resumé

Jag tänker inte ens försöka mig på någon årsresumé. Kan väl bara säga att det har vart ett helt okej år. Inte jättebra men verkligen inte jättedåligt heller.
Det bästa under 2009 har definitivt vart veckan i New York i april och Bruce Springsteen på stadion i juni. Världens största metropol och världens bästa musiker. Inte illa.
Jag har börjat gymnasiet, träffat en massa nya underbara människor. Tappat kontakten med några. Sånt som händer.

Nyår är som vanligt sjukt överhypat, och jag förstår inte riktigt människor som behöver ett nytt år för att ändra på allt de inte är nöjda med. Idag -  den 31 december 2009 - och imorgon - 1 januari 2010 - kommer vara precis likadana. Inga stora förändringar, bara några siffror hit och dit. 

Men för att följa upp lite, 2010! Jag kommer äntligen komma härifrån. Jag kommer göra lite mer än så. Jag kommer, helt själv, flytta till det där stora landet på andra sidan Atlanten. Främmande kulturer, främmande språk, främmande människor... låter hur sjukt läskigt som helst. Och jag kan inte älska det mer än vad jag redan gör. Det är lite svårt att beskriva hur mycket jag verkligen längtar tills augusti. Åtta månader, det är ju ingenting! 
2010 kommer bli så jävla bra. Hej då little land of lagom, hej då mellanmjölk! Hej då förbannade jantelag! Hey passion, hey pride. Hey hopes and hey dreams. Hello future.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0