 @ 07:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0