Svensk grammatik

SURE, fine, whatever. Jag är en språkpolis, jag hatar grammatiska fel otroligt mycket. (När det gäller svenska och engelska dock... franskan och dess jävla grammatik kan ju bara dö).
MEN...även jag har flaws. Jag är dock flawless, men alltså... Svensk grammatik har fel. Kolla bara på detta;

Knä i plural, bestämd form, heter Knäna. Hur DUMT låter inte det?
Mitt förslag: Knänen. Makes much more sense.

När man misshandlar någon har man utfört en misshandel.
Mitt förslag:
MisshandLING. Det är ju faktiskt en handling man utfört, inte en handel...

Det heter "Jag är mycket bättre än du" eller "Du är mycket sämre än jag" Men det är ju helt cp, så...
Mitt förslag: "Jag är mycket bättre än dig" eller "Du är mycket sämre än mig".

Språkpolisen har talat. Och ni vet att jag har rätt :) (även fast jag börjar meningar med Och och Men som man absolut inte får... Det SUGER också!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0