snor denna från syster min

Årets Bästa Band: Yeasayer
Motivering: Aldrig tråkiga, hela tiden utmanande och nyskapande. I like!

Årets Bästa Manliga Artist
: Är jag extremt slentrian om jag säger Håkan Hellström?
Motivering: Vänner. Har ni inte förstått det än är det god tid för en lobotomi.

Årets Bästa Kvinnliga Artist
: Finns de?
Motivering: Kvinnliga artister är ju rätt lame eller hur? Jag hatar Robyn.

Årets Bästa Skiva
: Yeasayer - ODD BLOOD
Motivering: JESUS!! Det var länge sedan jag kände en sådan lyrisk känsla över ett par låtar. Lyssna, och ni kommer att förstå!

Årets Besvikelse-Skiva
: Daniel Gilbert - New african sports, soul café no #1
Motivering: Hurricane Gilbert liksom, vad hände? Förutom "The damned city lights" (som är en DYNA-O-MITE låt) är albumet totalt....jätteanonymt.

Årets Bästa Låt
: Hästpojken - Från där jag ropar. (trots att den egentligen släpptes typ den 29 dec -09), Yeasayer - Madder red, billie the vision and the dancers - you'd better watch out, the drums - saddest summer, belle and sebastian - i didn't see it coming, brandon flowers - jilted lovers and broken hearts, kent - ärlighet respekt kärlek, band of horses - dilly, beach house - take care, surfer blood - swim
Kommentar: Ett axplock. 

Årets Bästa Händelse
: luf!
Motivering: inte riktigt en händelse, men... ändå

Årets Bästa konsert
: Det har vart rätt snålt med sådana i år... men det var asballt att se Suede live i alla fall! 
Motivering: Brett Anderson. Enough said. 

Årets Mest Överskattade: Kanye West
Motivering: Visst, killen är bra! Visst är han till och med ljusår bättre än alla andra mainstream-rappare. Visst är han originell, häftig och kreativ. Men, jag förstår ändå inte... För mig blir det way too much inspelat, way too much tusen andra artister på samma track, för mycket background och för lite pure Kanyeah!

Kommentarer
Postat av: hanna

SNOR LISTAN, just so you know amie (bättre sent än aldrig)

2011-01-08 @ 15:08:24
URL: http://hannupai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0