Lyx vs. Budget: Face Primers

Jag tänkte va jättetöntig osv och köra några lyx vs. budget på bloggen ett tag framöver. Eller ah, det handlar snarare om mina favoritprodukter inom en viss kategori (primers, foundations, ögonskuggor osv), en inom ramen för "lyx" (tänk på att jag är en fattig student och kanske inte har samma referensramar som en del andra...) och "budget". Vissa märken är dock lite svåra att placera, framför allt Make Up Store. Jag tycker att de ligger lite mitt emellan lyx och budget, de är varken eller liksom. Vissa produkter (löspuder hrmpf) tycker jag dock är dyrare ("lyxigare") än andra i deras sortiment. I alla fall, vi kör på och ser vad som händer. Vi börjar med en superviktig produkt, nämligen en ansiktsprimer!
 
Lyx:
Smashbox photo finish foundation primer ca 295:-
 
En uuuunderbar primer som får huden att kännas som silke efter att man applicerat den. Den känns inte fet och klistrig som andra primers kan göra, utan glider bara på huden och bildar ett tunt skikt. Sjukt värd pengarna!
 
Budget:
Maybelline dream smooth primer ca 99:-
En sjukt bra budgetprimer som påminner väldigt mycket om den från Smashbox! 99:- är ett väldigt lågt pris att betala för en så pass bra primer. Tips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0